Grieksegids nieuws     
Tip: Maarten Jongkind - Vlogger uit Volos
#1
[Afbeelding: qzpyzm.jpg]

Door een tip van de in Kato Gatzea (Pilion) wonende schrijfster
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kwam ik op het Youtube-kanaal van Maarten Jongkind terecht. Hij beschrijft via zijn vlogs het leven in zijn woonplaats Volos en het schiereiland Pilion. Leuke verhalen én tips.
Veel mensen die Pilion als vakantiebestemming hebben laten de stad links liggen, of gaan er hooguit heen als dagtripje om er eventueel wat boodschappen te doen. Da's ontzettend jammer, Volos is wat mij betreft een speciale, veelzijdige én interessante stad die een langer bezoek méér dan waard is.

Wil je meer te weten komen over Volos (en misschien ook wel over Maarten), neem dan eens een kijkje op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
#2
Dank voor de tip Ger. Ik ga er gelijk een kijkje nemen.
Quote
#3
Video 
Hartelijk bedankt voor het vermelden van mijn dagelijkse vlogs!  Angel

Ik maak naast m'n werk als interieur ontwerper dagelijks een filmpje over mijn leven in Volos. Niet elke dag is (zoals in het echt) even interresant, maar mijn goede voornemen van dit jaar was om elke dag in 2017 naar buiten te gaan. Ook al is het maar voor een uurtje. Volos en de pilion hebben zoveel te verbergen en dat wil ik dus elke dag graag met iedereen delen. 

De mooie zomerdagen komen er aan dus de plaatjes worden alleen maar mooier  Exclamation
Mocht er ooit iemand in de buurt van Volos zijn, dan leid ik jullie graag rond door deze gave stad! (Of zijn omgeving...)

Voor de complete afspeellijst heb ik hier een link:  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maarten / STEX's signatuur
- STEX Design / Interieur ontwerper - Volos Vlogger - Levensgenieter -
Quote
#4
Leuke vlogs Maarten. Ga je in de toekomst ook in de mooie dorpjes van Pilion vloggen?
Quote
#5
(27 January 2017, 16:54)leon10 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuke vlogs Maarten. Ga je in de toekomst ook in de mooie dorpjes van Pilion vloggen?

Uiteraard, buiten de natuur om die prachtig is in de winter. Bezoek ik de dorpjes liever met een beetje zonneschijn. Het plan was om dit weekend voorbij Argalasti te rijden.
Door middel van het abboneer knopje op m'n YouTube account kan je op de hoogte blijven.
Maarten / STEX's signatuur
- STEX Design / Interieur ontwerper - Volos Vlogger - Levensgenieter -
Quote
#6
Persoonlijk haak ik af bij vlogs langer dan 5 minuten. Maar dat zal vast aan mij liggen. Ik neem aan dat je het in eerste instantie voor jezelf doet.
Quote
#7
Ik probeer mijn vlogs zo rond de 10 minuten te houden, ik ben nogal lang van stof normaal...
Pas begonnen en film nog met m'n telefoon, maar ik doe het inderdaad vooral voor mijzelf, maar ook om de regio te promoten.

Als ik de analytics bekijk, dan kijkt de gemiddelde persoon tussen de 20 en 35 jaar, zo'n 10 tot 15 van een vlog.
Voor 40+ is dat al veel minder en is 5 minuten al lang genoeg. Naar mijn mening was de vlog van de Tsalapatas fabriek een prima vlog ;)
Maarten / STEX's signatuur
- STEX Design / Interieur ontwerper - Volos Vlogger - Levensgenieter -
Quote
#8
Ik heb ze bekeken, erg leuk. Ken Volos alleen van een nachtje in een hotel ter overbrugging.Wel lekker gegeten bij de haven.
Zelf zou ik het nog leuker vinden als je nederlands spreekt.
Quote
#9
Inmiddels heeft Maarten al bijna 200 vlogs gemaakt; nummer 196 is eenmalig in het Nederlands opgenomen, een vlog waarin hij 'zijn' stad Volos promoot:

Quote
#10
Volos vind ik afschuwelijk.. ik heb sowieso niets met grote drukke steden dus hoe mooi de bezienswaardigheden ook zijn al die mensen verpesten het voor mij .
Gelukkig zijn er meer dan genoeg mensen die het wel geweldig vinden!
Quote
#11
Video 
(30 July 2017, 20:01)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volos vind ik afschuwelijk.. ik heb sowieso niets met grote drukke steden dus hoe mooi de bezienswaardigheden ook zijn al die mensen verpesten het voor mij 

Die discussie kan natuurlijk heel lang worden, alleen is Volos nog niet eens een grote drukken stad. Meer een groot dorp, bovendien heeft het een centrum functie wat het daardoor ook levendig houdt. Ik woon in de wijk Oxygono en heb hier ruimte zat en het is stiller dan de meeste dorpen op de Pilion die nu druk bezocht worden door het toerisme.
Als je de juiste plekken in de stad kent, zal je in sommige gevallen niet eens door hebben dat je in een stad bent.

Uiteindelijk is er voor sommigen een hutje op de heide, maar ook daar kan je weer de negativiteit in vinden.

Als je het echt rustig wilt, dan heb ik hier nog wel een vlog voor je ;)

Maarten / STEX's signatuur
- STEX Design / Interieur ontwerper - Volos Vlogger - Levensgenieter -
Quote
#12
Ik zit in de bevoorrechte positie dat ik het beste van twee werelden heb. Een huisje aan de kust van Platanias, Pelion. Met 10 rustige relaxte maanden en twee drukkere als de toeristen komen. En dat zijn er nu veel! En een huisje in Volos, de stad van Maarten. Aan een van de drukste wegen, behalve als Maarten daar om 3 uur 's nachts is. Zie Vlog hierboven. Heerlijke stadse drukte, 10 maanden per jaar. En nu in de zomer daalt de rust over de stad. Is het park aan zee de plaats om te zijn, zijn veel terrassen in de binnenstad dicht, en hebben vrienden uitgebreid de tijd voor een koffie. Lig ik soms zomaar een paar uurtjes een boek te lezen onder de snorrende airco. (Overigens beide huizen huren we. Samen voor de helft wat we aan woonlasten in Nederland kwijt waren)
Quote
#13
eerste wat een griek denkt over Volos is Beos . en dat is niet positief. voor zo ver ik wist de griek spraak nooit over Volos maar over Pelion. ook als je bedoelde Platania of Kala Nera of Argalasti.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vlucht naar Volos 2021? Zorbathagreek 7 2.790 21 November 2020, 14:27
Laatste bericht: Patrick
  goedkope vluchten naar Pilion airport Volos Gertie 8 7.701 21 January 2020, 21:46
Laatste bericht: Patrick
  Volos Vibes Irini45 0 2.530 18 March 2019, 22:24
Laatste bericht: Irini45
  Extra boot Volos – Skyros Irini45 1 4.173 03 June 2016, 19:39
Laatste bericht: Patrick
  Van vliegveld Volos naar Afissos Doornroosje 26 15.743 16 May 2016, 20:23
Laatste bericht: Doornroosje
  Snelste weg naar Volos vanaf Athene Vito 5 6.562 18 August 2013, 08:12
Laatste bericht: Jan Platanias
  Vliegterminal Volos Pagasitikos 6 6.235 18 May 2011, 19:53
Laatste bericht: Gertie

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)