Zaterdag
#1
Het was al weer de volgende morgen, zaterdag dus, voordat ik contact maakte met de lakens in ons verblijf.
Ook deze nacht zal weer kort zijn, om 8.00 uur willen we aan de boulevard aan het ontbijt want om 10.00 zijn we deelnemers aan een kayaktocht die start op het mooie strand van komponada.
Kunnen we tussen het ontbijt en de peddeltocht nog even zwemmen en verder rusten op het strand.
Helaas...........na 7,5 uur slapen worden we te laat wakker, geen ontbijt dus.
Nog maar even blijven liggen en dan op naar Komponade.
In Karvounades langs de bakker!
Zo gezegd zo gedaan.
Aangekomen op het strand zitten dezelfde mensen als van de Canyoing tocht inmiddels al te wachten.
Sjaak en Willemijn zitten rustig van de zon te genieten.
Het is tien uur als de vraag gesteld wordt.....waar blijft ie?
Ik zeg o rustig aan hoor, die komt wel, grieken zijn altijd wat later.
Niet veel later verschijnt er eerst een matzwarte sportmodel mercedes waarvan ik denk wat is dit?
"O" zegt Sjaak " dat is die chinees van de strandtent"
Een Chinees?
En inderdaad er stapt een oosters type uit de bolide maar zeker geen chinees, hij spreekt overigens vloeiend Grieks en die combinatie brengt mij even in verwarring.
Niet veel later verschijnt ook een oud vrachtwagentje.......Alexis.
De gids en kayak begeleider van Pyrgos House.
Met naast hem Samarra, de Canadese die ook met ons aan de touwen hing de dag ervoor, gezellig.
Alexis komt breedlachend op me af, we kennen elkaar van eerdere ontmoetingen, wandelingen etc etc.
"Hello Sjaap" how are you?
Nadat hij zich keurig heeft voorgesteld aan de rest van de deelnemers help ik hem de zwaarste en grootste kano van de truck te tillen, de rest wil hij zelf doen.
Als hij klaar is liggen er twee tweepersoons en twee eenpersoons kano's klaar om de tocht te beginnen.
Waterdichte zakken zorgen ervoor dat de spullen droog blijven.
We gaan te water, de kano's zijn uiterst stabiel, van omslaan kan geen sprake zijn en bovendien is een ieder voorzien van een zwemvest.
Voor sommige is het even wennen om de boot de goede richting in te krijgen en peddelen in een tweepersoons vereist goede communicatie en synchronisatie.
De stuurman zit achterin, hij of zij bepaald de richting maar dient zich aan te passen aan de slag van diegene die voor hem zit.
Het gaat goed met allemaal en weldra varen we onder mooi uitgesleten rotsen door, varen we dicht langs de kust die zeer ruig, hoog en mooi is.
Diverse vogelsoorten worden opgeschrikt door het bonte gezelschap wat voorbij vaart.
De ene grot is nog mooier dan de ander, wil je niet gevonden worden, dan zijn dit uitstekende plekken om je schuil te houden, werkelijk prachtig.
Het keerpunt en tevens lunch lokatie is een strand vlak voor een plek die kaoplakia wordt genoemd.
Een mooie vlakte even ten oosten van Kalamos.
Het strand komt mij desondanks dat ik er nooit ben geweest bekent voor en als ik omhoog kijk wordt mijn vermoeden bevestigd.
Het is een van eerder gemaakte voettochten die mij hier bovenaan de berg heeft gebracht, het was een tocht vanuit Kalamos om tot dit strand te geraken.
Toen eenmaal aangekomen op die plek was er geen pad richting dit mooie en stille verlaten strand.
Het strand ligt buiten de stroming van de zee dus je vind er geen flessen of blikjes....helemaal schoon.
Het water is er kraak helder en ik heb wederom spijt dat mijn duikbril elders uithangt.
We trekken de kano's op de kant en het is tijd voor een verkoelende duik.
Hierna wordt door de gids de lunch uitgedeeld en na nog een zwemsessie en uitleg over het gebied gaan we weer richting het noorden, het strand van Komponada.
De wind die er een tweetal uur geleden nog niet was is nu toch aardig aanwezig en vergt toch wel enige inspanning.
Onderweg duiken we nog wat grotten in die we op de heenreis hebben overgeslagen en korte tijd later komen we iets vermoeid aan op t keienstrand, gadegeslagen door een handjevol zonaanbidders.
De Kantina van de oosterling is inmiddels open en de man heeft Mexicaans bier in de koeling.
Schijfje citroen in t flesje en het koude vocht stroomt in t warme lichaam.
We bespreken de tocht nog even en nieuwsgierig en brutaal als ik ben vraag ik de kantinebaas met de te grote zonnebril waar hij oorspronkelijk zijn roots heeft.
Mijn vriendin noemde hem al PSY de zanger van het beroemde liedje Gangnam Style en inderdaad hij lijkt erop.[Afbeelding: 504E7A81-652E-45EE-94CA-08119FC1FD5F.jpg]
Hij is Koreaan, tenminste zijn moeder.
We rekenen af met Alexis en vertrekken langzaam voor een restaurant onderweg.
Het wordt Familia in Fratsia waar we heerlijk eten.
Vervolgens vroeg naar bed en morgen uitslapen.
O dat vroeg naar bed wordt ook weer niets, het is inmiddels half twaalf........pfffff morgen zondag, dan is alles verboden!
18-01-2017
Quote
#2
Mooie kano tocht!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  September 2019 Zaterdag Japio 5 2.033 17 September 2019, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  September 2019 zaterdag Japio 0 1.125 07 September 2019, 19:03
Laatste bericht: Japio
  Zaterdag Japio 2 1.513 28 April 2019, 17:02
Laatste bericht: jacq1970
  Zaterdag Japio 2 2.424 30 October 2016, 07:36
Laatste bericht: Japio
  Zaterdag Japio 2 2.813 13 June 2016, 20:39
Laatste bericht: Aleko
  De zaterdag Japio 4 3.852 15 June 2015, 01:12
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)