Kokkari
#1
Daar ben ik dan weer met een vraag. In september ga ik nog een weekje met mijn zus naar Kokkari. Heeft iemand nog leuke tips voor gezellige en goede restaurantjes?

Alvast bedankt.
Quote
#2
Doornroosje, zelf gaan wij dit jaar voor de 10de keer naar Kokkari.
Bijna alle restaurantjes zijn goed en gezellig
Onze favorieten zijn: Prima Vera
                                     Amos Plaz
                                     Picolo Porto
                                     La Bussola
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#3
Dank je wel, Harma. Ik ga het noteren..
Quote
#4
(20 July 2017, 18:05)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doornroosje, zelf gaan wij dit jaar voor de 10de keer naar Kokkari.
Bijna alle restaurantjes zijn goed en gezellig
Onze favorieten zijn: Prima Vera
                                     Amos Plaz
                                     Picolo Porto
                                     La Bussola
Leuke , Griekse namen Undecided
Quote
#5
(20 July 2017, 23:56)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 July 2017, 18:05)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doornroosje, zelf gaan wij dit jaar voor de 10de keer naar Kokkari.
Bijna alle restaurantjes zijn goed en gezellig
Onze favorieten zijn: Prima Vera
                                     Amos Plaz
                                     Picolo Porto
                                     La Bussola
Leuke , Griekse namen  Undecided
nog een geluk dat ze niet noemen, Broodje Piet, Zakske Friet, In de Vette Mossel, Bij de Verdwaald Belg, ... ... ...
Big Grin
Quote
#6
Ja, dat van die namen viel me ook al op!
Quote
#7
Hi Doornroosje, Veel plezier op Samos. Zijn er 9 jaar geleden geweest, dus kan er niets actueels over zeggen.
Wel dat we Samos-stad erg leuk en gezellig vonden, ook omdat er ook mensen wonen en niet alleen ingesteld is op toeristen.
We horen graag hoe het jullie bevallen is.
Quote
#8
Garden restaurant vind ik geweldig. Ligt net buiten Kokkari als je de weg omhoog neemt richting Lemonakia strand. Is klein kwartiertje lopen vanuit het centrum van Kokkari. Soms ook met live muziek.
Quote
#9
Kijk goed naar wie er zit, zitten er grieken zelf ga vooral daar eten, kijk naar de kleinere taverna's waarschijnlijk net achter de drukke straat en ga daar zitten.
Aan de drukke straat zit 1 taverna waar wij gegeten hebben en die was heel erg goed, die zat naast 1 of andere hippe strandtent...
Quote
#10
Beetje flauw en suggestief ook om over de namen van de restaurants te vallen. Langs de 'boulevard' zitten legio restaurants die qua prijs niet voor elkaar onderdoen. Kwalitatief zit er nog wel eens een verschil.
Als je 'weg' van de boulevard en uit het centrum wilt, kun je zoals Debs aangeeft naar Garden. Een kleine 200 meter voor Garden ligt Marina Restaurant.

In de hoofdstraat en centrum tegenover de kerk vind je Bira. Onder de moerbeiboom is het heerlijk vertoeven en het eten is origineel traditioneel Grieks. Bovendien zijn het hele schappelijke prijzen. Als je 'klimmen' geen beletsel is, kun je overwegen vanaf de boulevard naar boven te lopen en restaurant Nereus te bezoeken. Je kijkt dan van bovenaf over de 'haven' en boulevard. Zeker bij zonsondergang de moeite waard.
Quote
#11
(21 July 2017, 10:16)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Doornroosje, Veel plezier op Samos. Zijn er 9 jaar geleden geweest, dus kan er niets actueels over zeggen.
Wel dat we Samos-stad erg leuk en gezellig vonden, ook omdat er ook mensen wonen en niet alleen ingesteld is op toeristen.
We horen graag hoe het jullie bevallen is.

Beste Wim. Wij waren ook een paar keer op Samos, maar hebben nooit in Kokkari gewoond tijdens onze vakanties. Haha en wij kennen elkaar. Denk maar aan Chios (heel lang geleden)

Dank aan iedereen voor de suggesties. Ook die ga ik weer opschrijven. Aangezien we maar een weekje gaan, kunnen we wrsch. niet alle restaurants bezoeken, maar we gaan ons best doen.
Quote
#12
Doornroosje, ja dat is heel lang geleden. (2004) Een aantal jaren later nog eens geweest, mooi eiland en niet vergeven van de enorme aantallen toeristen.
De Mastiek likeur was echt top. Deze ook inmiddels op andere plaatsen gezien bv op Lesbos en het vaste land.
Wij gaan 31 augustus 2 weken naar Thassos-stad, echt leuk. Vorig jaar vanwege de bosbranden wat dingetjes niet kunnen doen.
Prachtig eiland!

@Harma What`s in a name? Het gaat toch echt om de man/vrouw in de keuken.
Quote
#13
(21 July 2017, 11:31)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beetje flauw en suggestief ook om over de namen van de restaurants te vallen.

Het flauw vinden is persoonlijk . Ik heb een mening en ik ventileer deze. Wat is er suggestief aan ? Het is toch een feit dat het geen Griekse namen zijn ? Ik zeg toch verder niets over de betreffende restaurants.
Quote
#14
(23 July 2017, 07:31)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doornroosje, ja dat is heel lang geleden. (2004) Een aantal jaren later nog eens geweest, mooi eiland en niet vergeven van de enorme aantallen toeristen.
De Mastiek likeur was echt top. Deze ook inmiddels op andere plaatsen gezien bv op Lesbos en het vaste land.
Wij gaan 31 augustus 2 weken naar Thassos-stad, echt leuk. Vorig jaar vanwege de bosbranden wat dingetjes niet kunnen doen.
Prachtig eiland!

@Harma  What`s in a name?  Het gaat toch echt om de man/vrouw in de keuken.


Wim: wij waren daarna ook nog een paar keer op Chios. Zijn tegenwoordig ook fan van Kythira. We houden ook van rust. We worden ouder he? Of ik toen de mastiek likeur lekker vond, weet ik eigenlijk niet meer. Nou ja, het is ook al 13 jaar geleden.
Nu in september eerst maar eens kijken hoe Kokkari bevalt. Elke 2 jaar gaan mijn zus en ik samen (zonder onze mannen) een weekje naar Griekenland. Een totaal andere vakantie, maar wel leuk. Weet jij of er een bus rijdt naar de vallei der nachtegalen vanuit Kokkari? Of moeten we dan een autootje huren?
Quote
#15
Weet niets van bussen. Wij waren eerst twee weken op het schitterende Ikaria. De laatste week van de vakantie op Samos een auto gehuurd.
We horen wel hoe Kokkari bevallen is. De eerste keer dat wij daar waren was het een vissersdorpje. (1977)
Quote
#16
(23 July 2017, 11:36)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 July 2017, 07:31)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doornroosje, ja dat is heel lang geleden. (2004) Een aantal jaren later nog eens geweest, mooi eiland en niet vergeven van de enorme aantallen toeristen.
De Mastiek likeur was echt top. Deze ook inmiddels op andere plaatsen gezien bv op Lesbos en het vaste land.
Wij gaan 31 augustus 2 weken naar Thassos-stad, echt leuk. Vorig jaar vanwege de bosbranden wat dingetjes niet kunnen doen.
Prachtig eiland!

@Harma  What`s in a name?  Het gaat toch echt om de man/vrouw in de keuken.


Wim: wij waren daarna ook nog een paar keer op Chios. Zijn tegenwoordig ook fan van Kythira. We houden ook van rust. We worden ouder he? Of ik toen de mastiek likeur lekker vond, weet ik eigenlijk niet meer. Nou ja, het is ook al 13 jaar geleden.
Nu in september eerst maar eens kijken hoe Kokkari bevalt. Elke 2 jaar gaan mijn zus en ik samen (zonder onze mannen) een weekje naar Griekenland. Een totaal andere vakantie, maar wel leuk. Weet jij of er een bus rijdt naar de vallei der nachtegalen vanuit Kokkari? Of moeten we dan een autootje huren?

ja hoor er rijden bussen, wel goed de schema's in de gaten houden maar er gaan zeker bussen vanuit kokkari naar de dorpjes in de vallei, tevens kan je als je van wandelen houdt vanuit kokkari de bus nemen naar bv agios konstantinus, vandaaruit naar boven wandelen en met de bus weer naar beneden, of met een taxi is ook prima te doen, kost niet veel want de afstanden zijn klein. Ook leuk je bij een dorpje in de vallei af laten zetten en je bij het volgende dorp op laten halen na een wandeling.
Quote
#17
(23 July 2017, 15:34)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 July 2017, 11:36)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 July 2017, 07:31)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doornroosje, ja dat is heel lang geleden. (2004) Een aantal jaren later nog eens geweest, mooi eiland en niet vergeven van de enorme aantallen toeristen.
De Mastiek likeur was echt top. Deze ook inmiddels op andere plaatsen gezien bv op Lesbos en het vaste land.
Wij gaan 31 augustus 2 weken naar Thassos-stad, echt leuk. Vorig jaar vanwege de bosbranden wat dingetjes niet kunnen doen.
Prachtig eiland!

@Harma  What`s in a name?  Het gaat toch echt om de man/vrouw in de keuken.


Wim: wij waren daarna ook nog een paar keer op Chios. Zijn tegenwoordig ook fan van Kythira. We houden ook van rust. We worden ouder he? Of ik toen de mastiek likeur lekker vond, weet ik eigenlijk niet meer. Nou ja, het is ook al 13 jaar geleden.
Nu in september eerst maar eens kijken hoe Kokkari bevalt. Elke 2 jaar gaan mijn zus en ik samen (zonder onze mannen) een weekje naar Griekenland. Een totaal andere vakantie, maar wel leuk. Weet jij of er een bus rijdt naar de vallei der nachtegalen vanuit Kokkari? Of moeten we dan een autootje huren?

ja hoor er rijden bussen, wel goed de schema's in de gaten houden maar er gaan zeker bussen vanuit kokkari naar de dorpjes in de vallei, tevens kan je als je van wandelen houdt vanuit kokkari de bus nemen naar bv agios konstantinus, vandaaruit naar boven wandelen en met de bus weer naar beneden, of met een taxi is ook prima te doen, kost niet veel want de afstanden zijn klein. Ook leuk je bij een dorpje in de vallei af laten zetten en je bij het volgende dorp op laten halen na een wandeling.

Bedankt Jacq1970.
Quote
#18
Ik ben een paar keer op Samos geweest in Pythagorion. Volgend voorjaar willen we naar kokkari. Appartement Aiolos lijkt ons mooi. Iemand daar ervaring mee?
Quote
#19
Wij zaten een aantal jaren terug in ,,Dioni,, Direkt aan het strand ...(naast Nikos het visrestaurant)
Appartement Aiolos  zat schuin/ een ver beetje schuin  tegenover ons en we  hebben het daar ook bekeken.... WIJ waren toen blij dat we toen voor Dioni hadden gekozen, want wij vonden  dat complex  allemaal veel te benauwend... En ze hadden voornamelijk alleen maar Studio's te huur... En ik wil  zelf  alleen maar een 2 kamer app.!!
Mochten wij weer naar Kokkari toegaan, zou ik zeker weer kiezen voor Dioni...klik maar even bij SW Wink

btw, ik zag dat Dioni wel ietsje duurder was dan Aiolos... Maar je hebt wel veel meer waar voor je geld... direct aan het strand en een 2 kamer-app ipv een studio ;)
Quote
#20
Mijn schoonouders hebben in Aiolos gezeten en hadden moeite met de trappen (slecht ter been) en dat het erg warm bij het zwembad was omdat het zo beschut lag. De jaren erop zijn ze naar Dioni gegaan omdat dit gelijk aan het strand ligt.
Quote
#21
Wij kiezen eigenlijk altijd voor een studio, zou niet weten waar ik 2 kamers voor nodig heb, als er een studio is met een balkon of terras is dat meer dan genoeg, we zitten namelijk altijd buiten en komen alleen binnen om te slapen of te douchen.
Vrienden van ons hebben in Aiolos gezeten en een prima tijd daar gehad, goede accommodatie en prima ligging... in de periode dat hun daar waren ( voorseizoen) was het wat winderig en vonden hun het zwembad juist heerlijk, misschien inde gillend hete zomermaand juli te warm dat kan maar in voor en naseizoen juist prima dan.
Quote
#22
Bedankt voor de reacties. Dat het volgend voorjaar kokkari wordt daar zijn we uit. Nu nog een leuk appartement of hotel vinden. We hebben de tijd...Eerst in september naar Parga, tickets liggen al klaar
Quote
#23
Goedas zei:   Wij kiezen eigenlijk altijd voor een studio...Blablabla

Dat is natuurlijk ieder  waarvoor hij/zij kiest persoonlijk  voor zich !! Daar valt niet over te twisten!!
.
Ik zou zo zeggen... ga je gang!!Het is jou feestje.

Wij hebben dat app  grondig bekeken toen wij er waren..   (Omdat we deze app. bijna gekozen hadden )...Wat was het toen benauwd daar  zeg !
(Dat was ook  nog eens in het in het voorseisoen!  ) die toen erg warm was!
In tegenstelling van de info van jouw vrienden

Maar goed ,,het is  en blijft jou feestje..
Quote
#24
Sorry, maar ik heb nooit gezegd dat ik altijd voor een appartement kies. Volgens mij ben je met iemand anders in de war...
Quote
#25
(02 September 2018, 09:01)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry, maar ik heb nooit gezegd dat ik altijd voor een appartement kies. Volgens mij ben je met iemand anders in de war...

ja ik ben de bla bla bla haha Big Grin
Quote
#26
Stella beach is ook een mooi appartement pal aan zee.
Zelf gaan wij sinds 2 jaar naar Blue See wat er pal achter ligt.
Deze bevalt ons prima
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#27
Dank je wel Harma. We willen graag in de Hemelvaart week. Zag dat Stella zeezicht al vol is en blue sea staan de prijzen nog niet bij sunweb. Maakt ons niet uit hotel of appartement. Er wordt steeds eerder geboekt. Vroeger kwamen de boeken omstreeks de kerst uit en zat je met een dikke stapel ze door te spitten.
Quote
#28
Blue See is sinds dit jaar niet meer bij SW te boeken. Gaat nu bij Corendon.
Volgend jaar ook met vertrek vanaf Maastricht. De prijzen staan al op hun site.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#29
(03 September 2018, 10:07)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Blue See is sinds dit jaar niet meer bij SW te boeken. Gaat nu bij Corendon.
Volgend jaar ook met vertrek vanaf Maastricht. De prijzen staan al op hun site.

offtopic2  Ik zie steeds meer acco's bij SunWeb verdwijnen en weer opduiken bij bv Corendon. Vervelend vind ik dat bij Corendon de info over de appartementen zo summier is. Ik kan in ieder geval niet goed zien welk soort appartement je nou boekt, hoe het gelegen is, aantal echte bedden, enz. Misschien ligt dat aan mij, maar ik vindt dat niet zo prettig.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#30
Ik vind dat ook niks hoor !
Quote
#31
Ik vind het ook jammer dat sunweb niet 18dgn aanbieden. Bijvoorbeeld; Parga kun je vliegen op zaterdag en dinsdag.. Wij hadden bedacht om op een zaterdag heen en 18 dagen later op een dinsdag terug. Die combi doen ze niet. Andere maatschappijen wel, zoals TUI enz.

Reactie niet helemaal goed geplaatst. Is een Kokkari onderwerp. Oeps.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samos Kokkari zonder auto Natalija 11 2.242 02 November 2023, 16:22
Laatste bericht: Buurman
  Restaurantje Kokkari john67 7 2.441 02 September 2022, 00:32
Laatste bericht: Wilma
  Nederlandse krant Kokkari? john67 0 1.236 25 August 2022, 09:11
Laatste bericht: john67
  Kokkari john67 3 1.690 07 June 2022, 11:25
Laatste bericht: Wim M
  Sportief in Kokkari john67 1 1.483 10 April 2022, 12:05
Laatste bericht: Patrick
  Kokkari Goedas 40 5.149 13 August 2021, 11:23
Laatste bericht: Goedas
  Veel wind na 23 september in Kokkari? lumix 11 4.569 30 March 2020, 14:30
Laatste bericht: Patrick
  Weer Kokkari geboekt Samoslovers 1 3.900 30 January 2019, 10:41
Laatste bericht: Harma
  Brand in Kokkari Samoslovers 3 4.284 27 July 2017, 13:00
Laatste bericht: Karel
  Weer naar Kokkari Samoslovers 7 6.654 23 February 2015, 20:57
Laatste bericht: Debs

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)