Vakantievraag (reizen met een kindje)
#1
Smile 
Hallo allen in dit 'cafeetje'  Smile

Omdat ik al vele uurtjes heb versleten zonder gewenst resultaat wil ik hier even polsen of jullie soms tips hebben.

Wij zijn een koppel met een kindje van 4 jaar. 
We zoeken een reis te maken (gelijk waar in Griekenland, als het maar goed is te bereiken met het vliegtuig) met volgende wensen:
- Charmant hotel (geen massa-blok) met minstens ontbijtmogelijkheid 
- zwembad
- liefst zeezicht ergens in het hotel (niet perse nodig)
- kortbij zee
---> met goede vliegtuig bereikbaarheid + waarvan vliegtickets betaalbaar zijn

Dit voor een periode van 2 weken (of 3 weken; afhankelijk vd prijs), periode rond 4 juli tot uiterlijk 10 juli vertrekken liefst.
Het moet wel betaalbaar zijn; we verwachten geen grote luxe maar wel netheid en charme. 


Helaas ben ik het Noorden kwijt op al die boekingsites!


Misschien heeft iemand een tip of een link...
Thanks already 
Quote
#2
Sound of the Sea op Karpathos is ideaal met een jong kind. Je kind wordt wel geweldig verwend door Roula.
Prachtig uitzicht, zwembad, mogelijkheid om te eten, ligt heel rustig vandaar de naam, maar toch dicht bij de haven van Pigadia.
Je kunt bij hen via de touroperator maar ook rechtstreeks boeken. Ze hebben zelfs een gezellige cottage op het terrein welke verhuurd wordt.
Quote
#3
Mijn aanrader "Oase Muth " geen hotel maar heel klein appartementencomplex in Sivota, uitzicht over zee naar Corfu, met een geweldig zwembad, barretje en restaurantje, dit wordt gerund door een Duitse familie die het zelf gebouwd hebben, klein rustig zandstrand vlakbij en nog meer strandjes in de omgeving, auto is wel noodzakelijk, autohuur doen wij altijd via Greeka.com goede auto's voor een zeer redelijke prijs. Vliegtickets zoeken via lowcostairlines. Misschien heb je hier wat aan.
Quote
#4
Julietteke,

Er zijn veel plaatsen waar je terecht kunt. Zal me beperken tot een prachtig plaatsje waar wij niet zo lang geleden met onze kleinzoon van 3,5 jaar waren.
Dat was Parga. Mooie omgeving met langzaam aflopend strand.
Bijgaand beeld van de webcam op het dak van Hotel Sol.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Hotel Nefeli op Corfu. Ca. 45 bedden, rustig sfeervol hotel, beetje Italiaanse stijl, mooie tuin met zwembad. Gelegen op schiereiland Kommeno, tussen Dassia en Gouvia. Alle kamers hebben een eigen stijl en inrichting.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Hotel Orama in Sigri Lesbos. Paradijs!
zoeken op vlucht Mytillini en dan nog een auto erbij via idrive-autoverhuur-lesbos.nl (praten Nederlands) en je hebt een onvergetelijke vakantie.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Julietteke,

100 antwoorden zullen je 100 verschillende hotels/plaatsen bezorgen. Ieder heeft wel zijn favoriet/goede ervaring/specifieke plaatsje.

Ik zou zeggen: bekijk brochures, zoek op internet en zie je iets dat je aanstaat, bekijk het even nader en in detail. En dan kan je nog op dit forum vragen of iemand het kent/er geweest is/ervaringen heeft in die buurt/...
Goedkope vliegtuigtickets zijn bij lijnvluchten meestal te vinden maanden op voorhand maar veel minder hoe dichter bij de vertrekdatum. Bij chartervluchten kan je waarschijnlijk nog (redelijk) goedkope vluchten vinden naarmate je dichter bij een vertrekdatum komt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Bedankt allen! Ik ga alle tips bekijken!

PS: mijn oog was gevallen op hotel Pela in Lesbos. Als kind bezocht ik Lesbos reeds eens en ik hou er toch fijne herinneringen aan over.
Ik vraag me enkel af of we zouden opteren voor halfpension of ontbijt. Het halfpension kost per persoon niet zoveel extra, 130 euro voor 12 dagen. Maar anderzijds is eten in de dorpjes misschien leuker? of veel duurder denken jullie?
Quote
#9
NbIk zelf vind het fijn om vrij te zijn waar je wat eet, maar dat is persoonlijke keuze. Fijn dat je Lesbos overweegt! De mensen daar hebben alleen gegeven (aan de vluchtelingen en de crisis), tijd dat ze iets terug krijgen zoals toeristen ❤️
Quote
#10
... of ga eens kijken bij Kala Nera: Pagaseon of Panorama zijn in feite guest-houses maar zeker in geval van Pagaseon is de bakker op wandelafstandje.

Landen doe je in Thessaloniki en vandaar met een huurwagen verder naar Pileon. Evt kan ik je meer info bezorgen..

Succes!!

PS Lesbos ook mooi hoor maar ook op vasteland ontdek je heerlijke plaatsen..
Quote
#11
(06 June 2017, 17:02)Wim V. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




... of ga eens kijken bij Kala Nera: Pagaseon of Panorama zijn in feite guest-houses maar zeker in geval van Pagaseon is de bakker op wandelafstandje.

Landen doe je in Thessaloniki en vandaar met een huurwagen verder naar Pileon. Evt kan ik je meer info bezorgen..

Succes!!

PS Lesbos ook mooi hoor maar ook op vasteland ontdek je heerlijke plaatsen..

Tui vliegt van Brussel naar Volos voor redelijke tarieven.  Transavia een keer per week van Amsterdam naar Volos. Deze prijzen zijn pittiger. Zelf vlieg ik meestal Thessaloniki - Amsterdam met Transavia.
Quote
#12
Hotel Pela is zeker een aanrader?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Karelias - een werkgever met een hart voor zijn personeel ADO 14 11.955 30 December 2012, 18:13
Laatste bericht: Frederique

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)