Akropolis Athene toegang
#1
Wij gaan over een week naar Athene en natuurlijk bezoeken we dan ook de Akropolis. Nu las ik dat het verboden is om met een rugzak het terrein te betreden. Heeft iemand hier daar ervaring mee?  Huh  Ik heb namelijk een speciale fotorugzak, al mijn apparatuur zit daarin!

Is het bedrag van € 30,00 nog steeds gangbaar voor een 5-dagen combiticket, of is dit dit jaar weer verhoogd. Op de site van het ministerie lees ik prijzen die vanaf 2016 geldig zijn, maar niets over 2017. Alvast bedankt!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Prijzen zijn vorig jaar flink verhoogd, dus nuiet meer. Tja, een rugzak mag officieel niet mee naar binnen maar kun je geloof ik wel achterlaten aan de ingang. Foto's maken van oudheden is gewoon verboden. Er zullen allerlei mensen zijn die zeggen dat je het gewoon moet doen, maar je loopt een risico dat niet gering is.
Quote
#3
Gisteren in het museum van Olympia geweest. Enig opvallend was dat er naar onze paspoorten gevraagd werd, maar na een gesprekje in het Grieks met een andere beambte konden we gewoon doorlopen. het maken van foto's werd nergens verboden. O ja , het feit dat we 65+ waren leverde al een mooie korting op, maar nadat we vertelden dat we in Griekenland woonden kregen we nóg meer korting :)
Quote
#4
(02 September 2017, 16:27)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prijzen zijn vorig jaar flink verhoogd, dus nuiet meer. Tja, een rugzak mag officieel niet mee naar binnen maar kun je geloof ik wel achterlaten aan de ingang. Foto's maken van oudheden is gewoon verboden. Er zullen allerlei mensen zijn die zeggen dat je het gewoon moet doen, maar je loopt een risico dat niet gering is.
Foto's mag je daar gewoon maken hoor . Ik ben er de afgelopen 30 jaar 5 x geweest en heb nergens gezien of gehoord dat het verboden is, tenzij dat dit heel recent is ingegaan.
Quote
#5
(02 September 2017, 16:27)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prijzen zijn vorig jaar flink verhoogd, dus nuiet meer. Tja, een rugzak mag officieel niet mee naar binnen maar kun je geloof ik wel achterlaten aan de ingang. Foto's maken van oudheden is gewoon verboden. Er zullen allerlei mensen zijn die zeggen dat je het gewoon moet doen, maar je loopt een risico dat niet gering is.
Foto's mag je daar gewoon maken hoor . Ik ben er de afgelopen 30 jaar 5 x geweest en heb nergens gezien of gehoord dat het verboden is, tenzij dat dit heel recent is ingegaan.
Quote
#6
De foto restrictie geld voor acropolis museum.
Regarding the museums you are interested:

- With the exception of the Acropolis Museum, photography IS allowed but no flash is allowed. Tripod also is an issue in most of the cases, since, typically you need a special permission, which cannot be obtained in the museums. In some rare ocassions, like a temporary exhibition of a new artifact for example, photography may not be allowed and this will be shown by signs in the specific area.

- Photography is NOT allowed in the Acropolis Museum, except the restaurant and the top floor where the Parthenon Marbles are exhibited. In these two areas photography is allowed, but again with no flash. I am almost sure that a tripod is a no - no. Reason that photography is not allowed in other halls of the specific museum is that this is probably the only museum in the world with artifacts of such a high artistic value and no physical restriction between the spectator and the artifact ( no podium, or rope etc ). A good rule.

- In general, posing in museums is not allowed. You can't pose for example aside a Zeus statue making a funny face or a gesture. Remember, these were religious statues once and are still religious statues for some.

- Posing in sites is allowed, as long as we are talking about simple posing etc. Nevertheless, if posing is considered extreme it will not be allowed. Example: Some Acropolis visitors can make a dumb effort to try to climb on the Acropolis wall, or on an ancient pice of marble just to take "that" pose. Not allowed. Common sense is more than enough.

- Commercial use of the photos is not allowed, except if getting a special permission. This may even apply for online publishing with no commercial use.
Quote
#7
Dank voor de reacties! Heeft er iemand het afgelopen jaar ervaring mee gehad dat een rugzak niet het terrein op mag?Anders moet ik een andere cameratas meenemen of enkel mijn camera zelf die dag.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
(04 September 2017, 09:32)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank voor de reacties! Heeft er iemand het afgelopen jaar ervaring mee gehad dat een rugzak niet het terrein op mag?Anders moet ik een andere cameratas meenemen of enkel mijn camera zelf die dag.

Johan, je gaat toch met Prinos? Alexandra gaat bijna elke week, misschien even een emailtje met vraagje aan Prinosreizen?

robienne
Quote
#9
(03 September 2017, 12:53)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De foto restrictie geld voor acropolis museum.
Regarding the museums you are interested:

- With the exception of the Acropolis Museum, photography IS allowed but no flash is allowed. Tripod also is an issue in most of the cases, since, typically you need a special permission, which cannot be obtained in the museums. In some rare ocassions, like a temporary exhibition of a new artifact for example, photography may not be allowed and this will be shown by signs in the specific area.

- Photography is NOT allowed in the Acropolis Museum, except the restaurant and the top floor where the Parthenon Marbles are exhibited. In these two areas photography is allowed, but again with no flash. I am almost sure that a tripod is a no - no. Reason that photography is not allowed in other halls of the specific museum is that this is probably the only museum in the world with artifacts of such a high artistic value and no physical restriction between the spectator and the artifact ( no podium, or rope etc ). A good rule.

- In general, posing in museums is not allowed. You can't pose for example aside a Zeus statue making a funny face or a gesture. Remember, these were religious statues once and are still religious statues for some.

- Posing in sites is allowed, as long as we are talking about simple posing etc. Nevertheless, if posing is considered extreme it will not be allowed. Example: Some Acropolis visitors can make a dumb effort to try to climb on the Acropolis wall, or on an ancient pice of marble just to take "that" pose. Not allowed. Common sense is more than enough.

- Commercial use of the photos is not allowed, except if getting a special permission. This may even apply for online publishing with no commercial use.
Ik weet dat de Grieken nog hoog op lopen met hun Alexander de Grote , maar Zeus nu nog als iets religieus  beschouwen is toch een brug te ver  !!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Vannacht weer terug gekeerd van zes heerlijke dagen Athene. Was het alleen voor het weer al waard, elke dag tussen 30 en 35 graden! zonneschijn  Prachtige, maar helaas ook smerige stad. Confused  Veel winkels/horeca die het de afgelopen jaren niet hebben gered zijn gesloten en zijn gelijk onderwerp van graffiti spuiters geworden, veel bedelaars ook. Dankzij "Hèt-Boekje Athene" veel mooie wandelingen door de stad gemaakt en een dagje Delphi gedaan. Wat we gezien hebben aan musea en opgravingen is indrukwekkend. Voor wat betreft mijn vraag over de Akropolis: Je kan mee naar binnen nemen wat je wil, er is totaal geen controle. Alleen de bekende dames met hun fluitje die je overal in Griekenland op archeologische sites ziet, verheffen hun stem en blazen op hun fluitje als er weer eens een toerist denkt dat hij over de afscheiding heen mag klimmen om een social media plaatje te maken. Tip: Het combiticket, voor dertig euro toegang tot vele opgravingen/musea gedurende vijf dagen, zijn geld meer dan waard! Wij zaten in het Novus City Hotel, ook een aanrader, vriendelijk personeel, zeer goed ontbijt en goede kamers, ligging vlak bij de metro.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verplichte pcr test toegang Griekenland Zorbathagreek 67 4.947 28 December 2021, 22:56
Laatste bericht: Albertina
  Akropolis in Vogelvlucht Aleko 1 1.977 20 June 2013, 00:19
Laatste bericht: Fyfika
  Akropolis museum belangrijkste attractie oriste 0 1.747 12 April 2011, 16:19
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)