Augustus apokoronas
#1
Overal in de dorpen in de apokoronas zindert het van energie en blijdschap. De doorgaans lege huizen in de bergdorpen vullen zich met kinderen en kleinkinderen uit Athene, Londen, Australië, verenigde staten etc. Overal,in alle dorpen is muziek, panagiri, paramoni enz.

Het is geweldig fijn om nu even uit de toeristiek te zijn. Vrienden en vriendinnen ontmoeten elkaar in augustus. De kafenions zitten vol tot ver in de nacht. Ach, ik hou hier van.

Verstuurd vanaf mijn iPad
Quote
#2
Ja DAAR houd ik ook van. Ik kan genieten van de Griekse Families en vrienden die elkaar weer ontmoeten en spontaan elkaar ontmoeten en hun blijdschap.
Niet van de volle Engelse huizen die zonodig een luidspieker op hun slechte muziekinstallatie moeten zetten waar de leuke jaren 60 muziek verschrikkelijk en vervormt uitschalt en iedereen wakker houdt. Hierdoor trammalant krijgen met omwonende en doordat de microfoon nog aanstaat(waar ze ook zonodig door moeten schreeuwen en aankodigen dat de Beatels de volgende zijn ) de ruzie en het geschreeuw over en weer ook mag meemaken.
De volgende dag opnieuw proberen iets minder hard wat een lol.
Dit moet ook leuk zijn, gelukkig niet de hele zomer
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#3
Lijkt me reuze vervelend @kokino (chorio?) ik prijs me gelukkig dat wij niet van die herrieschoppers in ons dorp hebben.
Quote
#4
De reuring in de dorpjes waardeer ik ook, en ook dat de gesloten huizen nu open zijn.
De drukte op het strand wat minder Wink
Quote
#5
Ja, bij ons ook drukte overal. Inderdaad is het nu ook druk op mijn verborgen strandje, dus ga ik maar heel vroeg. Ze komen meestal niet voor 10 uur. Vroeg is het water nog lekker fris.
Wel heel gezellig overal. Zondag de grote uittocht en dan is alles weer stil.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  West-Kreta/Apokoronas chris 2 1.628 20 January 2018, 17:21
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)