Petros Markaris - Nachtvlinder
#1
Wie kan mij helpen aan de Griekse uitgave van Petros Markaris' Nachtvlinder? Of een tip waar ik hem kan bestellen.
Quote
#2
Allereerst welkom op dit forum Annoula,

Of je de Griekse uitgave de "Nachtvlinder" in Nederland kunt kopen....... ik betwijfel het hoor.

Maar als je Googelt op "Άμυνα ζώνης Πέτρος Μάρκαρης" vindt je al heel wat
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




waaronder enkele Griekse online boekenwinkels. Ik neem toch aan dat ze ook boeken naar het buitenland versturen?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar misschien heeft een andere lezer het boek wel thuis liggen en wil het aan je overdoen. Even afwachten dus........

Ger
Quote
#3
Dank Ger!
Het heeft geen haast. Tip van mijn Griekse lerares om eerst de Nederlandse versie en dan de Griekse te lezen.
Kan altijd als ik van de zomer in Griekenland ben en door mijn voorraad Nederlandse boeken ben, daar de Griekse uitgave kopen. Maar als iemand hem heeft ligt en er niets mee doet, hou ik me uiteraard aanbevolen.
Quote
#4
Ik heb het Griekse orgineel en de Nederlandse vertaling ooit online bij De Griekse Wereld gekocht, Ik heb de vertaling overigens ook wel eens bij De Slegte zien staan.
M.i. kun je beter eerst het orgineel lezen, met de vertaling ernaast als je iets niet begrijpt. Maar dat hangt denk ik van je niveau af.
De vertaling volgt het orgineel overigens niet overal even trouw; hele alinea's zijn weggevallen.
Quote
#5
Had al op hun site gekeken, maar waarschijnlijk niet goed genoeg.
Zie hem nu inderdaad staan. Dank. Vrees dat het niveau nog niet goed genoeg is om eerst het Griekse boek te lezen, maar kan altijd proberen hoever ik kom. Als iemand hem nog - uiteraard tegen betaling - kwijt wil dan hoor ik het nog wel.
Quote
#6
Ik heb Markaris nu pas ontdekt en ben echt verrast in de gunstige zin. Het is heel aangename literatuur en en prachtig om lezen hoe hij bepaalde zaken (die nu met de crisis razend actueel zijn) jaren terug al zo treffend beschreef.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Twee boeken van Petros Markaris maria kaptein 0 1.358 01 December 2020, 18:32
Laatste bericht: maria kaptein
  Drie boeken van Petros Markaris maria kaptein 4 2.703 29 January 2017, 20:13
Laatste bericht: Angeliki
  Petros Markaris maria kaptein 6 4.447 11 May 2014, 13:22
Laatste bericht: maria kaptein
  Goethe medaille voor Petros Markaris Aleko 5 4.530 15 October 2013, 00:11
Laatste bericht: Mariët
  P. Markaris, De zelfmoord van Che maria kaptein 1 2.851 01 August 2011, 18:20
Laatste bericht: maria kaptein

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)