Asperges op Griekse wijze
#1
We zitten er al een tijdje middenin, het aspergeseizoen! Vanavond komt deze bereiding op tafel, heerlijke combi met feta! Tongue Je hebt het zout van het fetamengsel en de door het grillen wat zoetig geworden asperges.

Voor deze maand is dit even het enige recept, maandag vertrekken we naar Kreta. In juni weer een nieuw recept!!

Nog wat tips: Gebruik asperges van max "duimdikte", niet dikker. Deze dikte is het beste te garen, zeker als je ze ook nog grilt. Dit gerecht gaat goed samen met de aardappels uit de oven, maar ook gewoon lekker krieltjes stomen met vers zeezout en heerlijk verse oregano eroverheen (na het stomen).
Mocht je geen grillpan/plaat hebben die groot genoeg is om in één keer alles te grillen, doe het dan in gedeelten en doe de asperges die klaar zijn in een schaal in de oven op 50 tot max. 75 graden. Zo blijven ze warm maar garen ze niet verder door.

Je hebt zo een heerlijk vegetarisch gerecht. Ook een goede combi met een mooi gegrilde zalmmoot.

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Perfektbedankt Toevallig heb ik zonet asperges gekocht en feta had ik al in huis...Ik wil het morgen  gaan maken...  spannend 

Heb je er misschien ook een foto van?
Quote
#3
ik krijg regelmatig asperges uit griekenland. niks koken in water.
scheel je ze zo als altijd dik onder dun boven, ik hak ze in kleine stukken een asperge 4 stukjes ongeveer ,olijfolie bodempje in de pan, liefs een diepe emaille pan, eerst de deksel op een beetje ze garen in hun eigen vocht, ik bak ze goed tot dat ze een mooi kleur krijgen wat donker kleur, spekjes er in kaas misschien,wat azijn. heerlijk .
Quote
#4
(11 May 2017, 16:17)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Perfektbedankt Toevallig heb ik zonet asperges gekocht en feta had ik al in huis...Ik wil het morgen  gaan maken...  spannend 

Heb je er misschien ook een foto van?

Hoi Wilma,

Ik heb er geen foto's van gemaakt, maar we hebben met zijn twee wel een kilootje van dat witte goud verorbert! Smile Tongue Had een mooie nieuwe grillplaat van mijn werk die ik ingewijd heb Wink

Succes met het recept!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Ik heb het gisteren gemaakt en het was heerlijk!
De gemengde feta met ei en peterselie was verrassend van smaak... voor herhaling vatbaar up

[Afbeelding: 23r7pk9.jpg]
Quote
#6
(13 May 2017, 11:21)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het gisteren gemaakt en het was heerlijk!
De gemengde feta met ei en peterselie was verrassend van smaak... voor herhaling vatbaar up

[Afbeelding: 23r7pk9.jpg]

Dat ziet er goed uit Wilma, blij dat het in de smaak viel! Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Klinkt goed Johan, ga ik uitproberen!
Quote
#8
Photo 
Het Is nu weer ,,Aspergetijd,,
Vandaag weer het recept van JohanV gemaakt...  Heerlijk!
Deze keer ook Van de schillen en de kontjes die overbleven een overheerlijke Aspergesoep erbij gemaakt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Dat ziet er inderdaad heerlijk uit Wilma! Tongue up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Wie wat bewaart heeft wat...
In het voorjaar had ik de Asperges (rauw) ingevroren en vandaag  klaargemaakt , Het was weer heerlijk!



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Groene asperges met feta JohanV 3 2.202 17 May 2020, 22:36
Laatste bericht: JohanV
  In de oven gebakken vis op de wijze van Spetses JohanV 0 2.101 06 November 2016, 13:51
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)