27 April 2017, 14:34
Testen voor de geëlektrificeerde route tussen Athene en Tithorea is nog aan de gang. Eind mei zouden alle benodigde testen afgerond zijn, waardoor de route van Athene naar Thessaloniki in de tijd kan worden verkort, hoewel het een beetje ingewikkelder wordt.
Meer specifiek gaan er elektrische treinen vanaf Athene, helemaal naar Tithorea (110 km). In Tithorea is er een motorwisseling (overschakelen naar een dieselmotor) naar Domokos Station waar de elektrische motor nogmaals (voor de laatste keer) de dieselmotor zal vervangen tot de eindbestemming van de trein in Thessaloniki . De tijdsafstand wordt gereduceerd tot ongeveer 5 uur en 20 minuten.
Eind 2017 zal de tijdsafstand voor de route van Athene naar Thessaloniki nog meer worden verminderd als de aanzienlijke nieuwe spoorweginfrastructuur tussen Tithorea en Lianokladi met een lengte van 54 km operationeel wordt. De tijdsduur zal dan dalen tot 4 uur en 30 minuten.
Eind 2018, wanneer het project van de spoorlijn upgrade volledig zal afgerond zijn, zou men van Athene naar Thessaloniki kunnen sporen in slechts 3 uur en 25 minuten.
Meer specifiek gaan er elektrische treinen vanaf Athene, helemaal naar Tithorea (110 km). In Tithorea is er een motorwisseling (overschakelen naar een dieselmotor) naar Domokos Station waar de elektrische motor nogmaals (voor de laatste keer) de dieselmotor zal vervangen tot de eindbestemming van de trein in Thessaloniki . De tijdsafstand wordt gereduceerd tot ongeveer 5 uur en 20 minuten.
Eind 2017 zal de tijdsafstand voor de route van Athene naar Thessaloniki nog meer worden verminderd als de aanzienlijke nieuwe spoorweginfrastructuur tussen Tithorea en Lianokladi met een lengte van 54 km operationeel wordt. De tijdsduur zal dan dalen tot 4 uur en 30 minuten.
Eind 2018, wanneer het project van de spoorlijn upgrade volledig zal afgerond zijn, zou men van Athene naar Thessaloniki kunnen sporen in slechts 3 uur en 25 minuten.