Nieuwe frequentie ERT-World op Hotbird
#1
[Afbeelding: ertsat.jpg] [Afbeelding: hotbird.jpg]

Voor de satelliet-kijkers:

ERT-World (Europe) is momenteel naast de Hotbird- frequentie 11642H/27500 ook te ontvangen op 10815H/27500, eveneens op 13.0 oost.

Het ziet er naar uit dat een frequentiewissel van ERT-World aanstaande is. Een datum is mij (nog) niet bekend. Misschien handig om de frequentie even in je receiver te laden en in de gaten te houden.

Een overzicht van alle vrij te ontvangen Griekse zenders via Hotbird en HellasSat-2 vindt je zoals gebruikelijk
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Deze pagina is altijd up-to-date.

Ger
Quote
#2
Inmiddels is bekend geworden dat ERT-World per 1 oktober 2010 verhuist van de oude frequentie 11642H / 27500 naar een nieuwe plek op transponder 10815H / 27500, eveneens op de Hotbird.
Beide frequenties zijn momenteel in de lucht om de satelliet-kijker ruim de gelegenheid te geven om van frequentie te wisselen. Vanaf 1 oktober wordt de oude frequentie uitgeschakeld.

Er schijnen nogal wat veranderingen bij de Griekse providers in de planning te staan; ook op de HellasSat-2 (39 oost) duiken steeds weer nieuwe frequenties met Griekse zenders op. Ik hou jullie hier en op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op de hoogte........


Ger
Quote
#3
De oude frequentie is vannacht uitgeschakeld.

ERT-World is vanaf nu alleen nog te ontvangen op:

Hotbird (13 oost) 11815H / 27500
HellasSat-2 (39 oost) 12606H / 30000


Kijk je ERT-World via de Utrechtse (Ziggo) kabel?
Lees dan ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger
Quote
#4
@ Ger, wij ontvingen tot gisteren ERT-World op Hellas Sat maar nu is die verdwenen!
Is er op HellasSat ook iets gewijzigd?
De andere zenders zoals RikSat zijn er nog wel.
Quote
#5
Klopt inderdaad Prasoudi, op de HellasSat is ERT ook weg. Ik ga er van uit dat het een storing is, mij is daarvan namelijk niets bekend.

Ik merk wel op dat de Griekse zenders (excl. ERT) een tweede frequentie in gebruik hebben genomen op HellasSat-2: 11052V / 30000

Ik blijf de boel in de gaten houden dus neem af en toe een kijkje hier op 't forum en op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

UPDATE 2 OKT:
ERT-World heeft de OTE-transponder op de HellasSat-2 definitief verlaten. Er staat geen vervangende frequentie op de planning.
De zender is vanaf nu dus alleen nog te ontvangen via Hotbird.


Ger
Quote
#6
Spijtig!
Dan kijk ik wel via live-streaming via internet, ik ben het een beetje beu dat er om de zoveel tijd uitgezonden wordt via een andere satelliet.
Quote
#7
(02 October 2010, 09:47)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik ben het een beetje beu dat er om de zoveel tijd uitgezonden wordt via een andere satelliet.

Dat kan ik goed begrijpen Prasoudi. Ik begrijp er ook niets van dat men dat in Griekenland blijkbaar normaal vindt. Het gebeurt wel vaker hoor dat bepaalde zenders van frequentie of zelfs satelliet wisselen. Maar in vrijwel alle gevallen loopt er dan geruime tijd een mededeling door het beeld in de trant van "deze zender verhuist binnenkort naar .........., stem op tijd af op de nieuwe frequentie". In Griekenland trekt men blijkbaar gewoon zonder blikken of blozen de stekker eruit. Ik lees redelijk veel mee op Griekse (satelliet-)fora en ook daar weet men van niets en is men stomverbaasd over de gang van zaken.

Rare mensen hoor, die Grieken Confused



Quote
#8
Ik heb hier op de nieuwe frequentie 10815 H Hotbird zo goed als geen signaal 7/10% is dit normaal? Angry
Quote
#9
Nee, da's niet normaal El Greco; hier komt ie vrijwel even sterk binnen als op de oude frequentie. Heb je de transpondergegevens juist ingesteld ( symbolrate= 27500)?


(03 October 2010, 19:11)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb hier op de nieuwe frequentie 10815 H Hotbird zo goed als geen signaal 7/10% is dit normaal? Angry

Quote
#10
(03 October 2010, 19:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee, da's niet normaal El Greco; hier komt ie vrijwel even sterk binnen als op de oude frequentie. Heb je de transpondergegevens juist ingesteld ( symbolrate= 27500)?


(03 October 2010, 19:11)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb hier op de nieuwe frequentie 10815 H Hotbird zo goed als geen signaal 7/10% is dit normaal? Angry

Ja hoor, volgens het "boekje" Blush
Ondervind de laatste tijd veel problemen met de satelliet, gemakkelijk uitval bij slecht weer, BBC HD die niet doorkomt (0%), enz. Nu ERT. Vrees dat ik het dak op moet Angry maar dan nog is het (uit)zoeken...schotel los gekomen (wat ik ten zeerste betwijffel), LNB's, Diseqc switch??? Dodgy

Quote
#11
Je gebuikt een vaste opstelling met een multifeed El Greco? Aangezien je ook op andere satellieten problemen ondervindt is het zeer waarschijnlijk dat je schotel iets is verdraaid. Ik zou in eerste instantie niet aan de afstelling van de LNB's komen maar bijvoorbeeld een zender op de Astra-1 of Hotbird (ERT-World bijvoorbeeld) nemen en die door draaien van de schotel ( en naturrlijk de elevatie, dat kan het ook zijn) op het maximale signaal proberen te krijgen. Als je dat eenmaal hebt dan heb je zo goed als zeker ook weer goed signaal op de andere sats.
Mocht dat niet zo zijn dan rest je helaas niets anders dan elke LNB afzonderlijk te finetunen.

Kijk ook meteen je aansluitingen bij de LNB's goed na (vocht, los zittende F-connectors) als je toch boven bent.
Heb je misschien een foto van je opstelling?

Succes!

Ger
Quote
#12
(04 October 2010, 07:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je gebuikt een vaste opstelling met een multifeed El Greco? Aangezien je ook op andere satellieten problemen ondervindt is het zeer waarschijnlijk dat je schotel iets is verdraaid. Ik zou in eerste instantie niet aan de afstelling van de LNB's komen maar bijvoorbeeld een zender op de Astra-1 of Hotbird (ERT-World bijvoorbeeld) nemen en die door draaien van de schotel ( en naturrlijk de elevatie, dat kan het ook zijn) op het maximale signaal proberen te krijgen. Als je dat eenmaal hebt dan heb je zo goed als zeker ook weer goed signaal op de andere sats.
Mocht dat niet zo zijn dan rest je helaas niets anders dan elke LNB afzonderlijk te finetunen.

Kijk ook meteen je aansluitingen bij de LNB's goed na (vocht, los zittende F-connectors) als je toch boven bent.
Heb je misschien een foto van je opstelling?

Zie foto's in bijlage:

Mvg,
El Greco

Succes!

Ger

Hoi Ger, heb al eens vanop de begane grond een kijkje genomen en ik stel vast dat er precies enkele "hoesjes" zijn los gekomen. Blijkbaar al zeker aan de rechtse LNB (als ik me nog goed herinner is dit Hotbird)?
               
Quote
#13
(04 October 2010, 12:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger, heb al eens vanop de begane grond een kijkje genomen en ik stel vast dat er precies enkele "hoesjes" zijn los gekomen. Blijkbaar al zeker aan de rechtse LNB (als ik me nog goed herinner is dit Hotbird)?

Het zou inderdaad kunnen dat er door het ontbreken van de hoesjes vocht in je connectors is gekomen. Maar omdat je op de Astra-2 ook geen ontvangst heb lijkt me een verdraaing van de schotel waarschijnlijker.
Als je IN de schotel kijkt is het van links naar rechts Astra-2 (28 oost) - Astra-1 (19 oost) en Hotbird (13 oost)

Ger

Quote
#14
(04 October 2010, 13:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 October 2010, 12:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger, heb al eens vanop de begane grond een kijkje genomen en ik stel vast dat er precies enkele "hoesjes" zijn los gekomen. Blijkbaar al zeker aan de rechtse LNB (als ik me nog goed herinner is dit Hotbird)?

Het zou inderdaad kunnen dat er door het ontbreken van de hoesjes vocht in je connectors is gekomen. Maar omdat je op de Astra-2 ook geen ontvangst heb lijkt me een verdraaing van de schotel waarschijnlijker.
Als je IN de schotel kijkt is het van links naar rechts Astra-2 (28 oost) - Astra-1 (19 oost) en Hotbird (13 oost)

Ger

Zou ook kunnen natuurlijk maar ik vrees eerder iets aan de lnb's of de diseqc want het vreemde is dat ik bvb op de Astra2 wel nog alle transponders ontvang die horizontaal zijn, op Hotbird zijn het bvb dan weer Extra 3 & Kanali Voulis die wel doorkomen. Spook schotel...Confused ;)

Quote
#15
(04 October 2010, 20:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het vreemde is dat ik bvb op de Astra2 wel nog alle transponders ontvang die horizontaal zijn, op Hotbird zijn het bvb dan weer Extra 3 & Kanali Voulis die wel doorkomen. Spook schotel...Confused ;)

Dat zou (hoeft niet) bij de Astra-2 erop kunnen duiden dat je LNB defekt is.
Kanali Voulis is hoge band horizontaal en Extra-3 is lage band vertikaal dus de LNB van de Hotbird is in ieder geval goed omdat ie alle 4 de mogelijkheden ontvangt. Ontvang je wel Cyprus-sat op 12111V / 27500 ?
Ik denk dat je schotel toch een tikje heeft gehad en iets moet worden bijgedraait. ERT-World (lage band-horizontaal) moet gewoon als een bom binnenkomen.......
Weet je echt zeker dat je transponder goed is aangemaakt?
Hotbird 6 (13.0E) - 10815.00 H - Txp: 115 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 5/6 (Eutelsat, 43.0 Mbps) - NID:318 - TID:11500

Quote
#16
(04 October 2010, 21:19)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 October 2010, 20:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het vreemde is dat ik bvb op de Astra2 wel nog alle transponders ontvang die horizontaal zijn, op Hotbird zijn het bvb dan weer Extra 3 & Kanali Voulis die wel doorkomen. Spook schotel...Confused ;)

Dat zou (hoeft niet) bij de Astra-2 erop kunnen duiden dat je LNB defekt is.
Kanali Voulis is hoge band horizontaal en Extra-3 is lage band vertikaal dus de LNB van de Hotbird is in ieder geval goed omdat ie alle 4 de mogelijkheden ontvangt. Ontvang je wel Cyprus-sat op 12111V / 27500 ?
Ik denk dat je schotel toch een tikje heeft gehad en iets moet worden bijgedraait. ERT-World (lage band-horizontaal) moet gewoon als een bom binnenkomen.......
Weet je echt zeker dat je transponder goed is aangemaakt?
Hotbird 6 (13.0E) - 10815.00 H - Txp: 115 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 5/6 (Eutelsat, 43.0 Mbps) - NID:318 - TID:11500

Hoi Ger,

Nee ook Rik sat ontvang ik niet meer.
Heb hier een TF 7700 hsci, voor de transponder invoer heb ik geen mogelijkheid om Txp-NId of Tid apart in te brengen. Wel Vpid-Audio en PCR.

Zal al mijn moed en een ladder moeten bijeen zoeken vrees ik...Dodgy
Quote
#17
Hoi,
ERT en Rik komen op volle kracht binnen. Strerkte 95% kwaliteit 83%. Sterk genoeg om de laatste fijnstelling maar achterwege te laten. Voulis En Extra-3 komen niet als ik de transponder invoer. Deze haal ik van het lijstje op deze site.
Kan echter ook nergens andere frequenties vinden.
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#18
(05 October 2010, 12:18)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voulis En Extra-3 komen niet als ik de transponder invoer. Deze haal ik van het lijstje op deze site.
Kan echter ook nergens andere frequenties vinden.
Yi

Zou toch echt goed binnen moeten komen hoor Yiannakis, weet je zeker dat je de goede gegevens hebt ingevoerd?
De frequenties op m'n lijstje kloppen zoals je ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kunt zien.

Ger

Quote
#19
Ger,
meerdere keren geprobeerd met absoluut goede gegevens.
Zal er later nog wel eens naar kijken, momenteel ben ik er even tureluurs vanBig Grin
Groet,
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#20
Ger,
Hoera, dat je lijste correct is trek ik niet in twijfel, zeker omdat ik de frequenties ook op andere lijsten vond.
Zal de leeftijd wel zijn Big Grin maar ik heb over Extra 3 meerdere malen heengelezen in mijn lijst.
Voulis stond met onleesbare tekens in de lijst, maar dat klopt nu ook.
Groet,
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#21
(01 October 2010, 18:55)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt inderdaad Prasoudi, op de HellasSat is ERT ook weg. Ik ga er van uit dat het een storing is, mij is daarvan namelijk niets bekend.

Ik merk wel op dat de Griekse zenders (excl. ERT) een tweede frequentie in gebruik hebben genomen op HellasSat-2: 11052V / 30000

Ik blijf de boel in de gaten houden dus neem af en toe een kijkje hier op 't forum en op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

UPDATE 2 OKT:
ERT-World heeft de OTE-transponder op de HellasSat-2 definitief verlaten. Er staat geen vervangende frequentie op de planning.
De zender is vanaf nu dus alleen nog te ontvangen via Hotbird.


Ger

Dit staat nu op de site van ERT:

Από την 1η Οκτωβρίου 2010 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ η εκπομπή του προγράμματος της ERT World από τον δορυφόρο Hellas SAT 39E έχει διακοπεί. Η νέα συχνότητα στο δορυφόρο Hotbird 6 είναι:

Satellite: Hotbird 6 Ku Band
Freq: 10815 MHz
Polarity: Horizontal
Symbol Rate: 27500
Modulation: QPSK
FEC: 5/6

Dus.... vanaf 1 oktober GEEN ERT-World meer via Hellas-Sat Angry
Quote
#22
Ik kreeg ook vandaag weer enkele vragen m.b.t. de frequentiewisseling van ERT-World.
Veel mensen proberen de frequentie van hun huidige ERT-World aan te passen. Dat is echter niet de juiste manier en werkt bij de meeste ontvangers niet. De Video- en audiopids kloppen immers niet meer.

Dus:
Eerst de oude ERT-World (11642H / 27500) uit je zenderlijst verwijderen

Vervolgens je receiver de nieuwe transponder (10815H / 27500) laten scannen.
ERT-World verschijnt nu achteraan in je zenderlijst mét beeld en geluid.
Quote
#23
Ert-World heeft de uitzending op HellasSat 2 terug hervat !
Quote
#24
(13 October 2010, 10:58)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ert-World heeft de uitzending op HellasSat 2 terug hervat !

Klopt inderdaad Prasoudi, sinds vanochtend is ERT-World weer terug op HellasSat-2 op 2 verschillende frequenties:

12606H / 30000 (de oude vertrouwede plek)
11052V / 30000

Voor degenen die het nog niet wisten: ook ANT-1 is op diezelfde frequenties FTA - dus vrij - te ontvangen. Een nieuwe scan loont dus ;)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger

Quote
#25
Gisteren was ERT weer te zien op Hellas Sat. gelukkig !
ANT1 mag voor mijn part ook gerust gratis blijven uitzenden hoor ;)
Maar jammer genoeg is bij mij Cyprus (of RIK) weggevallen, die kan ik al een tijdje niet meer ontvangen ... en bij jullie ?

groetjes,
Anita



Quote
#26
Ik lees net dat 4E op HellasSat per 1 november overgaat naar 11.053V 30000 3/4 ERT teletext geeft dit nu ook als nieuwe instelling voor HellasSat.

De stream is nu al te ontvangen met de bekende zenders, inclusief ANT1 en ERT.

Omdat deze stream volgens King of Sat zit op 11.052V 30000 lijkt het mij dezelfde?

p.s. Ook in Nederland op dit moment geen RIKSat. Deze is lastig te ontvangen want RIKSat zit op een andere beam. Goody (clips) is wel te ontvangen op 10956V 4123 zij het niet perfect.

Voor Astra las ik dat er tot 20 oktober slechter ontvangst kan zijn door zonneruis, zou dus ook kunnen gelden voor Hellassat.
Quote
#27
Welkom op dit forum Teixo!

Multiquote:Ik lees net dat 4E op HellasSat per 1 november overgaat naar 11.053V 30000 3/4 ERT teletext geeft dit nu ook als nieuwe instelling voor HellasSat.
De stream is nu al te ontvangen met de bekende zenders, inclusief ANT1 en ERT.
Omdat deze stream volgens King of Sat zit op 11.052V 30000 lijkt het mij dezelfde?

Ja, da's hetzelfde Teixo, de transponder is inderdaad al een tijdje in de lucht, zie m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Multiquote:p.s. Ook in Nederland op dit moment geen RIKSat. Deze is lastig te ontvangen want RIKSat zit op een andere beam. Goody (clips) is wel te ontvangen op 10956V 4123 zij het niet perfect.

Klopt inderdaad, Rik-sat komt hier stukken zwakker door dan de rest op HellasSat. Toch is het te doen, zelfs met een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Echter alleen als deze 100% staat uitgericht. Vooral de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is van essentieel belang. Pas die maar eens aan zoals vermeld op die pagina en je zult zien dat ook RIK-sat weliswaar zwak maar zeker wel te ontvangen is in onze contreien. Ik heb 'm zojuist getest met een signaal van 73% en da's ruim voldoende voor goed beeld en geluid (zoals gezegd op een 60 cm no-name schoteltje).

Ger

Quote
#28
Hallo,
vandaag in de kou de trap op en Hellassat weer gevonden. Mijn vrouw is een uitstekende satfinder en de uitrichting is na de door haar afgeroepen signaalsterkten optimaal. :) Ontvangst/kwaliteit 95/81 op de ERT e.d. transponder. Schotel Triax 78/80 cm.
Voor Rik sat moet de schotel echt goed staan want bij een kleine afwijking komt deze niet door. Zonder bewolking 92/50, dat geeft dus vrees voor ontvangst bij slech(er)e condities. Maar gelukking kan ik nu 902 weer bekijken met op zondagnamiddag een prima muziekprogramma. ANT-1 ga ik ook maar eens rustige bekijken.
Veel kijkplezier en groet,
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#29
(17 October 2010, 09:25)wageral schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom op dit forum Teixo!

Multiquote:Ik lees net dat 4E op HellasSat per 1 november overgaat naar 11.053V 30000 3/4 ERT teletext geeft dit nu ook als nieuwe instelling voor HellasSat.
De stream is nu al te ontvangen met de bekende zenders, inclusief ANT1 en ERT.
Omdat deze stream volgens King of Sat zit op 11.052V 30000 lijkt het mij dezelfde?

Ja, da's hetzelfde Teixo, de transponder is inderdaad al een tijdje in de lucht, zie m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Multiquote:p.s. Ook in Nederland op dit moment geen RIKSat. Deze is lastig te ontvangen want RIKSat zit op een andere beam. Goody (clips) is wel te ontvangen op 10956V 4123 zij het niet perfect.

Klopt inderdaad, Rik-sat komt hier stukken zwakker door dan de rest op HellasSat. Toch is het te doen, zelfs met een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Echter alleen als deze 100% staat uitgericht. Vooral de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is van essentieel belang. Pas die maar eens aan zoals vermeld op die pagina en je zult zien dat ook RIK-sat weliswaar zwak maar zeker wel te ontvangen is in onze contreien. Ik heb 'm zojuist getest met een signaal van 73% en da's ruim voldoende voor goed beeld en geluid (zoals gezegd op een 60 cm no-name schoteltje).

Ger

Bedankt Ger, inmiddels is RIKSAT ook weer beschikbaar. Goede tip over de skew, daarmee had ik het signaal eerder al kunnen instellen. Schotel is een 80cm in vaste opstelling met een FTA König ontvanger. Ik geeft de voorkeur aan Hellassat mede i.v.m. de radiozenders.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ERT-World (Europe) is terug Ger 10 9.531 09 May 2016, 07:13
Laatste bericht: Ger
  ERT weer terug? Ger 13 12.859 05 July 2015, 07:30
Laatste bericht: Ger
  Teletekst op ERT Hieronymos 18 10.306 04 November 2010, 12:52
Laatste bericht: Ger
  Nieuw op Hotbird: Betorium-TV Ger 2 3.778 10 October 2010, 12:10
Laatste bericht: Yiannis
  Hotbird en HellasSat op één schotel? prasoudi 6 7.764 07 October 2010, 10:16
Laatste bericht: prasoudi
  Technisat Multytenne voor Hotbird? panosnl 11 13.899 22 July 2010, 19:20
Laatste bericht: Ger
  Nieuwe frequentie RIK-sat Cyprus oriste 1 4.571 09 May 2010, 09:20
Laatste bericht: djdakman
  Cyprus-Sat verlaat Hotbird-satelliet Ger 4 6.048 08 April 2010, 19:05
Laatste bericht: Ger
  Cyprus travel guide FTA op Hotbird Ger 1 3.434 04 March 2010, 01:31
Laatste bericht: Rico
  SKAI ongecodeerd op Hotbird Ger 4 5.224 21 February 2010, 13:58
Laatste bericht: anita

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 14 gast(en)