Van Skyros naar Alonissos
#1
Hallo

we gaan volgend jaar 3 weken naar de Sporaden en willen de 4 eilanden bezoeken.
We willen graag starten in Skyros en dan zo verder te reizen naar Alonissos. (daarna Skopelos en Skiathos)

Ik heb het vaarschema van vorig jaar bekeken via sne.gr en ik zie dat de Achilleus op dinsdag, donderdag en zaterdag de route Skyros, Kimi, Alonissos vaart en dit pas vanaf 15/06

1/ Is er ook een mogelijkheid om vroeger op Alonissos te geraken vanuit Skyros (bvb begin Juni)? Zo ja, hoe? 

2/ Is het vaarschema van de Achilleus (dinsdag-donderdag-zaterdag) ieder jaar hetzelfde of veranderen ze dat vaak?

3/ Is er geen andere boot die de route Skyros - Alonissos doet (en dit vanaf begin Juni)?

4/ Ik heb ook gelezen in Michael Müller Verlag van de Sporaden (uitgave 2015) dat er een vlucht van Skyros naar Skiathos (en zo verder naar Thessaloniki) zou bestaan. (uitgevoerd door SKY Express) Klopt dit nog? 

Dat zijn idd vele vragen maar ik denk dat 'insiders' hier wel raad mee weten.  Wink

Alvast heel fel bedankt om te antwoorden.
Quote
#2
Om met je laatste vraag te beginnen: Neen, er is blijkbaar vlucht van Skyros naar Skiathos. Sky Express gaat van Skyros rechtstreeks naar Thessaloniki en van Skiathos rechtstreeks naar Athene.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vele van de vluchten naar kleinere eilanden zijn (net als gelijkaardige ferryroutes) gesubsidieerd door de overheid onder de 'Public Service Obligation' (PSO). Eerder dit jaar was er een nieuwe herverdeling en ik heb eigenlijk geen idee wat de duurtijd is van de thans bestaande contracten. Ik meen echter dat er zelfs sommige zijn die toegewezen zijn tot 2020 (of 2021). Maar dewelke heb ik geen idee, dus moeilijk te zeggen nu of de vluchten van Sky Express van/naar Skyros volgend jaar ook zo zijn.

Wat betreft de ferry:
De Achilleus vaart inderdaad enkel tijdens het zomerseizoen (t.e.m. 1ste week van September) naar Alonissos. Meestal maken ze hun vaarschema voor het zomerseizoen slecht kort voordien (april-mei?) bekend. Of ze dan ieder jaar naar hetzelfde schema teruggrijpen? Dat kan. In ieder geval kon je in 2015 ook op dinsdag-donderdag-zaterdag met de Achilleus van Skyros naar Alonissos.  De Achilleus is overigens de enige ferry waarmee je van Skyros naar Alonissos kan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Patrick, en wat wil "zomerseizoen' zeggen? Wanneer begint dit?

Ik heb op Ferry Connections van GTP gezien dat de Achilleus van begin Juni al zou varen van Skyros naar Alonissos.

Zou dit betrouwbaar zijn? Als ik zeker weet dat ze vanaf begin Juni varen (ipv 15 Juni) dan ben ik een blij man. Wink
Quote
#4
Dit jaar is het van 15 juni tot 9 september.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Dus de gegevens op Ferry Connections (GTP) kloppen niet?
Quote
#6
(29 July 2017, 15:12)mombie vero schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus de gegevens op Ferry Connections (GTP) kloppen niet?

Neen, die kloppen niet meer. GTP haalt zijn gegevens bij de ferryoperatoren. Maar zoals nu hebben ze de gegevens van Skyros Shipping overgenomen toen het vaarschema bekend gemaakt werd. Achteraf heeft Skyros Shipping dat schema aangepast, maar die wijzing heeft GTP niet mee overgenomen blijkbaar.
GTP is een (heel) goede leidraad (net zoals openseas.gr), maar zoals op andere fora ook steeds als advies gegeven wordt: het beste is altijd op de website van de ferrymaatschappijen zelf nog eens na te zien.
Een (bijna) volledige lijst links van de websites van de ferrymaatschappijen kan je vinden via de linkenpagina.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Thumbs Up 
Bedankt Patrick!  up
Quote
#8
Wij zijn vanaf volos naar Alonissos gevaren, kwamen langs skiathos en skopolos en dat was in de 2e week van juni.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Skyros video Patrick 1 3.727 16 March 2018, 22:05
Laatste bericht: juul
  Op de fiets naar Skyros!! maria alida 9 9.703 16 June 2015, 10:09
Laatste bericht: maria alida
  Vliegticket Athene - Skyros metaxa 4 7.707 26 November 2014, 21:18
Laatste bericht: ElsR
  Ross in 2014 ook naar Skyros Ger 10 11.444 12 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Patrick
  filmpje SKYROS metaxa 7 10.181 13 April 2013, 20:03
Laatste bericht: Roosmarijn
  Naar Skyros! Marieke 11 11.152 01 April 2013, 15:22
Laatste bericht: ostria
  Skyros Roosmarijn 37 31.835 29 June 2012, 13:41
Laatste bericht: IngridAmsterdam

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)