welke documenten en legaliseren daarvan.
#1
Hallo! Nieuw hier :)
Hebben jullie nog tips voor welke documenten mee te nemen?
Ik heb internationaal uittreksel geboorteregister (NL), binnenkort krijgt die een apostille stempel bij de rechtbank.
Ik heb een verklaring huwelijksbevoegdheid, gehaald in BE want daar heb ik de laatste jaren gewoond, ook deze krijgt een apostille stempel bij de rechtbank in Brussel.
Heb nèt mijn nieuwe paspoort opgehaald, en lees nu op de nederlandwereldwijd website dat je een kopie daarvan ook moet/kunt legaliseren!
Kan iemand mij vertellen of dit nodig is voor Griekenland?

As. Dinsdag emigreer/vlieg ik naar Griekenland.
Heb me uitgeschreven uit VOF in Nederland, ben dus werkeloos
Heb zorgverzekering opgezegd
Heb me uit geschreven uit gemeente
Belasting op de hoogte, ook geen verplichtingen meer.

Ik ga naar Griekenland omdat het land tot mijn ziel spreekt en ik mijn hart heb gegeven aan een Griek :)
Heb al mijn schepen hier verbrand en alle losse eindjes opgeruimd zodat ik als een vrije vogel met een schone lei daar een nieuwe toekomst kan maken.
Ik ga er dus wonen en werken, geen banden meer met NL of BE.

Ik heb zoveel geregeld de afgelopen dagen! Ben een beetje moe nu...het is kort dag om nu nog wat te regelen maar ik doe mn best!
Hebben de mensen op dit forum nog advies voor mij?
Lieve groet, Amalin
Quote
#2
Niemand? Sad Niemand die mij kan vertellen of ik een gelegaliseerde kopie van mijn paspoort moet laten maken, of nodig heb voor Griekenland?
Quote
#3
Neem contact op metde griekse ambassade.
Quote
#4
Over het paspoort. Ik heb geen kopie daarvan hoeven te legaliseren. Daarbij komt dat op de laatste pagina er Griekse vertalingen zijn van de rubrieken op de eerst pagina's. Maar op het moment dat ik een nieuw paspoort kreeg, moest ik naar de KEP (soort hulpkantoor voor bureaucratie) om het nieuwe paspoortnummer te legaliseren bij de belastingdienst. Ik heb ook een verklaring van uitschrijving uit het bevolkingsregister.

Maar nu echt serieuzer....je gaat hier wonen bij je liefde. Geniet ervan, dompel je onder in het geluk. Laat je Nederlandse eigenschap om alles van te voren te willen regelen even los. Heel veel plezier.
Quote
#5
Amalin schreef:Heb nèt mijn nieuwe paspoort opgehaald, en lees nu op de nederlandwereldwijd website dat je een kopie daarvan ook moet/kunt legaliseren!

Kan iemand mij vertellen of dit nodig is voor Griekenland?

Een NL/BE (of eender welk paspoort van een land binnen de EU) paspoort hoef je niet te laten legaliseren om naar een ander land binnen de EU te gaan/verblijven.

Wat je wel zal horen te doen is naar de politie of gemeente te gaan in Griekenland om je verblijf te regelen na bepaalde tijd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
DAnk je wel voor jullie reactie en advies :)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)