wifi op de raarste plaatsen
#1
Het wordt steeds gekker, ik neem aan als je een archeologische plaats of museum bezoekt ga je om te kijken hoe het vroeger was en zit je toch niet elke seconde op je smartfone te klooien, natuurlijk maak je foto's op plaatsen waar het mag, maar moet de hele wereld echt weten wat je doet.
Of ben ik ouderwets?

Twintig van de grootste archeologische sites en musea in Griekenland, met inbegrip van Spinalonga, krijg je toegang tot een draadloze internet-netwerk (Wi-Fi) te krijgen, informeert het ministerie van Cultuur.

Deze zomer zullen ze toegang tot Wi-Fi in Santorini Akrotiri, Delphi en Delos hebben. Nu al is er het Byzantijnse en Christelijke Museum van Athene en het Archeologisch Museum van de middeleeuwse stad Rhodos en volgende bestemming van COSMOTE, is de Akropolis van Athene.

Het project totale investering van Cosmote, ter waarde van meer dan twee miljoen euro zijn gepland om ook volgen de archeologische opgravingen van Knossos en Sounion, de Koninklijke Graven van Aigai (Vergina), de Nationale en Archeologisch Museum, het oude Olympia, het Archeologisch musea Heraklion en Thessaloniki, de Akropolis van Lindos, Ancient Epidaurus, Mycene Acropolis, Spinalonga, het Museum of Byzantine Culture, Ancient Dodona en oude Korinthe.

Bron Anatoli
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Vind ik ook achterlijk, maar ja, wij zijn van de oude generatie he, de jonge generatie kan niet zonder!!
Quote
#3
Ouderwets, Arthur.
Iedere zichzelf respecterende plek heeft tegenwoordig WiFi.

Hoewel het met de nieuwe EU regels het wel wat overdreven lijkt, iedereen kan zo uit zijn bundel internetten.
Quote
#4
Zo achterlijk is dat niet. Via je smartfone kun je ter plekke informatie verkrijgen. Je hebt toch ook al jaren de mogelijkheid om in musea met een cd-speler en oortjes info te krijgen? Zo heb je bij Falassarna de mogelijkheid om via je phone camera in combinatie met een app precies te zien hoe het er vroeger uitzag.
Quote
#5
(19 July 2017, 10:22)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo achterlijk is dat niet. Via je smartfone kun je ter plekke informatie verkrijgen. Je hebt toch ook al jaren de mogelijkheid om in musea met een cd-speler en oortjes info te krijgen? Zo heb je bij Falassarna de mogelijkheid om via je phone camera in combinatie met een app precies te zien hoe het er vroeger uitzag.

Ik ga toch niet op zo'n klein apparaatje kijken voor info, ik lees me van te voren goed in op de computer thuis wat ik kan verwachten, wat de prijs is,de openingstijden, zelfs wanneer ze gaan staken.
Ieder zijn ding Chris.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
meegaan met je tijd
Quote
#7
Waarom zou je als je daar geen behoefte aan hebt groet groet
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#8
Voor mij hoeft het ook absoluut niet. Als ik rond mij heen kijk merk ik op dat de smartphone precies een verslaving lijkt voor (heel) velen. En daar bedank ik voor.

Als ik uit eten ga zie ik mensen aan een tafeltje zitten die (bijna) allemaal met hun apparaatje in de hand zitten en tokkelen. Een gewoon simpel tafelgesprek zit er zelfs niet in. En dan denk ik: "Hoe zielig is het nu geworden?" en "Zouden die mensen echt nog plezier hebben aan een etentje?".

Maar toch zie ik soms bordjes die hoop geven:

[Afbeelding: 2emmw00.jpg]  [Afbeelding: r8yuci.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Niemand MOET gebruik maken van de wifivoorzieningen. Ik vind het een prima service en juich het toe dat musea dit aanbieden. De echte verslaafden gaan toch wel het net op,waar dan ook. Die hebben allemaal een chipkaartje met datategoed of een abbonement.
Quote
#10
Helemaal mee eens Patrick!
Ik erger me ook kapot aan mensen die voortdurend gefocust zijn op hun smartphone.
Inderdaad een zielige vertoning en ik vraag me af waar dit naar toe gaat...
Quote
#11
(19 July 2017, 10:45)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meegaan met je tijd

Ik ga zeker met mijn tijd mee, maar sommige van deze dingen vind ik overbodig, ik besteed mijn tijd liever aan belangrijkere dingen als wifi.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(19 July 2017, 11:59)Art schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 July 2017, 10:45)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meegaan met je tijd

Ik ga zeker met mijn tijd mee, maar sommige van deze dingen vind ik overbodig, ik besteed mijn tijd liever aan belangrijkere dingen als wifi.

up
Quote
#13
Arthur, ik begrijp je echt niet. Je hoeft er toch geen gebruik van te maken als je dat niet wilt? Andere mensen (waaronder ik) vinden het wel prettig dat er tegenwoordig op steeds meer plekken wifi is. Om allerlei verschillende redenen ook nog eens. Sterker nog, bij het uitzoeken van een appartement is de aanwezigheid van wifi voor ons een pré.
Maar alleen omdat er mensen zijn die er niets mee hebben moeten we het dan ook maar niet meer aanbieden?

Ik heb bijvoorbeeld helemaal niets met voetbal. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat ze wat mij betreft het voetballen moeten afschaffen. Ieder z'n ding toch?
Quote
#14
(19 July 2017, 13:19)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur, ik begrijp je echt niet. Je hoeft er toch geen gebruik van te maken als je dat niet wilt? Andere mensen (waaronder ik) vinden het wel prettig dat er tegenwoordig op steeds meer plekken wifi is. Om allerlei verschillende redenen ook nog eens. Sterker nog, bij het uitzoeken van een appartement is de aanwezigheid van wifi voor ons een pré.
Maar alleen omdat er mensen zijn die er niets mee hebben moeten we het dan ook maar niet meer aanbieden?

Ik heb bijvoorbeeld helemaal niets met voetbal. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat ze wat mij betreft het voetballen moeten afschaffen. Ieder z'n ding toch?

Je mag het overal aanbieden, maar mijn PERSOONLIJKE mening is dat ik het op sommige plaatsen onzin vind , of ga jij bijv op Spinalonga constant op je fone kijken, dan vind ik een gids die weet waar hij of zij het over heeft toch interessanter, zeker Dimitri van Nostos tours.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
Met je tijd meegaan heet zoiets Wink

"De aanwezigheid van draadloos internet moet de
archeologische sites en musea helpen bij het ontwikkelen van nieuwe interactieve manieren om
hun exposities te presenteren."
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een prima idee wat mij betreft. En je hóeft er natuurlijk geen gebruik van te maken. Net als van de wifi die op andere plaatsen beschikbaar is.
Quote
#16
(19 July 2017, 11:59)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 July 2017, 10:45)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meegaan met je tijd

Ik ga zeker met mijn tijd mee, maar sommige van deze dingen vind ik overbodig, ik besteed mijn tijd liever aan belangrijkere dingen als wifi.

amen
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
@Ger, jij noemt het nog een pre, bij ons is wifi gewoon een vereiste bij een accommodatie Big Grin

Ik snap ook niet waar mensen zich druk om maken. Leven en laten leven ...
Zal jou toch een zorg zijn als mensen op hun smartphone zitten te gluren tijdens het eten. En heb je er last van in je eigen gezelschap dan zeg je dat toch?
Quote
#18
(19 July 2017, 16:38)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger, jij noemt het nog een pre, bij ons is wifi gewoon een vereiste bij een accommodatie Big Grin

Ik snap ook niet waar mensen zich druk om maken.  Leven en laten leven ...
Zal jou toch een zorg zijn als mensen op hun smartphone zitten te gluren tijdens het eten. En heb je er last van in je eigen gezelschap dan zeg je dat toch?

Ik heb het over wifi op plaatsen waar het me niet intereseert, Ger en een paar anderen weten waarom ik wifi even niet belangrijk vind en wat ik momenteel wel belangrijk vind.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
(19 July 2017, 16:38)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zal jou toch een zorg zijn als mensen op hun smartphone zitten te gluren tijdens het eten. En heb je er last van in je eigen gezelschap dan zeg je dat toch?

Ik heb geen probleem met 'effen gluren', des te meer met het constant tokkelen. Ik maak er geen opmerking meer over dan, maar stap gewoon op. Het is een persoonlijke mening maar ik vind het gewoon super onbeleefd als mensen in een gezelschap aan tafel constant met een smartphone bezig te zijn.

En soms vind ik het gewoon grappig als 2 'dikke vrienden' samen op vakantie zijn/gaan, allebei constant met hun smartphone in de weer zijn en zelfs niet spreken tegen elkaar. Dan kan je net zo goed alleen op vakantie gaan.

Ik snap dat het best wel handig kan zijn dat overal wifi aanwezig is, maar het is geen absolute behoefte voor mij. Is er wifi, ok goed. Is er geen wifi, ok even goed. Ik red me wel zonder. Blijkbaar kan niet iedereen dat als ik zelfs mensen zie (en hoor) die hun smartphone nodig hebben om te beslissen wat ze gaan eten. Tja...
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Heb je een smartphone? Ik zou zeggen: geef het een kans! Juist op deze plekken.
De nieuwe technologie heeft zeker veel te bieden op het gebied van aanvulling en verrijking.
Het is niet nodig deze ontwikkeling direct te verbinden met onbeleefd gedrag van veel mensen.
Quote
#21
(19 July 2017, 20:19)tiblaboe schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je een smartphone? Ik zou zeggen: geef het een kans! Juist op deze plekken.
De nieuwe technologie heeft zeker veel te bieden op het gebied van aanvulling en verrijking.
Het is niet nodig deze ontwikkeling direct te verbinden met onbeleefd gedrag van veel mensen.

Neen, en ik heb er ook geen behoefte aan, net zoals er ook mensen zijn die geen behoefte hebben aan een auto.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
We kunnen er natuurlijk ook moeilijk omheen inmiddels: de technologie heeft veel veranderd in de afgelopen decennia. Ik weet nog dat een telefoon alleen gebruikt werd om te bellen? Nu gebeurt alles met de smartphone! En het is, in mijn optiek, uiteindelijk nog altijd de gebruiker zelf, die bepaald hoe hij of zij omgaat met die immer aanwezige smartphone.

Digitaal detoxen zal voor een bepaalde groep mensen zeker verfrissend werken, maar de meesten hebben dit helemaal niet nodig. Er zijn de afgelopen jaren zoveel mooie functionele toepassingen ontwikkeld: het leven is er vaak juist ook leuker en slimmer door geworden. Mits met de juiste dosering gebruikt, zoals eigenlijk met alles in het leven.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#23
Elke tijd heeft nieuwe inzichten en behoeften Wink

Zelf heb ik er totaal geen behoefte aan. Mijn vrouw heeft wel zo'n ding. Die van mijn werk heb ik geweigerd. Ben ik straks 24 op 24 in dienst.
Als ik thuis ben, heb ik mijn laptop, onderweg moet je op de weg letten en heb je dus geen tijd om op zo'n ding te kijken, (levensgevaarlijk, ook op de fiets of lopend) en ben ik op mijn bestemming (hetzij werk of privé) vind ik het behoorlijk aso om naar zo'n ding te zitten turen.

Was laatst met mijn zoon een weekend in Londen, hij bescheurde zich dat ik onze routes geprint had, kon hij sneller op zijn eiphone opzoeken. Klopt, maar ik ben van siga siga Rolleyes
Ben overigens zeker geen digibeet, heb verleden week mijn baas (veel jonger dan ik) nog uitgelegd hoe hij de juiste info uit een draaitabel kon krijgen Big Grin

Mensen die bij mij op visite komen en continu op zo'n ding zitten te staren, nodig ik in ieder geval niet meer uit om te komen eten, ik vind het respectloos.

Maar hé, is hoe ik er in sta hè! Ieder het zijne.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
We dwalen af hoor!
Ik denk niet dat het met leeftijd heeft te maken. Ik ben nu zestig en ik heb mijn anti-computer fase al lang geleden gehad. Ik werk nu al geruime tijd in de it sector en omarm het. Het gaat niet om te oud zijn maar om instelling, mind set. Wie is er tegen toegangspasjes? Wil diegene bij elke deur overal een bewaker neerzetten? Wil je nog steeds alleen met cash betalen en alleen geld kunnen halen wanneer de bank open is? Wil je alle mogelijke hulpmiddelen voor onze minder gezonde en/of oudere medemens afnemen?
Het zijn retorische vragen dus ik verwacht geen antwoord. Maar om zo een ergernis over WiFi op een archeologische site zo groot te maken... ? Je hebt ook van die vr toepassingen dat je rondloopt in een museum of op de maan of op de bodem van de zee. Hoe cool is dat?
Quote
#25
We dwalen zeker af, zal mij ook geen barst interesseren wie er in een museum of waar dan ook op zijn fone zit te kijken, ik zelf juich de moderne tijd zelfs toe, zo ouderwets ben ik niet, wat is er nu makkelijker als thuis op je laptop of tablet even kijken welk weer we krijgen morgen, wat dit of dat kost, via internet van alles bestellen eigenlijk alles wat je snel wilt opzoeken,  bij mij heel belangrijk wat gebeurt er voor, na en het vervolg van een operatie, dat via het web opzoeken gaat natuurlijk stukken sneller als vroeger toen je alles in allerlei boeken in bibliotheek moest gaan halen of lezen voor een specifiek onderwerp, wat wel nog altijd fijner aanvoelt is een goed boek in de handen hebben en een krant vasthouden met de geur van verse inkt en geen digitale versie, misschien vind de jonge garde dat ouderwets, het zij zo.
Ik wens iedereen een fijne vakantie met veel zonneschijn
Zou het bijna vergeten, heb er zelfs twee, een voor op het water, als die nat wordt, kaartje eruit en inleveren, daar heb ik toch nog genoeg van, en een ja hoor waar alles op zit zelfs G4 haha.


[Afbeelding: 6ftbbq.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
Ik dacht wel dat Wifi goedkoper is dan dat je een aanbieder gebruikt. Heb een tablet, in het begin gewoon mobiel gebruikt, schrok alleen van de hoeveelheid MBs die alleen al de updates vreten.
Sindsdien heb ik slechts de WLAN/Wifi-versie in gebruik (thuis, bij familie, vliegveld)- kosten nil.
Johannes
Quote
#27
Het onderwerp laat vooralsnog onbesproken wat de gevaren zijn bij een open aangeboden wifi netwerk.
Open betekent in dit geval ook dat er een password nodig in om van het netwerk gebruik te maken.

Een ieder met een laptop,  in de directe omgeving, die aangesloten is op ditzelfde wifi netwerk kan met behulp van een externe antenne en twee gratis te downloaden programma's heel eenvoudig al het internetverkeer onderscheppen.

Hierbij kan alle data die door anderen wordt verzonden; bezoek websites, wachtwoorden, inloggegevens, geschiedenis etc heel eenvoudig worden ingezien. Het overnemen van een digitale identiteit is kinderspel. Bedenk dus altijd dat tijdens een internetsessie op een openbaar wifi netwerk je data door anderen kan worden ingezien, indien die zich hiervoor inzetten.

Internet en surf voorzichtig.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#28
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
(23 July 2017, 10:37)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een mooi initiatief.
In de huidige samenleving is toegang tot het Internet een basisbehoefte geworden, temeer omdat de overheden nu voornamelijk digitaal communiceren met de burger.
 
Naar de toekomst toe zou ik het dan ook normaal vinden dat iedere burger vrij toegang heeft tot een Internetverbinding. Dit is nu nog buiten de box denken.
De aansluiting is dan standaard en wordt verrekent middels de gemeentelijke leges. Dit alles dan op basis van een "Fair use policy". Gebruik je meer dan staat daar een extra bedrag tegenover. Je hebt dus zelf de kosten in de hand.
  
Neem bijvoorbeeld Airbnb dat zonder ICT niet zou bestaan, ICT zorgt voor innovaties en groei van de Griekse economie. Bedrijven en overheid zetten steeds meer in op digitale dienstverlening en het onderwijs zou daar meer op in moeten springen, want wie niet met digitalisering om kan gaan, loopt een achterstand op.”
 
Het is dus niet of; maar waar en wanneer komen de volgende grote digitale stappen.
Een voorgaande generatie zal moeite ondervinden met de voortschrijdende techniek. De nieuwe generatie zal dit gaan oppikken en ermee aan de slag gaan.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#30
Ik zie het aan mijn moeder (92), die appt er lustig op los met kinderen en kleinkinderen.
Ingewikkeldere dingen doen wij voor haar. Declaraties scannen enz.
Zij zegt altijd "hadden we in de jaren `50 dit maar gehad."
Quote
#31
Nog even en we hebben in de gehele eu gratis wifi 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#32
Moet zeggen dat ik heel blij met wifi hoor, sowieso met het internet, wij hebben dit jaar prachtige wandelingen gemaakt met wikiloc, daar staan wandelingen op die mensen gelopen hebben en die delen, zo hoef je geen ( veelal) lastige beschrijvingen die regelmatig niet kloppen of waar je niet uitkomt tedoen maar klik je gewoon op wikiloc aan welke je wilt doen en je wordt naar het beginpunt gedirigeerd en gaat wandelen.. uitvinding zeg ik!
De hele dag met je telefoon bezig zijn vind ik ook niet nodig maar als andere mensen dat wel vinden prima, als er geen wifi is ook prima aangezien wij over internet europe beschikken op de mobiel dus ik kan overal internetten.
Tevens vind ik het wel een beetje betuttelend als mensen mij gaan vertellen dat ik niet op mijn mobiel moet kijken ( al hebben ze geen idee wat ik aan het doen ben) omdat ik maar moet gaan praten met mensen, wie zeg dat ik daar zin in heb?
De wereld verandert nu eenmaal en soms ten goede en soms niet, en je kan er gebruik van maken maar dat hoeft natuurlijk niet, ik dring het niemand op maar dring mij dan ook niet op dat ik niet op mijn mobiel mag kijken en met mensen moet gaan praten.
Quote
#33
Wifi in GR wordt "geforceerd"
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Brussel helpt:
EIB agrees to support Greece’s drive to strengthen public sector digitalisation
EIB agrees to support Greece’s drive to strengthen public sector digitalisation
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plaatsen van linken chris 13 3.194 16 May 2018, 11:53
Laatste bericht: jacq1970
  Gratis Wifi op archeologische sites en in musea Patrick 0 1.407 04 December 2015, 20:22
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)