Schijnveiligheid ?
#1
Dit weekend weer naar Griekenland met de auto.
Inschepen in Venetië bij de ANEK

Paspoort bij check in voor controle.
Dan naar haventerrein; controle van tickets en paspoorten door Italiaanse douane;
Norse Italiaan, die met véél handgebaren maar zonder iets te zeggen zijn werk deed.
Opstellen op parkeerterrein.
Dan mag ik naar de boot rijden; echtgenote moet door de passagiersterminal.
Daar werkt het als op Schiphol; paspoort + ticket laten zien en dan door detectiepoortje.
Handbagage gaat via aparte scanner.
Natuurlijk gaat detectiepoort af en dus nóg een keer erdoorheen al had mijn vrouw het speciale kaartje laten zien waarop staat dat er metaal in de knie zit.
Nogmaals tonen en dan mag ze doorlopen naar de ferry.
Ik mag oprijden naar de volgende medewerker; wéér ticket en paspoortlaten zien.
Vervolgens 30 meter verder naar het hek van de terminal.
Na noteren van nummerplaat en type auto moet ik weer ticket en paspoort laten zien.
Alles OK en meneer mag de volgende 60 meter naar de klep van de ferry rijden.
Je raadt het al: ticket en paspoort laten zien, waarna ik aan boord mag gaan.
Op een kleine 100 meter heb ik dus 6x ticket én paspoort moeten tonen.
Terwijl mijn medepassagier + haar bagage door scanners moeten mag ik naar de boot rijden zonder dat ook maar één persoon een blik in de auto heeft geworpen Confused

Als ik de auto vol had geladen met gevaarlijke of verboden zaken had niemand dat geconstateerd.
Blijf het toch vreemd vinden........................
Quote
#2
als ze hier mee lezen ,je breng ze op een idee dus. zo heeft ooit iemand over vrachtautos rijden op mensen en zie de gevolgen van.
Quote
#3
Steekproefsgewijs worden auto's en trucks gecontroleerd. Was bij mij 3 van de vijf keer.
Quote
#4
(10 April 2017, 21:50)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit weekend weer naar Griekenland met de auto.
Inschepen in Venetië bij de ANEK

Paspoort bij check in voor controle.
Dan naar haventerrein; controle van tickets en paspoorten door Italiaanse douane;
Norse Italiaan, die met véél handgebaren maar zonder iets te zeggen zijn werk deed.
Opstellen op parkeerterrein.
Dan mag ik naar de boot rijden; echtgenote moet door de passagiersterminal.
Daar werkt het als op Schiphol; paspoort + ticket laten zien en dan door detectiepoortje.
Handbagage gaat via aparte scanner.
Natuurlijk gaat detectiepoort af en dus nóg een keer erdoorheen al had mijn vrouw het speciale kaartje laten zien waarop staat dat er metaal in de knie zit.
Nogmaals tonen en dan mag ze doorlopen naar de ferry.
Ik mag oprijden naar de volgende medewerker; wéér ticket en paspoortlaten zien.
Vervolgens 30 meter verder naar het hek van de terminal.
Na noteren van nummerplaat en type auto moet ik weer ticket en paspoort laten zien.
Alles OK en meneer mag de volgende 60 meter naar de klep van de ferry rijden.
Je raadt het al: ticket en paspoort laten zien, waarna ik aan boord mag gaan.
Op een kleine 100 meter heb ik dus 6x ticket én paspoort moeten tonen.
Terwijl mijn medepassagier + haar bagage door scanners moeten mag ik naar de boot rijden zonder dat ook maar één persoon een blik in de auto heeft geworpen Confused

Als ik de auto vol had geladen met gevaarlijke of verboden zaken had niemand dat geconstateerd.
Blijf het toch vreemd vinden........................

Aan dat documentje hebben ze hier niets in Zaventem zeggen ze, dat kan iedereen (na)maken...
Even de handscan erover en je mag doorgaan.

Wat die wagens betreft, ik kan er dagelijks van meepraten. Het gebeurt zelden tot nooit dat mijn wagen gecontroleerd wordt op de plaatsen waar ik moet zijn en dat zijn meestal nog gevaarlijkere plaatsen dan luchthavens....
Quote
#5
1 van de dingen waar ik me over verbaas is het bestek in business class in het vliegtuig. Als ik 1 van de vouchers voor een gratis upgrade van Aegean gebruik krijg ik in de business class metalen bestek wat er bij de veiligheidscontrole absoluut uitgehaald zou worden........
Is bij KLM, en waarschijnlijk ook andere maatschappijen, net zo.

Cors
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.