Peiling: Spreek jij Grieks?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Ik spreek Grieks
35.71%
5 35.71%
Ik leer Grieks
50.00%
7 50.00%
Ik wil graag Grieks gaan leren
14.29%
2 14.29%
Ik wil geen Grieks leren
0%
0 0%
Totaal aantal stemmen: 14 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Wie spreekt er Grieks?
#1
Question 
Ik ben heel benieuwd wie van de leden van dit forum Grieks spreken of Grieks aan het leren zijn?
Waarom leer je Grieks?
Waar en hoe leer je Grieks?
Waar ben je in het leren van Grieks?
Wat vind je moeilijk aan Grieks spreken?
Voor welk grammaticaal onderdeel zou je ondersteuning willen hebben?

Ik lees graag jullie reacties.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#2
Ik heb Grieks geleerd vermits ik een woning in Griekenland bezit en mij wil integreren bij de locale bevolking. Dit wordt ten zeerste geapprecieerd en opent vele deuren en geeft je mogelijkheid tot een babbeltje. Bijkomend ben ik uitkijkend naar een toekomstige vestiging in Griekenland. Het is een must om de taal onder de knie te hebben als je je wil vestigen in een ander land.
Vier jaar avondschool en zeer veel tijd steken in huiswerk en studiewerk levert een basiskennis Grieks op. Praktijk brengt beterschap, een taal spreken moet een gewoonte worden.
De klemtonen liggen anders dan bij de Germaanse talen waardoor de uitspraak dikwijls niet correct is.
Grammaticaal ben ik vrij sterk in mijn talenkennis... dus geen problem.
Quote
#3
De taal is een eerste vereiste om te integreren.Ik woon sinds 1983 in Heraklion,Kreta.Binnen een jaar kon ik me verstaanbaar maken in het grieks.
Nu spreek ik de taal vloeiend.Ook lezen en schrijven is geen probleem.Ongeveer na 10 jaar hier gewoond te hebben is grieks de eerste taal geworden.
Ik droom ook in het grieks.
Vr.gr.
Kornelia.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)