naam van oud grieks eiland
#1
Ik probeer in een tijdschrift een kruiswoordraadsel op te lossen maar kom er niet uit. De vraag is "Grieks eiland (oude benaming)" en bestaat uit 10 letters. Dit heb ik al:

. . N T . . A . . A (de vijfde letter is vrijwel zeker ook een "A")

Bedoelen ze nu het oude Griekse woord voor "eiland" of een eiland dat vroeger zo heette?
Vooral de laatste 2 niet-ingevulde letters zijn belangrijk voor de uiteindelijke slagzin. Wie kan me verder helpen?
Quote
#2
Astypalaia

10 letters en een stel A's maar verder past het niet in je lijstje.
Quote
#3
Astypalaia, Astypalia, Astipalea, Astypalea, Astropalia

Er zijn diverse schrijfwijzen voor de naam van dit eiland:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#4
Bedankt voor het meepuzzelen maar de letters die ik al heb daarvan weet ik zeker dat ze juist zijn en ook op de goede plek staan.

Inmiddels is duidelijk dat letter 5 zo goed als zeker een "A" moet zijn.

Dus: - - N T A - A - R A

Quote
#5
Ik denk dat ze "Santa Mavra" bedoelen, die naam (en Agios Mavra) kom je overal op Lefkada - Levkas tegen. Ook een groot fort bij de hoofdstad heet nog steeds zo.
Het schijnt dat Lefkas ooit in het verre verleden Santa (Agios) Mavra heette.

K-A
Quote
#6
(09 September 2010, 09:50)Karen-anna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat ze "Santa Mavra" bedoelen, die naam (en Agios Mavra) kom je overal op Lefkada - Levkas tegen. Ook een groot fort bij de hoofdstad heet nog steeds zo.
Het schijnt dat Lefkas ooit in het verre verleden Santa (Agios) Mavra heette.

K-A

Dit blijkt inderdaad de oude benaming voor Lefkada te zijn:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zo, weer iets dat we wetenBig Grin

Quote
#7
Yes! dat zocht ik idd. Puzzel en slagzin zijn nu helemaal af, bedankt allemaal Angel
Quote
#8
(09 September 2010, 13:28)Cat schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yes! dat zocht ik idd. Puzzel en slagzin zijn nu helemaal af, bedankt allemaal Angel

Zou dit u misschien kunnen motiveren om toch lid te worden van dit gezellig forum.....Blush

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#9
Leuk, goed gevonden K-A
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar sta ik, wat ben ik en hoe oud ben ik? Cor Nieuw Vennep 15 18.998 05 November 2013, 19:56
Laatste bericht: Bart0riste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)