Grieksegids nieuws
Wie gaat er dit jaar over land?
#1
Zijn er al mensen die dit jaar over land zijn geweest of nog gaan? Zijn er nog veranderingen sinds 2014 in Kroatie of Servie? Ik weet dat men in Servie nu automatisch tol kan betalen bijvoorbeeld:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij rijden al sinds 2007 via Servie maar de laatste keer was in 2014. We vertrekken de 28e en doen het lekker rustig aan met twee overnachtingen in Oostenrijk en Nis (Servie).

Tips en ervaringen zijn welkom.

Alvast bedankt!

Als we terug zijn zal ik ook onze ervaringen hier delen.
Quote
#2
Kijk maar hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#3
Wat ik mij altijd afvraag in deze ? Wat is de reden om zo naar Griekenland te rijden ? Je kan heerlijk in Venetie op een Ferry stappen en uitgerust waar dan ook in Griekenland aankomen . Financieel zal het wel iets aantrekkelijker zijn alhoewel overnachtingen ook niet gratis zijn .

Voor de duidelijkheid ,dit is puur uit nieuwsgierigheid en geen oordeel.
Quote
#4
Beste Irini

Wij zijn net terug van onze reis, allereerst ze zijn druk bezig met wegen in Servië je kan de tol in Servië ook met  Euros betalen of credit kaart, wij waren aan Tol in Servië kwijt 15,00 euro (auto + caravan). Omdat onze auto navigatie niet werkt in Servië hadden we onze tomtom meegenomen, maar helaas was ook al te oud. DUs heel veel google maps gebruikt, hiervan  kan je kaarten downloaden en offline gebruiken.  Ook in FYROM betaalde we circa 6,00 euros. Als je nog meer informatie wil hoor ik het graag van je.

Beste Kosta,
Naar 10 jaar met de ferry rijden we nu sinds 2004 weer overland, wij doen het rustig aan en rijden door Duitsland-Oostenrijk-Hongarije-Servië-FYROM. Soms bezoeken we een stad onderweg, zoals Boedapest, Belgrado, Wenen willen wij nog bezoeken, ook als we een leuk plaatsje zien blijven we daar ook wat langer. Of je uitgerust met de ferry reist is niet altijd zo van zelfsprekend. Wij hebben al verschillende dingen meegemaakt zoals 1 ferry die gewoon niet kwam opdagen, 1 die heel veel later arriveerde, 1 die bijna weg vaarde terwijl mijn man nog aan boord was met de auto en ik op de kade stond, omdat ik niet via het autodek mocht. Maar natuurlijk ook goede overtochten mee gemaakt waar geen vuiltje aan de lucht was, maar ja de slechte dingen blijven bij. 

Zie ook onze website

groetjes Leo en Joanna (Lejo)
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#5
Hallo Irini, wij zijn vrijdag in Halikiki aangekomen en ook over land gegaan. Dit jaar alle tol in Servie en Macedonie met pin betaald. In Servie ben je iets duurder met de pin betaling had op al de tol briefjes geschreven als je met euro betaalde hoeveel het dan was, ik was verwonderd dat het met de pin iets duurder was. Daar in tegen in Macedonie iets goedkoper dan bij contant betaling. De wegen in Servie worden ieder jaar beter.
Normaal overnachten we ook in Nis maar hadden lange wachttijd bij Hongarije uit en Servie in totaal 2 1/2 uur dus deze keer gekozen voor Belgrado. Bij de receptie vertelden ze ons dat we ook bij de grens Servie Macedonie op lange wachttijden moesten rekenen maar dit ging allemaal heel snel nog geen half uur. Fijne reis gewenst  
.
Quote
#6
Hallo leden,
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het vaste land van Griekenland. Willen daar een rondreis maken. Wel al diverse Griekse eilanden bezocht. Nu is de vraag over land rijden, Slovenië, Servië, en Macedonië of via Italië met de Ferry via Ancona, Bari of Brindisi. We gaan met auto en caravan en trekken 2 maanden uit.
Wat zijn de beste ervaringen? Lichte voorkeur over land maar heb geen ervaring met Servië en Macedonië. Campings?
Graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt,
Frans
Quote
#7
Stel je vraag ook eens op camperforum.nl er is daar ook veel info te vinden in het griekenland topic. Je kunt ook websites vinden met reisverslagen naar en door griekenland.
Quote
#8
(19 January 2018, 12:04)Runner schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo leden,
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het vaste land van Griekenland. Willen daar een rondreis maken. Wel al diverse Griekse eilanden bezocht. Nu is de vraag over land rijden, Slovenië, Servië, en Macedonië of via Italië met de Ferry via Ancona, Bari of Brindisi. We gaan met auto en caravan en trekken 2 maanden uit.
Wat zijn de beste ervaringen? Lichte voorkeur over land maar heb geen ervaring met Servië en Macedonië. Campings?
Graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt,
Frans

Heb je deze topic al gelezen?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En in de rubriek 'Over land, over zee en door de lucht naar Griekenland' vind je ook nog wat leuke topics:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(19 January 2018, 12:04)Runner schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo leden,
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het vaste land van Griekenland. Willen daar een rondreis maken. Wel al diverse Griekse eilanden bezocht. Nu is de vraag over land rijden, Slovenië, Servië, en Macedonië of via Italië met de Ferry via Ancona, Bari of Brindisi. We gaan met auto en caravan en trekken 2 maanden uit.
Wat zijn de beste ervaringen? Lichte voorkeur over land maar heb geen ervaring met Servië en Macedonië. Campings?
Graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt,
Frans

Wij gaan alle jaren over land naar Griekenland, wij rijden via Duitsland- Oostenrijk-Hongarije-Servië-FYROM. De wegen in Hongarije-Servië zijn heel goed, in FYROM hier en daar een stukje wat slechter is. Maar het wordt elk jaar beter, in Servië zijn nog niet zoveel campings langs E75. Houdt wel de snelheid in de gaten, er wordt veel gecontroleerd met laserguns. De tol in Servië en FYROM kan je betalen met euros of credit kaart. De prijs staat goed aangegeven bij tolposten. Kijk ook eens op onze website 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. Zelf vertrekken wij 1-5 weer.
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Over land naar vast Land Griekenland Erik van Venrooij 15 4.523 04 June 2023, 10:01
Laatste bericht: Beems
  Over land met e-auto naar GR JohannesGR 12 2.266 01 April 2022, 15:03
Laatste bericht: JohannesGR
  over land na 1 juli A en A 15 3.435 19 June 2020, 14:09
Laatste bericht: A en A

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)