Nieuwe noord-zuid snelweg Epirus
#1
Dit filmpje met een impressie van de nieuwe Noord-Zuid verbinding dwars door Epirus kwam ik zojuist tegen.
Misschien interessant voor degenen die er binnenkort overheen willen rijden?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(Je hoeft geen lid te zijn van facebook om het filmpje te kunnen zien)
Quote
#2
Grote verbetering, de weg is nog niet volledig maar toch het grootste stuk.
Op heel die weg is nog geen enkel tankstation. Ook de "rest areas" moeten  nog gebouwd worden. Voorlopig nog tolvrij enkel op het oude stuk is er een tol van 3,5 euro. Ongelooflijk weinig verkeer.
Viviane.
Quote
#3
Knap staaltje wegentechniek van die 'luie' Grieken.
Quote
#4
Niemand zegt de Grieken lui zijn Kosti, maar als ik zie hoe lang het duurt om iets af te maken omdat er telkens van aannemer gewisseld wordt omdat hij te laag inschrijft en het werk niet kan afmaken, het duurt dan weer maanden totdat er een nieuwe inschrijving komt en het werk doorgaat
Ik neem als voorbeeld het stukje snelweg tussen Heraklion en Agios Nikolaos, de afrit Malia moest eigenlijk een ongelijkvloerse kruising worden, maar het geld was op en hebben ze er een rotonde van gemaakt.
Dan dat lange viaduct bij Hamazi Sitia, daar zijn ze ook al jaren mee bezig, telkens weer een andere aannemer  omdat het geld op was.
En dan heb ik nog niet gehad over dat stuk snelweg tussen Patras en Korinthe, je moest betalen voor iets wat niet af was, de oude weg was beter te berijden dan dat zogenaamde stuk nieuw.
In NL is het niet anders, daar gaat het wel een stuk sneller en maakt 1 aannemer normaal wel zijn werk af maar de kosten zijn vaak het dubbele van wat er beraamd wordt.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)