De rode vlag
#1
Er zijn dit jaar op Kreta al meer mensen verdronken dan er doden in het verkeer zijn gevallen en dat zijn er heel veel, is het zo moeilijk als de rode vlag wappert vanwege de harde wind om niet het water in te gaan, tenminste niet ver, net zoals aan de Noordzee kust geeft het op Kreta ook een onder stroming en muien, die nemen je echt mee de zee op en je kunt er niet tegen in zwemmen.
Is dat op de andere eilanden en het vaste!and ook zo erg.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Ik heb hier op Kos nog nooit van die rode vlag gehoord of gezien, moet ik zeggen. Denk wel dat er altijd mensen zijn
die denken dat dit soort waarschuwingen voor iedereen geldt maar niet voor hunzelf.
Er zijn wel een aantal mensen verdronken hier dit jaar, maar heb niet t idee dat het vaker was dan andere jaren.
Quote
#3
Op het grote strand bij ons dorp zag ik regelmatig de strandwachter mensen uit het water roepen vanwege de rode vlag.
Bij de heel gevaarlijke plekken staan zelfs extra vlaggen. De zee ziet er op die plekken kalm uit, maar dat komt omdat precies daar een zeer gevaarlijke sterke aflandige stroming staat. En precies daar gaan de stommelingen er in (omdat ze daar geen golven zien). Er zijn op dit strand al meerdere mensen verdronken.
Ongelooflijk, de zwemmers wachten gewoon totdat de strandwacht weer verder is gereden met zijn quad om er dan weer in te gaan. Hoe dom kan je zijn.

Dan denk ik: als je in de problemen komt, verwacht dan niet dat iemand je er uit komt redden met gevaar voor eigen leven. Ik niet in ieder geval.
Maar goed, de strandwacht is altrijd de klos en komen in voorkomende gevallen dus toch in actie.
Quote
#4
(31 August 2017, 18:31)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb hier op Kos nog nooit van die rode vlag gehoord of gezien, moet ik zeggen. Denk wel dat er altijd mensen zijn
die denken dat dit soort waarschuwingen voor iedereen geldt maar niet voor hunzelf.
Er zijn wel een aantal mensen verdronken hier dit jaar, maar heb  niet t idee dat het vaker  was dan andere jaren.

Op Kreta waait dik 2 maanden lang de meltemi op de noord kust, met bijna elke dag 4/5 beaufort, door deze wind zijn de golven hoger en neemt het gevaar toe.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Vorige week nog,bijna achter mijn rug, iemand verdronken. Rode vlag wappert, maar niemand trekt zich er een zier van aan. Ambulance is getrokken en mensen gaan zo weer de zee in.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rode maan en mars. Jef Dockx 5 2.802 28 July 2018, 17:53
Laatste bericht: Karel

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)