Griekse week
#41
(17 April 2017, 13:58)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgezien van de smaak, dat is persoonlijk,  klopt dat wel. Verreweg de meeste retsina wordt gemaakt van de Savatiano druif. Een onstabiele druif die van zichzelf nauwlijks smaak geeft. Door het toevoegetoevoegen van hars komt er de bekende smaak aan. Gelukkig zijn er steeds meer producenten die retsina wel serieus nemen  wat tot  grote verrassingen leidt.  Stelios  Kechris  een  Vassilis Papagiannakos zijn  daar  goede voorbeelden van.  Maar ja  die kosten iets meer. 

Mvg
Martin

Dat ben ik deze keer helemaal met je eens Martin, die anderhalve liter huiswijn flessen van de Lidl met rode witte, rosé en retsina zijn niet te zuipen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#42
Smaken verschillen Arthur; de Nemea van vorig jaar viel zo goed in de smaak dat ik wederom een voorraadje heb ingekocht. Voor mij is belangrijk hoe de wijn smaakt, van welke druiven en welk wijnhuis de wijn komt boeit mij voor geen meter, als 'ie maar lekker is. Van Retsina hou ik niet zo dus daar kan ik niet over oordelen.
Voor mij staat absoluut vast dat de prijs en herkomst van wijn totaal los staat van de persoonlijke smaak. Ik vind een wijn lekker........ óf niet Wink
Quote
#43
Ik ben het met Arthur eens: de witte huiswijn van de Lidl in GR is niet te drinken.
Gelukkig staan er genoeg andere droge witte wijnen in het schap van rond de 3 euro die goed te drinken zijn als slobberwijntje.
Lekker wanneer je na een warme dag weer thuiskomt. Zeker met een paar ijsklontjes er in Wink

Af en toe afwisselen met (bijvoorbeeld) een flesje Alpha, die natuurlijk zonder ijsklontjes, om weer te weten hoe het ook kan in GR.
Heel erg goed namelijk!

De Emea ken ik niet. We gaan straks toch even naar de Lidl voor de Griekse week. Ik zal er meteen eentje meenemen om te proberen.
Quote
#44
(20 April 2017, 14:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Smaken verschillen Arthur; de Nemea van vorig jaar viel zo goed in de smaak dat ik wederom een voorraadje heb ingekocht. Voor mij is belangrijk hoe de wijn smaakt, van welke druiven en welk wijnhuis de wijn komt boeit mij voor geen meter, als 'ie maar lekker is. Van Retsina hou ik niet zo dus daar kan ik niet over oordelen.
Voor mij staat absoluut vast dat de prijs en herkomst van wijn totaal los staat van de persoonlijke smaak. Ik vind een wijn lekker........ óf niet Wink

De Nemea wijn is  goed, ik heb het over die grote bulkflessen die in Griekenland in de schappen staan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#45
Vandaag voorraad opgedaan, helaas geen Mythos in Belgie, maar gelukkig een collega die vandaag in Nederland 2 kratjes gevonden heeft. Vorig jaar hadden de meeste lidl's hier in Belgie maar 1 tray met 4 sixpacks per winkel.
paar keer commentaar gehad of ik dan niet aan de andere mensen wou denken. Dan moeten ze maar meer voorraad halen.
Quote
#46
Wat betaal je voor Mythos flessen of  blikjes per 24?

Mvg
Martin
Quote
#47
(20 April 2017, 20:06)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat betaal je voor Mythos flessen of  blikjes per 24?

Mvg
Martin

Mythos was 0.99€ voor flesje (330ml)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
mijn voorraad restsina ook aangevuld: 50 flesjes van 0.5l, nu nog mooi weer en we kunnen er aan beginnen...

ivm met die retsina die lidl aanbied, die zou naar verluid van malamatima komen, aldus een restauranthouder vorig jaar in griekenland, het eerste flesje dat we er bestelden was malamatima , het tweede was een flesje van lidl, toen wij hem hierop aanspraken zei hij dat dit hetzelfde was, we proefden ook geen verschil.
weet iemand hier meer over ?
Quote
#49
(20 April 2017, 20:28)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mijn voorraad restsina ook aangevuld: 50 flesjes van 0.5l, nu nog mooi weer en we kunnen er aan beginnen...

ivm met die retsina die lidl aanbied, die zou naar verluid van malamatima komen, aldus een restauranthouder vorig jaar in griekenland, het eerste flesje dat we er bestelden was malamatima , het tweede was een flesje van lidl, toen wij hem hierop aanspraken zei hij dat dit hetzelfde was, we proefden ook geen verschil.
weet iemand hier meer over ?

De retsina die bij Lidl verkocht wordt komt uit Markopoulo:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Die restauranthouder nam je dus bij de neus. Malamatina is in Thessaloniki.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#50
Goeie aanbieding van de Lidl. Wij verkopen Mythos voor  € 20,- per 24 flesjes. Dat is  € 0,83 per flesje......

Mvg
Martin
Quote
#51
Ik kon me niet beheersen en ben toch nog maar even gauw een doos Mythos gaan kopen voordat de boel uitverkocht is.
Lekkere voorraad; laat de zomer maar komen Big Grin
Quote
#52
Zo, ook wat productjes ingeslagen Smile . De Mythos heb ik aan me voorbij laten gaan, ben toch meer van de Fix en Alfa gaan houden Blush . De Nemea heb ik lekker ingeslagen, goed wijntje voor een zeer leuke prijs. Gezien de THT van de bakken feta daar ook maar een voorraadje van meegenomen, komt altijd wel op! Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#53
(21 April 2017, 07:43)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goeie aanbieding van de Lidl. Wij verkopen Mythos voor  € 20,- per 24 flesjes. Dat is  € 0,83 per flesje......

Mvg
Martin

Ze staan niet op jouw site Martin, of je hebt ze heel goed verstopt.
Quote
#54
Met dank aan Yamas Smile

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#55
(21 April 2017, 17:33)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met dank aan Yamas Smile

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





daar moeten we er eentje op drinken ......Yamas !!!!!
Quote
#56
Klopt John,  anders krijg ik ruzie met onze slijterijen. 

Mvg
Martin
Quote
#57
VOrig jaar hier in Belgie 3,99 voor 6 blikjes en een paar weken geleden bij de Griekse week in Duitsland 2,49.
2 weken geleden op Kreta 5,45 per sixpack.
Quote
#58
Voor degene die aan de oostgrens wonen

Griekse dagen bij Lidl.de vanaf 10  augustus 2017 tot en met 12 augustus 2017


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




charon99's signatuur Succes heeft vele vaders; mislukking is steeds een wees (JFK)
Quote
#59
(04 August 2017, 12:15)charon99 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor degene die aan de oostgrens wonen

Griekse dagen bij Lidl.de vanaf 10  augustus 2017 tot en met 12 augustus 2017


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt voor de tip Charon; ik woon vlak aan de grens dus ga er zeker gebruik van maken........
Quote
#60
waar kan je klagen bij de Lidl? het is niet eerlijk. bij ons brengen ze deze alleen met kaas .bij hun ook met spinazie.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#61
Hier zit toch spinazie in  Wink:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Of bedoel je dat er in GR geen "spinazie" te koop is?
Quote
#62
In Nederland hebben ze ook die met spinazie hoor, ik heb het wel eens gekocht bij de lidl, maak het liever zelf trouwens.
Quote
#63
ik maak ze zelf ook en in alle soorten als ik tijd heb. de grote draai pitas in nederlaand vind ik ze bij onze Lidl alleen als met kaas.dat bedoel ik dat in duitsland ook met spinazie te koop zijn.
ze hebben ook zakjes met kleine pitatjes met een andere soort fillo ook met spinazie (heb gisteren gehad) maar ik vind ze niet zo lekker. eerder hadden ze ook kleine ronde pitas met prei of kaas of de zoete bougatsa, waren ook goed maar ik zie ze niet meer.
Quote
#64
(07 August 2017, 13:53)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik maak ze zelf ook en in alle soorten als ik tijd heb. de grote draai pitas in nederlaand vind ik ze bij onze Lidl  alleen als met kaas.dat bedoel ik dat in duitsland ook met spinazie te koop zijn.
ze hebben ook zakjes met kleine pitatjes met een andere soort fillo  ook met spinazie (heb gisteren gehad) maar ik vind ze  niet zo lekker. eerder hadden ze ook kleine ronde pitas  met prei of kaas of de zoete bougatsa, waren ook goed maar ik zie ze niet meer.

Natuurlijk zijn die niet lekker, allemaal massa productie in de fabriek gemaakt samen met die andere Grieks uitziende producten maar dat was het ook, als ik lees tiefgefroren mousaka, dinner kit gyros style of gyros spiess waarvan je niet weet welk vlees er in zit, nein danke, het enige wat bij mij op tafel komt is Mythos bier.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#65
Gewoon Lidl negeren met hun zogenaamde Griekse producten. Alleen Griekse merken kopen, zoals Mythos bier
Quote
#66
Ach,ieder zijn ding toch? Persoonlijk vind ik mythos een zoetig biertje. Geef mij maar alfa of indien aanwezig, Fischer .
Quote
#67
(07 August 2017, 17:16)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach,ieder zijn ding toch? Persoonlijk vind ik mythos een zoetig biertje. Geef mij maar alfa of indien aanwezig, Fischer .

In NL drink ik toch meestal een lekker Belgisch biertje of Mythos, op Kreta is dat natuurlijk ook Alfa.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#68
offtopic2   Als ik Mythos wil drinken ga ik wel naar Denemarken op vakantie. Iets met Carlsberg of zo? Wink Big Grin Helaas heeft Lidl in Nederland Fix niet meer. Vast een kwestie van: Wat de boer niet kent........   imsorry  Dan maar bij de Griekse winkels halen, wel wat duurder helaas.  Zal vast binnenkort ook hier wel weer een Griekse week zijn! Is altijd succesvol, binnen twee dagen ver uitverkocht.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#69
Ha, ha, pas retsina aan Amerikaanse vrienden laten proeven , en die vonden het net oplosmiddel ( net zoiets als st. Marc)
Persoonlijk vind ik het alleen in Gr. Lekker. Net zoals ouzo. Lekker in Petra, thuis net karton.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)