Ferry naar Milos
#1
Hallo

Wij zullen dit jaar voor het eerst naar de Cycladen reizen.
We verblijven 6 dagen op Milos (30/08 - 05/09), 3 dagen op Folegandros (05/09 - 08/09), 5 dagen op Santorini (08/09 - 13/09) en 1 dag in Athene.
We boekteen reeds onze vlucht en ook onze hotels.
We vliegen vanuit Brussel naar Athene op 30 augustus en keren terug 15 september.
Deze week ben ik mij beginnen informeren over de ferry's die we zullen moeten nemen om de eilanden te bereiken.
Hier denk ik echter een probleem te hebben maar wou me even informeren bij meer ervaren reizigers.
Het zit zo.

Onze vlucht vertrekt om 9u10 en Brussel en is voorzien te landen in Athene om 13u20.
Wanneer ik de reisschema's bekijk is de laatste boot naar Milos vanuit Piraues deze dag om 15u30.
(Elke dag is er een avond boot ook behalve, can you believe it, op woensdag 30 augustus)
Achten jullie het mogelijk om deze boot te halen, meer specifiek zijn mij vragen.
- hoe is de verbinding tussen luchthaven en ferryhaven en wat is de snelste.  (verplaatsingstijd, welke vervoer (metro? ik las ergens ook iets van een nieuwe treinverbinding?)
- Is er een snelle bagaggeafhandeling in de Griekse luchthaven.  moeten je over het algemeen, is natuurlijk geen exacte wetenschap) wachten op de baggage.
- Kan je inschepen op de ferry tot op het laatste moment?
- Neemt het veel tijd in beslag om het ticket te bestellen in de haven voor afvaart?  Als we die al op voorhand kopen en uiteindelijk missen we de boot is dit ook jammer.
- is de boot om 15u30 werkelijk de laatste boot of zie ik iets over het hoofd.
- Kan Milos die dag nog op een andere manier bereikt worden?  Via tussenstop op ander eiland bijvoorbeeld?

Graag jullie hulp bij deze vragen!!!  thanks!!!!

Kristof
Quote
#2
Olympick air vliegt op 30 augustus naar Milos om 15 uur20 en om
18 uur10 kosten 89 euro
Quote
#3
Zie Aegean Airlines. Vertrek Athene 15:20 uur, aankomst 16:05.

Sorry Metaxa, onze berichtjes hebben elkaar gekruist.
Quote
#4
Allereerst een bemerking: hotels/verblijven vastleggen vooraleer de zekerheid te hebben dat er een ferry is houdt natuurlijk een risico in.

Voor de verbinding luchthaven - Piraeus zijn er diverse mogelijkheden:

- Express Bus X96 die vertrekt vanaf het voetpad tussen uitgang 4 en 5 van de aankomsthal. Een ticket kost 6 Euro en dat kan je kopen aan de kiosk die aan uitgang 5 staat. Er is om de 15-20 minuten een bus en de rit naar Piraeus duurt 60-80 minuten, afhankelijk van de verkeersdrukte.
- Metro: Rechtover de luchthaven (links van het Sofitelhotel). Metro nemen tot Monastiraki (metro is om de 30 minuten) en daar overstappen op de lijn naar Piraeus (Lijn 1). Een ticket is 10 Euro (18 Euro voor 2 personen, 24 Euro voor 3 personen).
- Taxi: Is de snelste manier en kost 50 Euro (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
- De treinverbinding van de luchthaven naar Piraeus is nog niet klaar. Ik hoorde deze week van iemand in Athene dat er enkele technische problemen zijn en het zeker nog enkele weken (of langer) zal duren voor deze verbinding in gebruik zal genomen worden.

De bagageafhandeling gaat normaliter snel. In ieder geval een pak sneller dan in Brussel. Mijn ervaring is ook dat de vluchttijd Brussel-Athene meestal iets korter is dan aangegeven wordt (2u50 - 3 uren ipv 3u10 - 3u20). Zonder vertraging mag je verwachten te landen omstreeks 13u10.

Inschepen kan tot (letterlijk) de laatste minuut voor afvaart. Ik zou geen tickets boeken op voorhand. Als je boot mist waarvoor je tickets geboekt hebt is het dikwijls (afhankelijk van de maatschappij) een hele rompslomp om die om te wisselen. Indien je toch wenst te boeken op voorhand, doe het via de website van de ferrymaatschappij waarmee je de overtocht maakt.

Op 30 augustus is de laatste ferry van Piraeus naar Milos inderdaad om 15u30 (de Superjet van Seajets). Ik heb het even opgezocht en er zijn ook geen mogelijkheden met een overstap via een ander eiland.

Kortom, als je om 13.30 je bagage hebt is het in theorie mogelijk om zowel met bus als metro op tijd in Piraeus te geraken voor de afvaart van 15u30.  Voorwaarde hiervoor is echter wel dat je onmiddellijk een bus/metro hebt. Vooral met de metro is het tricky als je die net mist en 25-30 minuten moet wachten op de volgende. Met een taxi lukt het zeker.

De kiosk van Seajets staat op de kade tussen Gate E8 en Gate E9.

Edit: Ik zag net het berichtje van Metaxa. Dat is inderdaad ook een oplossing en die is slechts enkele eurootjes duurder dan taxi/ferry. Een ticket met Olympic Air is 180 Euro voor 2 personen. Taxi + ferry is 165 Euro voor 2 personen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Veel dank voor de snelle reacties.
de aansluitende vlucht lijkt me een goed alternatief.
Quote
#6
Kristof als je er voor kiest een binnenlandse vlucht te nemen wacht niet
te lang om te boeken,de plaatsen zijn beperkt en zeer gewild,
Milos heeft klein vliegveldje toen wij eraan kwamen was er meer
personeel dan passagiers aanwezig
Quote
#7
Wij hadden destijds (sept. 2007) de ochtendvlucht naar Milos:

[Afbeelding: RM5Mrne.jpg]

Dit was ons vliegtuig naar daar:

[Afbeelding: 58GKkv5.jpg]

En dit is het vliegveldje van Milos:

[Afbeelding: Y45TWJU.jpg]

Alvast héél véél plezier op het prachtige Milos!
Quote
#8
De vluchten naar Milos zijn dit jaar met een ATR42. De typische configuratie is 42 zitjes maar dat aangepast worden tot maximum 50.

[Afbeelding: 313gn52.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Op dit moment zit ik op Milos, inderdaad een prachtig eiland! Ben hier trouwens nog geen landgenoot tegengekomen! Wel veel Italianen, Engelsen, Fransen, en veel Grieken die hier vakantie vieren.
Ik ben met de ferry gekomen, de Speedrunner 3 van Aegean Speedlines. Twee uren tussen aankomst vliegtuig en vertrek van de ferry uit Piraeus, is erg weinig. Ik zou het risico niet nemen. In de haven is het best chaotisdch, en zelfs als je een ticket via internet gekocht hebt, moet je nog in de rij staan om aan het loket het ticket af te halen. Ik ben trouwens de expressbus X96 van de luchthaven naar Piraeus genomen. Mijn vlucht uit Amsterdam kwam 's avonds aan en de volgende morgen om 7.30 uur vertrek van de ferry. Kort nachtje doorgebracht in een hotel in Piraeus.
Maar vliegen naar Milos vanaf Athene is natuurlijk ook een idee.
Ik las dat je ook naar Santorini gaat. Na een verblijf op de rustige eilanden Milos en Folegandros zal dat wel een cultuurshock worden!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ferries Santorini - Folegandros-Milos roefke 3 590 30 December 2023, 18:31
Laatste bericht: roefke
  drukte op milos roefke 7 1.010 06 December 2023, 12:55
Laatste bericht: Esther Corfu
  Tinos,Paros,Milos en Amorgos videopresentatie metaxa 0 1.548 10 November 2020, 08:44
Laatste bericht: metaxa
  Milos El Greco 6 8.665 15 January 2015, 15:25
Laatste bericht: Sjef
  Milos mombie vero 4 5.803 13 June 2014, 15:52
Laatste bericht: mombie vero
  filmpje Milos metaxa 7 7.146 18 November 2013, 20:32
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)