Pinautomaten in Pilion
#1
[Afbeelding: 485029758_9db3a3537f.jpg]

Toen ik voor onze vakantie op zoek ging naar informatie over Pilion viel het me op dat ik reletief veel vragen tegenkwam over de aanwezigheid van pinautomaten in de regio. Met de hulp van de hostess van Ross Holidays en eigen onderzoek kwam ik tijdens onze vakantie in Pilion tot het volgende resultaat:

In de stad Volos (zo'n 26 km van Kalá Nerá en 31 km van Áfissos) is een groot aantal banken met geldautomaten te vinden. je vindt er in zowat elke straat wel één of meer. By the way, Volos is een bruisende stad vol bezienswaardigheden dus sowieso een bezoekje waard, maar dat terzijde).

Op het schiereiland zelf zijn in de volgende dorpen pinautomaten aanwezig:

Agria op de boulevard (Eurobank)
Portaria op het dorpspleintje (Emporiki)
Zagoria op het dorpspleintje (onbekend)
Tsagaranda op het dorpspleintje (onbekend)
Argalasti op de hoofdweg naast het BP-tankstation (Pro Bank)
Argalasti tegenover het BP-tankstation en naast de kerk (National bank of Greece)


Mochten er nog lezers van dit forum naar Pilion gaan en nog aanvullende info hebben dan horen we dat natuurlijk graag.

Ger
Quote
#2
Wij gaan over 2 weken naar Kala Nera. Kan iemand mij vertellen of er inmiddels in Kala Nera pinautomaten te vinden zijn?
Quote
#3
Volgens mij kon ik er 8 jaar geleden al pinnen. Niet in Afissos.
Quote
#4
Er is zeker een ATM in Argalasti en Agria. Ik heb begrepen, maar nog niet zelf gezien, dat er sinds een paar weken weer een in Kala Nera is.
Quote
#5
Kala Nera heeft een pinautomaat, Agria (pinautomaat) wilde ons geen geld geven en de Lidl in Agria deed eerst moeilijk maar later konden we daar gewoon pinnen. Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groetjes uit Kato Gatzea
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#6
Overigens kan je in de meeste winkels en benzinestations nu pinnen met je Nederlandse pas.
Quote
#7
Volgens mij zijn winkels/bedrijven vanaf 1-7 2017 ( ben niet helemaal zeker van de datum) verplicht om de klant de gelegenheid te geven met kaart te betalen.
Of iedereen zich daar aan houdt en of daar controle op is is natuurlijk een tweede. Maar zeker is dat er steeds meer gelegenheid is om met "plastic" te betalen.
Quote
#8
Ik kon de afgelopen 2 weken inderdaad op veel plaatsen pinnen, wat ik overigens niet gedaan heb omdat ze contanten toch fijner vinden vanwege de nog steeds geldende beperking op geldopnames, en kreeg overal een bonnetje.
Quote
#9
Voor wie de locaties van pinautomaten wenst te weten, kan je deze sites gebruiken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Maestro/Mastercard)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(VISA)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alpha Bank sluit kantoren en pinautomaten op 3 eilanden Patrick 17 4.608 21 August 2018, 17:05
Laatste bericht: jjohn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)