Telefoneren prepaid
#1
Heeft iemand een tip hoe je voordelig prepaid kunt bellen binnen Griekenland (met een Grieks nummer)?
Vorig jaar betaalde ik 6 euro (Cosmote) voor 200 belminuten met een geldigheidsduur van een maand.
Nu betaal ik voor hetzelfde pakket 10 euro. Een belachelijke prijsstijging.
Quote
#2
Schande is het!
Quote
#3
Big Grin amen lol
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#4
Wij hebben een aantal jaren Vodafone prepaid gehad maar vorig jaar ging er ineens van de 10 euro ruim 4 euro af aan belasting en gratis belleminuten met Griekse nummers. Je bent nu goedkoper uit als je af en toe belt met je gewone nederlandse telefoon. Als je de Griekse prepaid langer dan 6 maanden niet gebruikt vervalt ook je nummer en moet je alles weer opnieuw aanvragen
Quote
#5
Ik vermoed dat de verhoging te maken heeft met de belastingverhogingen welke iedereen in Griekenland moet betalen. Ik denk dan ook niet dat er een alternatief is. Op de meeste Nederlandse abonnementen zit tegenwoordig overigens ook een Europees tegoed.
Quote
#6
(05 April 2017, 23:48)elly veen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben een aantal jaren Vodafone prepaid gehad maar vorig jaar ging er ineens van de 10 euro ruim 4 euro af aan belasting en gratis belleminuten met Griekse nummers. Je bent nu goedkoper uit als je af en toe belt met je gewone nederlandse telefoon. Als je de Griekse prepaid langer dan 6 maanden niet gebruikt vervalt ook je nummer en moet je alles weer opnieuw aanvragen

Ik heb ook al 15 jaar een prepay nr  van Vodafone GR. en ja je zult elk half jaar moeten opwaarderen om hem in "de lucht" te houden en dit is niet anders dan in Nederland. wat wel anders is,  is de "Fee" die alsmaar hoger word.

Daarom laat ik hem dit jaar I.V.M.  de EU roaming kosten, die dit jaar in 9 juni  meen ik vervallen , verlopen.
Dan bel ik uit mijn bundel van Vodafone NL.

Henk
Quote
#7
Vodafone GR heeft de termijn een tijdje geleden verkort van 6 maanden naar 3 maanden. Ook heeft Vodafone GR verschillende prepaidpakketten. Bijvoorbeeld Vodafone CU. Binnen dit pakket kun je voor 6 euro 600 minuten bellen (opgesplitst naar CU en iedereen) in 30 dagen. Met iedere opwaardering van minimaal.10.euro ontvang je gratis MB's, ook weer geldig voor 30 dagen. Je kunt zonder kosten overstappen van het ene prepaidpakket naar het andere. Als je belt met je prepaid kaart zonder de minuten is de prijs per minuut zoveel hoger dat het beter is om voor 6 euro wat te kopen. Met NL kaart kun je veel goedkoper bellen in GR maar voor de mensen die jou dan willen bereiken met een griekse telefoon is het wel veel duurder. In GR gelden nog niet de lage beltarieven binnen EU.
Quote
#8
(06 April 2017, 12:09)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daarom laat ik hem dit jaar I.V.M.  de EU roaming kosten, die dit jaar in 9 juni  meen ik vervallen , verlopen.

Ten laatste op 15 juni 2017 worden de roamingtarieven afgeschaft. Vanuit een ander EU-land zal u dus hetzelfde betalen voor een sms, een telefoongesprek of het gebruik van internet als vanuit je eigen land. 
Vanaf dan zullen de groothandelstarieven voor mobiele data nog maximaal 7,70 euro per gigabyte bedragen. Per jaar zal die prijs dalen, tot 2,5 euro per gigabyte in 2022. Voor telefoongesprekken zal de grens op 3,2 eurocent per minuut liggen en voor sms'en dalen de tarieven van 2 naar 1 eurocent.
Verder werkt men ook nog aan zoiets als een "fair use"-regeling. Dat moet abonnementshoppen in het buitenland onmogelijk maken. Stel bv. dat het voor een Belg goedkoper is om met een Duits abonnement naar Belgische nummers te bellen in plaats van met een Belgisch abonnement, dan zou men daar misbruik van kunnen maken. Dat misbruik zal dus tegengegaan worden door een "fair use"-regeling die nog verder moet worden uitgewerkt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Volgens mij is vanaf je Nederlandse belbundel (minuten, data en sms) per 15 juni in de hele EU geldig zonder extra kosten.
Je hebt vanaf dat moment dus geen Griekse simkaart meer nodig. Althans niet om de kosten te drukken.
Het enige wat ik niet weet is of je overgebleven tegoed van de vorige maand ook in het buitenland mag gebruiken zonder extra kosten.

Ik hou mijn Griekse telefoon nog even aan omdat veel Grieken niet naar een buitenlands nummer willen bellen. Zodra blijkt dat ze dat wel gaan doen schaf ik mijn Griekse nummer af.
Quote
#10
(08 April 2017, 18:59)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij is vanaf je Nederlandse belbundel (minuten, data en sms) per 15 juni in de hele EU geldig zonder extra kosten.
Je hebt vanaf dat moment dus geen Griekse simkaart meer nodig. Althans niet om de kosten te drukken.
Het enige wat ik niet weet is of je overgebleven tegoed van de vorige maand ook in het buitenland mag gebruiken zonder extra kosten.

Ik hou mijn Griekse telefoon nog even aan omdat veel Grieken niet naar een buitenlands nummer willen bellen. Zodra blijkt dat ze dat wel gaan doen schaf ik mijn Griekse nummer af.

Ja zo redeneerde ik ook, heb  nog 35 euri tegoed...... komende 3 maand.
Quote
#11
Volgens mij houden de providers veelal vast aan de buitenland bundels. Je belt straks dus buiten je bundel maar wel tegen het nieuwe opgelegde tarief.
Quote
#12
(09 April 2017, 12:30)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij houden de providers veelal vast aan de buitenland bundels. Je belt straks dus buiten je bundel maar wel tegen het nieuwe opgelegde tarief.

Dat is precies wat ze juist niet meer mogen doen. In feite worden de buitenlandbundels door EU regelgeving verboden. Althans binnen de EU. Het lokale tarief, dus het binnen NL geldende tarief, gaat gelden binnen de EU. Dat gaat voor alle EU lidstaten gelden.
Dat veel providers nu werven met zogenaamde interessante buitenlandbundels is dus alleen maar interessant tot 15 juni.
Commerciele truc die gebruik maakt van de ontwetendheid van veel klanten.

Wanneer je je abonnement dus moet vernieuwen voor 15 juni zou ik geen buitenlandbundel nemen. Tenminste wanneer niet je daar extra voor moet betalen. Of gewoon even wachten met verlengen tot na 15 juni. Je zal zien dat geen enkele provider nog buitenland (EU) bundels aanbiedt.

Toen de telecomproviders vorig jaar weer begonnen te treuzelen met het presenteren van alternatieven aan de EU in Brussel en ze toch weer (financiele) hindernissen wilden opwerpen heeft Brussel ingegrepen en de voorgestelde wet doorgezet: alleen nog lokale tarieven voor bellen, SMS en data binnen de EU.

Wat misschien nog wel speelt is dat mobiele abonnementen in sommige lidstaten van de EU veel lager zijn dan bijv. in NL. De providers willen nu voorkomen dat iedereen in het land met de laagste tarieven een abonnement gaat afsluiten. Ik meen dat de tarieven in Litouwen het laagst zijn. 
Daarom is er (dacht ik) een maatregel toegestaan of in discussie die het buitenlandse gebruik limiteert op een aantal maanden per jaar. Ik meen me te herinneren dat het dan gaat om tot 6 maanden buitenlandgebruik. Die termijn weet ik niet precies. In ieder geval ruim genoeg voor een zeer langdurige bezoeken aan GR of ander EU land.
Quote
#13
Klopt helemaal. Maar ik bedoelde dat je niet uit je standaardbundel kunt bellen dus dat je altijd extra kosten maakt maar dan wel tegen het nieuwe tarief. Volgens mij mogen ze dat wel.
Quote
#14
@jjohn

Ik begrijp niet wat je precies met het nieuwe tarief bedoelt. 
Er bestaat na 15 juni immers geen buitenland tarief binnen de EU meer. Dus de bundelprijs zoals in je contract staat voor NL geldt vanaf 15 juni voor de hele EU.
Quote
#15
Je hebt een bundel minuten waar binnen je gratis belt. Zo gauw je buiten die bundel komt betaal je de extra minuten. Maar buiten de landsgrens bel je sowieso buiten deze bundel. Dat bedoelde ik.
Quote
#16
(11 April 2017, 17:07)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je hebt een bundel minuten waar binnen je gratis belt. Zo gauw je buiten die bundel komt betaal je de extra minuten. Maar buiten de landsgrens bel je sowieso buiten deze bundel. Dat bedoelde ik.

Even nagevraagd bij Vodafone,  heb je een bundel of prepay tegoed van zeg 100 minuten, dan bel je ook buiten de landsgrens uit de bundel.

kom je erbuiten (de bundel tegoed)..... de hoofdprijs.........

Henk
Quote
#17
Ik heb ook even gecheckt bij KPN en Telfort.
Bij beide bel je na 15 juni gewoon vanuit je bundel, dus voor het NL tarief, in het buitenland zoals ik boven al heb beschreven.
Dus niet duurder!

Wanneer je bundel op is betaal je inderdaad wel meer geld, maar dat is binnen NL ook zo.
Quote
#18
(12 April 2017, 11:05)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb ook even gecheckt bij KPN en Telfort.
Bij beide bel je na 15 juni gewoon vanuit je bundel, dus voor het NL tarief, in het buitenland zoals ik boven al heb beschreven.
Dus niet duurder!

Wanneer je bundel op is betaal je inderdaad wel meer geld, maar dat is binnen NL ook zo.

Ja  zo lees het ,en heb ik het dus ook gehoord.  voor vertek bundel maar even tijdelijk op waarderen.  bij mij ziggo mobiel kan dat maandelijks( is ook Vodafone)
Scheelt weer een extra mobiel.    Henk
Quote
#19
Ik heb ik even contact met T-Mobile gehad. Ze gaan inderdaad de bundels van binnen en buitenland ook gelijk trekken. Buiten deze bundel ga je 23 cent per minuut betalen en wordt er per 30 seconden gerekend.
Bij nieuwe abonnementen van na 16 januari wordt hier al rekening mee gehouden.

Overigens kan het voor sommigen interessant zijn je abonnement te wijzigen naar een nieuwe versie omdat je belbundel dan evt groter wordt zonder al te veel extra kosten.
Quote
#20
Ik bel vanuit GR naar NL met een simyo prepaidkaart (dus geen bundel of id). Bellen is 6 ct per min. Gebeld worden 1 ct per min. SMS altijd 2 ct. Dit is nu al zo. Binnen GR blijf ik bellen (en gebeld worden) op onze GR nummers om de reden die ik al genoemd heb.
Quote
#21
(12 April 2017, 14:43)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik bel vanuit GR naar NL met een simyo prepaidkaart (dus geen bundel of id). Bellen is 6 ct per min. Gebeld worden 1 ct per min. SMS altijd 2 ct. Dit is nu al zo. Binnen GR blijf ik bellen (en gebeld worden) op onze GR nummers om de reden die ik al genoemd heb.


Dus Griekenland is een EU land waar dat straks niet van kracht is?
Quote
#22
Bellen via je mobiel? Wat is dat ;)
Tegenwoordig gaat toch alles via what's app, zelfs bellen. Ik heb meer aan een voordelige internetbundel.
Quote
#23
(12 April 2017, 20:31)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bellen via je mobiel? Wat is dat ;)
Tegenwoordig gaat toch alles via what's app, zelfs bellen. Ik heb meer aan een voordelige internetbundel.

Of een goede WIFI verbinding. Wink
Whatsapp bellen werkt inderdaad erg goed tegenwoordig.
Overigens kun je ook met FB Messenger gratis bellen.
Quote
#24
(12 April 2017, 20:43)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 April 2017, 20:31)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bellen via je mobiel? Wat is dat ;)
Tegenwoordig gaat toch alles via what's app, zelfs bellen. Ik heb meer aan een voordelige internetbundel.

Of een goede WIFI verbinding. Wink
Whatsapp bellen werkt inderdaad erg goed tegenwoordig.
Overigens kun je ook met FB Messenger gratis bellen.

Ik heb zelfs geen smartphone. En ik hoef die ook niet. Een doodordinaire (oude) GSM is absoluut voldoende, en die zet ik 's avonds eens aan. Geen bericht met één of andere noodsituatie op het thuisfront, dan gaat ie na 2 minuten al weer uit.
Ik heb wel een laptop bij, maar dat is dan om mijn foto's op te plaatsen en bij het eilandhoppen de Griekse ferrysites te raadplegen Smile

What's app hoef ik niet en FB vind ik een vloek.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Natuurlijk gebruikt iedereen tegenwoordig WhatsApp. Ook ik. Alleen ben je op een (verlaten) strandje of ergens in het binnenland meestal verstoken van wifi. Daarnaast merk ik dat op veel terrasjes de internetverbinding heel erg langzaam is omdat zo ongeveer iedereen met de smartphone bezig is op die wifi verbinding. Dan is het prettig als je gewoon uit je bundel kan internetten.

Bijkomend voordeel: je hoeft binnenkort niet meer naar een terras voor de wifi. Je kan je op het terras dus weer bezig houden met betere (leukere?) zaken dan op je telefoon zitten loeren om je emails, WhatsApp e.d. te checken. Ik zit op een terrasje in ieder geval liever te kletsen en om me heen te kijken dan met de telefoon bezig te zijn! (Of is dat ouderwets?)
Daarom is het voor mij belangrijk dat ook internet tegen het Nederlandse tarief binnen je bundel verloopt omdat ik in GR in mijn huis geen vast internet heb.
Dat kan dus vanaf 15 juni zonder extra kosten.
Quote
#26
Whatsapp.......
gewoon een modegril !!!!  zo zie ik het.... Big Grin
Heb sinds kort OOK een moderne telefoon, de oude was zo oud, dat hij dit jaar de datum niet meer weergaf.... Angry
Nu komt bij mij OOK de vraag, heb je geen Whatsapp.... neen moet dat.... ja dat is makkelijker om je te bereiken... Huh
Nou dan stuur je gewoon een e-mail of sms...... want dat is OOK gratis...... en je moet dezelfde handelingen doen.... of niet soms... Huh
Je duwt op het symbool en schrijf een bericht, verstuur het.... wat is dan het verschil ???   Uhhh... Uhhh....  niets, dus waarom niet... Rolleyes
en als je mij dringend nodig hebt, in plaats van al die onzin te versturen, dan bel je gewoon maar  Idea
Dus WAAROM  dat gedoe met Whatsapp......Tjaa  omdat iedereen het doet.....   Big Grin Angry
Quote
#27
(13 April 2017, 20:09)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Whatsapp.......
gewoon een modegril !!!!  zo zie ik het.... Big Grin
Heb sinds kort OOK een moderne telefoon, de oude was zo oud, dat hij dit jaar de datum niet meer weergaf.... Angry
Nu komt bij mij OOK de vraag, heb je geen Whatsapp.... neen moet dat.... ja dat is makkelijker om je te bereiken... Huh
Nou dan stuur je gewoon een e-mail of sms...... want dat is OOK gratis...... en je moet dezelfde handelingen doen.... of niet soms... Huh
Je duwt op het symbool en schrijf een bericht, verstuur het.... wat is dan het verschil ???   Uhhh... Uhhh....  niets, dus waarom niet... Rolleyes
en als je mij dringend nodig hebt, in plaats van al die onzin te versturen, dan bel je gewoon maar  Idea
Dus WAAROM  dat gedoe met Whatsapp......Tjaa  omdat iedereen het doet.....   Big Grin Angry

Haha, heel herkenbaar! Heb zelf nog een Nokia van bijna 12 jaar oud. Als hij valt heb je drie onderdelen die je zo weer in elkaar zet. En hij is vaak gevallen Big Grin . En doet het nog steeds! Sim only van 2,5 euro per maand die nooit op gaat. Lekker rustig Rolleyes
Ik zeg altijd, als ik onderweg ben kan je niet internetten, te gevaarlijk. Ben je ergens op bezoek, vind ik het onfatsoenlijk en als ik de weg kwijt ben in Griekenland, vraag ik het wel.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#28
Nou Machinist. Zo denken wij er hier in Kalyves precies zo over.
Wij hebben een oude gewone mobiele telefoon zonder fratsen, Wij willen zeker niet overal en voor iedereen bereikbaar zijn.
Zijn we niet thuis bel je de mobiel maar en anders een sms. Of een email.
Op het terras lekker kletsen en mensen kijken, we zien hier in het dorp mensen op het terras zitten die de hele tijd op hun smartphone zitten te turen en er wordt geen woord gezegd. Soms 4 man tegelijk. Gezellig!  Huh
Niks voor  ons. Big Grin
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#29
(13 April 2017, 20:09)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Whatsapp.......
gewoon een modegril !!!!  zo zie ik het.... Big Grin
Heb sinds kort OOK een moderne telefoon, de oude was zo oud, dat hij dit jaar de datum niet meer weergaf.... Angry
Nu komt bij mij OOK de vraag, heb je geen Whatsapp.... neen moet dat.... ja dat is makkelijker om je te bereiken... 
Nou dan stuur je gewoon een e-mail of sms...... want dat is OOK gratis...... en je moet dezelfde handelingen doen.... of niet soms... 
Je duwt op het symbool en schrijf een bericht, verstuur het.... wat is dan het verschil ???   Uhhh... Uhhh....  niets, dus waarom niet... Rolleyes
en als je mij dringend nodig hebt, in plaats van al die onzin te versturen, dan bel je gewoon maar  
Dus WAAROM  dat gedoe met Whatsapp......Tjaa  omdat iedereen het doet.....   Big Grin Angry

De Haarlemse mug schreef:Nou Machinist. Zo denken wij er hier in Kalyves precies zo over.
Wij hebben een oude gewone mobiele telefoon zonder fratsen, Wij willen zeker niet overal en voor iedereen bereikbaar zijn.
Zijn we niet thuis bel je de mobiel maar en anders een sms. Of een email.
Op het terras lekker kletsen en mensen kijken, we zien hier in het dorp mensen op het terras zitten die de hele tijd op hun smartphone zitten te turen en er wordt geen woord gezegd. Soms 4 man tegelijk. Gezellig!  [Afbeelding: huh.gif]
Niks voor  ons. [Afbeelding: biggrin.gif]

JohanV schreef:Haha, heel herkenbaar! Heb zelf nog een Nokia van bijna 12 jaar oud. Als hij valt heb je drie onderdelen die je zo weer in elkaar zet. En hij is vaak gevallen [Afbeelding: biggrin.gif] . En doet het nog steeds! Sim only van 2,5 euro per maand die nooit op gaat. Lekker rustig [Afbeelding: rolleyes.gif]

Ik zeg altijd, als ik onderweg ben kan je niet internetten, te gevaarlijk. Ben je ergens op bezoek, vind ik het onfatsoenlijk en als ik de weg kwijt ben in Griekenland, vraag ik het wel.


HéHé, Ik ben blijkbaar niet alleen.
En ook op Fourni dacht men er zo over.

[Afbeelding: 2emmw00.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Ja ik zie het, jullie zijn met te veel bij elkaar van de oude technologie. ik zeg niks over de tijd dat ook geen gsm was en lekker bij de winkeltje moest bellen naar huis.
daarom komt Nokia met de oude machinetje terug
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





maar voor de smartphone gebruikers, ik doe het met een cosmote sim card. met een tientje heb een giga en soms nog al wat mbs cadeau. mij Nederlandse sim stop ik in een oude telefoontje, bellen blijft goedkoper via je abonnement. vaak hebben mensen een pakket waar bij bellen is gratis naar 06 nrs, en als je gebeld wordt in griekenland kost tenminste bij T-mobile iets van een cent per minute. maar je kan ook uren lang bellen via wifi en whatsapp al doet het messenger van Facebook veel better .
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoe waardeer ik een GR prepaid telefooncard op!! Imogen 19 18.200 02 January 2012, 14:13
Laatste bericht: Xander
  Telefoneren vanuit / naar Griekenland Ger 34 40.437 29 May 2011, 16:53
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)