De 10 vreemdste Griekse gerechten
#1
Soms is het beter als men niet zegt wat er zojuist werd geserveerd Confused 

Wie kent deze merkwaardige gerechten? Weer eens iets totaal anders dan de Griekse salade of de souflaki, toch? Big Grin 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
5 Kan ik er wel van weg krijgen.
Quote
#3
Kokoretsi/Kontosouvli alleen maar met de Pasen verkrijgbaar ? Huh ? Huh ? Volgens mij is de schrijver dezes nog niet zo heel vaak in Griekenland geweest  Confused
Quote
#4
Waarom kan ik alleen nummer 1 openen ?
Quote
#5
(27 May 2017, 22:54)marietta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom kan ik alleen nummer 1 openen  ?

klik op zwarte balkje met daarin "Next"
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#6
Heb eigenlijk alleen de inktviszak nooit gehad. De ingemaakte walnoot kom je eigenlijk alleen tegen bij familiefeestjes.De zeeegeltjes heb ik zowel genuttigd,alswel met mijn grote voet betreden, bijzonder pijnlijk.

Aan de lijst zou men nog schapenogen en hersenen kunnen toevoegen.Ook teelballen zijn,mits heel dun gesneden, niet te versmaden. Het s overigens meer dan twintig jaar geleden dat ik deze gerechten heb gegeten, kom het nooit meer tegen, in tegenstelling tot de meeste gerechten van de lijst.
Quote
#7
komt me allemaal bekent voor ,veel gerechten kun je in chania stad in de agora eten , ook de penssoep ,of wel patsas soep
Quote
#8
Precies Grek, fantastisch plekje daar. Eet er regelmatig.
Quote
#9
wij ook heel vaak,en dan zijn heerlijke wijn, meestal alleen grieken,soms ook wat toeristen ,het is er goed vertoeven bij stamatis en stavros
het is mooi om te zien als stavros buiten de pens aan het bewerken is,en er stukken van maakt

[Afbeelding: 2vueg6s.jpg]
Quote
#10
8 van de 10 zijn bij ons in Argolida ook vrij gewoon. Kokoretsi hebben we ieder jaar met Pasen. Van de walnoot had ik nog nooit gehoord, daar ga ik eens een recept van zoeken, want in september hebben we weer verse walnoten. De inkt heb ik nooit op die manier gegeten. En de kop van het lam of geit. Brrrr, die laat ik iedere keer weer aan Dimitris over, die vind het heerlijk.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#11
Alhoewel ik me zelf zou kwalificeren als een bourgondische smulpaap laat ik dingen als maag, pens, ogen, teelballen, hersenen alsmede orgaanvlees met plezier aan mij voorbij gaan. Niets voor mij........... Confused 
Maar voor degenen die er (letterlijk Wink  ) wél voor open staan : Kali orexi!
Quote
#12
Januari 2010 in de kazani.
Uit de oven:
[Afbeelding: L4iYZBp.jpg] 

Op je bord:

[Afbeelding: gu3bXwr.jpg] 
Big Grin
Quote
#13
Kokoretsi kunnen wij het hele jaar door eten in Kassandrino waar een heel goed restaurant zit met altijd lam aan het spit en de kokoretsi
Quote
#14
Van die inktviszak heb ik nog nooit gehoord, de rest is me allemaal bekend. Al vind ik niet alles lekker.
Kokoretsi ken ik ook alleen als paasgerecht,
kondosouvli kun je hier ook wel op andere momenten krijgen.
Na bijna een jaar in griekenland te wonen kreeg ik op 5(?) december een flink bord "varvara" voorgeschoteld,
was gelijk mijn vreselijkste ervaring ooit wat "proeven" betreft. Ik had tot die dag toe echt heel veel nieuwe dingen
geprobeerd en kon eigenlijk alles eten...maar die varvara...nooit weer gegeten.
In mijn gedachten een soort "kolivo" maar dan als soep....brrrrrr dan heb ik liever die geitenkop.
Maar goed dat is persoonlijk.
Quote
#15
Dat ik op "next " moet drukken snap ik echt wel,maar om een of andere reden kan ik alleen9 en 10 zien. Iemand een idee ?
Quote
#16
De geitenogen heb ik nog nooit gegeten. Die waren er altijd al uit gehaald door de kenners. Kennelijk een delicatesse. De rest van de kop is lekker.
Verder is de soep het enige wat me niet aanspreekt, de rest heb ik op de kastanjes na allemaal gegeten.

2 weken geleden was ik er bij toen bij de papous van een kennis een lam werd geslacht. Even later zaten we het orgaanvlees incl de ballen, vers klaargemaakt door yaya, te eten met een artichoke salade en zelf gemaakte Kretenzer wijn.
Heerlijke lunch!
Quote
#17
ik eet geen vlees dus voor mij blijven alleen de 2 zoete dingetjes over .
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)