openbaar vervoer
#1
We gaan in juli naar Stomio (noord peloponnesos). Nu ben ik erg aan het zoeken hoe ik er met openbaar vervoer kan komen vanaf airport Athene. Is dit wel te doen? Is er een link om het totale openbaar vervoer van griekenland van deur tot deur in te zien?
Wie kan mij van goed, zo volledig mogelijk advies voorzien. Zijn er speciale kortingen/ kaartjes als je met vieren reist(kid 13/15).
Ben benieuwd of er een openbaarvervoerfan/kenner aanwezig is.

Mijn viendelijke dank.
Quote
#2
Ik vermoed dat het Stomio is aan de Golf van Korinthe dat je bedoelt.

De eenvoudigste manier vanaf de luchthaven is met de 'Suburban' (trein) naar het (voorlopige) eindpunt: Kiato. Vanaf Kiato dan een taxi. Om het uur (16 min voor het uur) gaat een trein rechtstreeks naar Kiato. Bij de treinen die vertrekken om 11 en 26 na het uur moet je overstappen in SKA. Uurtabellen en ticket prijzen kan je via deze link terugvinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




-
Ik weet niet of er een lokale bus is die van Kiato naar Stomio gaat (of in Stomio passeert). Indien wel zal dat vermoedelijk een bus zijn van KTEL Korinthias
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Dank je Patrick, het eerste stukje geeft me een bevestiging van wat ik zelf ook vond (14 euro pp=56euro als 13/15 jarige hetzelfde betalen)+bus of taxi.. Buslijnen vind ik id. niet! Taxi 32 km kost denk ik ook nogal wat.
Misschien toch maar auto huren.
Was eigenlijk benieuwd of openbaar vervoer interessant is? We gaan drie weken, één week Stomio/twee weken Zacharo. Vaak staat de auto veel bij ons appt. Huren is toch ook pakweg 1100 euro. Vroeger was alles zo goed te doen met openbaar vervoer, duurde wel even, maar je betaalde weinig.
Quote
#4
Als je een wagen wil huren kan ik je ten zeerste ACR (Athens Car Rental) aanbevelen. Wagen staat klaar aan de luchthaven en kan aan de inkomdeur (1, 2, 3 of 4) van de luchthaven (bij aankomst vragen ze - George of Nicolas - met welke maatschappij je terugvliegt) terug afgegeven worden. Hun wagens zijn maximaal 5 jaar oud (volgens de Griekse wetgeving mag een huurwagen nu tot 12 jaar oud zijn).
Dit is hun website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In Juli kost een categorie C (Ford Fiesta , Nissan Micra, Opel Corsa & Seat Ibiza) voor 3 weken (21 dagen) bij hen 880 Euro.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
A propos autohuur: kreeg net via tfn. van mijn zoon te horen ---> auto stond klaar op vliegveld maar had toch
(wel slecht te zien) paar deuken, die de verhuurder niet aangegeven had.
Dus ga aub even "een rondje auto-kijken" voor overname en laat de gevonden gebreken documenteren
en/of maak een gedateerd fotootje.
Johannes
Quote
#6
@Patrick,
op zich redelijke prijs, maar dan heb je nog wel een eigen risico deel. Ik vind zo niet wat ze hiervoor vragen. Bij Sunny Cars is dit niet het geval en heb je echt een all-in prijs!
Erg lastig steeds het huren van een auto, je wilt nl. niet verrast worden bij een ongeval, zeker niet in het buitenland!
Quote
#7
@Mir111

Ik heb eigenlijk geen idee wat de prijs is want ik heb er bij hen nog nooit gebruik van gemaakt. Ik weet enkel dat het afhangt van de lengte van de huurperiode en het type voertuig.

Aansluitend op het bericht van JohannesGr over de ervaringen va zijn zoon. Je wordt wel gevraagd om voor vertrek samen een rondgang van de wagen te maken en die na te zien op eventuele schade. Wordt ook allemaal netjes aangeduid op een formulier. Dus geen welles-nietes discussie achteraf.

Nog even m.b.t. het openbaar vervoer: Zou de bus van Korinthe naar Derveni niet door Kiato en Stomio gaan?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gids voor het openbaar vervoer in Athene Patrick 0 591 19 February 2022, 17:23
Laatste bericht: Patrick
  Openbaar vervoer Pireaus/Athene/airport Mir111 13 4.708 25 July 2019, 18:06
Laatste bericht: Patrick
  Nieuw ticketsysteem openbaar vervoer Athene Patrick 15 4.524 01 December 2017, 20:22
Laatste bericht: Viviane
  Nieuwe prijzen openbaar vervoer Athene Patrick 7 4.534 08 February 2016, 19:44
Laatste bericht: Xandrios

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)