vegetarisch eten
#1
Vegetarisch eten westkreta bij kolymvari in het dorpje Afrata 2 tavernes die de lekkerste
Vegetarische gerechten serveren, vooral de Mushroom stifado is overheerlijk Smile
Quote
#2
Niet voor mij besteed, geef mij maar vlees, vlees en vlees...
Quote
#3
(06 September 2017, 12:06)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet voor mij besteed, geef mij maar vlees, vlees en vlees...

Is ook wel te zien aan je avator Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
De tip is ook niet bedoeld voor vlees vlees vlees eters Rolleyes
Quote
#5
Ook voor vleeseters heeft Griekenland heerlijke vegetarische gerechten.
Quote
#6
(06 September 2017, 17:55)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De tip is ook niet bedoeld voor vlees vlees vlees eters Rolleyes

En waarschijnlijk ook niet voor liefhebbers van vis (zoals mezelf) Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(06 September 2017, 19:00)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook voor vleeseters heeft Griekenland heerlijke vegetarische gerechten.

Dat klopt jjonn,als je nog  speciale restaurants weet alle tips zijn welkom
Quote
#8
(06 September 2017, 21:18)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 September 2017, 19:00)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook voor vleeseters heeft Griekenland heerlijke vegetarische gerechten.

Dat klopt jjonn,als je nog  speciale restaurants weet alle tips zijn welkom

Poseidon Restaurant van masterchef Angela-Anna Papavasiliou op Karpathos (Afiartis) heeft zowel vegetarische als vlees en vis gerechten van een zeer hoog niveau. Google er maar eens op.
Maar da's natuurlijk wel even een tripje vanaf Kreta. Big Grin
Quote
#9
Op naxos eten wij vaak bij mistrali aan plaka beach ,anna de eigenaar kookt alles
Uit eigen tuin ,er is geen menu kaart, meestal zijn er naast wat vleesgerechten ook
Twee of drie vegetarische gerechten bij die je zelf kan uitzoeken in haar keukentje,
Uiteraard ook met de beroemde naxos potatos
Quote
#10
Zelf eet ik al jaren vegetarisch en ik moet zeggen dat de Griekse keuken heerlijk is, er is genoeg variatie en mijn ervaring is dat als je zegt dat je vegetarisch bent dat ze extra hun best doen om je bordje zo mooi mogelijk te maken... vaak gebeurt dat ik vanaf een taverna geroepen werd en dat ze riepen dat ze Briam of Imam aan het maken waren en dat ik zeker moest komen eten omdat het een familie recept was.
Op alle eilanden en vaste land heerlijk gegeten.
Mushroom stifado heb ik nog nooit ergens gegeten of ergens gezien dus die lijkt me heerlijk.. als ik ook ooit west Kreta ga bezoeken zal ik deze zeker meenemen.!
Quote
#11
Als vleeseter heb ik geweldig gegeten in 'To Stachi' vegetarisch / veganistisch restaurant in Chania. Helemaal top. De 'nep' stifado was super de moussaká evenzo. Defkaliona st 5, achter de haven. Aanrader.
Quote
#12
Wat ik me wel kan herinneren is het oude hoteltje zoe in gialova op de peloponessos
Waar de eigenaar toen een hele grote moestuin had,waar ook de heerlijkste vegetarische
Gerechten werden geserveerd ,maar of dat nog altijd zo is weet ik niet,de eigenaar was
Toen al  behoorlijk op leeftijd,nu praat ik wel over  ongeveer 25 jaar terug
Quote
#13
(07 September 2017, 17:04)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf eet ik al jaren vegetarisch en ik moet zeggen dat de Griekse keuken heerlijk is, er is genoeg variatie en mijn ervaring is dat als je zegt dat je vegetarisch bent dat ze extra hun best doen om je bordje zo mooi mogelijk te maken... vaak gebeurt dat ik vanaf een taverna geroepen werd en dat ze riepen dat ze Briam of Imam aan het maken waren en dat ik zeker moest komen eten omdat het een familie recept was.
Op alle eilanden en vaste land heerlijk gegeten.
Mushroom stifado heb ik nog nooit ergens gegeten of ergens gezien dus die lijkt me heerlijk.. als ik ook ooit west Kreta ga bezoeken zal ik deze zeker meenemen.!

dit is de taverne in Avrata bij Kolymvarie waar ze de Mushroom Stivado serveren,
het uitzicht is ook nog eens uitzonderlijk mooi

[Afbeelding: 14bhwfo.jpg]

[Afbeelding: m9o8w7.jpg]
Quote
#14
Heb jij dat wel eens gemaakt JohanV, mushroom stifado.
Quote
#15
Hier het recept van de Mushroom Stifado , wij proberen het volgende week uit Tongue

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
(10 September 2017, 13:39)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb jij dat wel eens gemaakt JohanV, mushroom stifado.

Nee, nog nooit, maar ik ga dit recept zeker proberen. En sorry voor de vegetariers, maar ik zie mooie combi met spek en konijn, ga ik ook proberen. Nu nog even niet, heb vanavond heerlijk gegeten in de plaka in Athene   Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
(10 September 2017, 16:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier het recept van de Mushroom Stifado , wij proberen het volgende week uit Tongue

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





dank je, ga zeker maken!
Quote
#18
(06 September 2017, 12:06)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet voor mij besteed, geef mij maar vlees, vlees en vlees...

Filmpje gezien Markos in slachthuis Izegem
Quote
#19
Dat schandalige filmpje heeft natuurlijk niets met vleeseten te maken.
Het gaat om de doorgedraaide handel, meer kilo's voor minder euro's.
Iedereen die naar de kiloknaller of de grootsuper gaat doet er driftig aan mee.
Zoek een goede slager betaal iets meer en eet een stukje minder vlees.
Het gaat net als in de reiswereld. Als het maar goedkoop is, dat de uitbaters tegen elkaar uitgespeeld worden boeit niemand.
Quote
#20
De slager slacht niet zelf.
Hij zou het zo maar eens van zo'n slachthuis kunnen betrekken.
Quote
#21
In belgie is het ene na het andere schandaal  in de vleesindustrie,er is in 1995
zelfs een dierenarts vermoord door de zgn hormonen mafia ,een groot probleem
van tegenwoordig is de  antibiotica die preventief wordt toegediend omdat de dieren
niet ziek zullen worden, pas in 2020 moet dat percentage met de helft  worden
vermindert ,hoe dat in Nederland en Griekenland geregeld is dat zou ik niet weten
Quote
#22
Ja John, dat zou zomaar kunnen. Vertrouwen in je slager moet er wel zijn.
Quote
#23
(13 September 2017, 15:31)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De slager slacht niet zelf.
Hij zou het zo maar eens van zo'n slachthuis kunnen betrekken.

Als je een beetje je best doet, kun je je stukje vlees traceren tot het dier, waar het gelopen heeft, hoelang en waar het geleefd heeft en alles wat je verder nog wilt weten. Hier betaal je uiteraard wel wat meer voor, maar waar een wil is , is een weg bijvoorbeeld bij : 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Dank voor Vega taverne tips !! 
Wil nog graag een keer naar West Kreta, nog meer reden voor mij als vegetariër naast nog eens de Samaria lopen,  maar idd je kunt vrijwel overal goed dierloos eten in Griekenland.
Ip Lesbos, Petra at ik een heerlijke Imam Baldi
Quote
#25
Recept Vegetarische Moussaka

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Paleochora,zuidwest Kreta,heeft al jaren een florerend vegetarisch restaurant.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Als er iemand tips heeft over vegetarisch eten op de eilanden
Naxos -Amorgos -Of Dounousa , dat horen wij dat graag  op
Naxos kennen wij wel onze weg, maar misschien zitten er toch nog
een paar leuke tips tussen
Quote
#28
Wij eten nergens zo vaak en veel vegetarisch als op vakantie in Griekenland. Terwijl we thuis (en ook daar) ook vlees en vis eten. Zoveel lekkere gerechtjes en gerechten met de diverse kazen en groentes, dan mis ik het vlees echt niet. Het valt me op dat het ook steeds meer wordt, vooral de variëteit aan mezze. Afgelopen 10 dagen is het op Poros weer uitstekend gelukt, daar hoefden we geen vegetarisch restaurant voor op te zoeken. Bij ons uitstapje naar Hydra schudde de ober zelfs even zijn hoofd "ah, vegetarian?" toen we zijn aanbod met vlees links lieten liggen...
Quote
#29
Ik ben t helemaal met je eens Ingrid, ik eet ook vlees en vis, maar mis t ook zeker niet als t een meze is zonder vlees of vis,
er wordt hier zoveel lekkers gemaakt zonder vlees.
Ik sta altijd weer te kijken als ik in nederland t aanbod van vleesvervangende produkten zie.
En dan vooral die namen, iets in de trend van gehakballetjes zonder gehakt en kipnuggets zonder kip of zo....
Laat dan tenminste door de naam blijken wat er wel in zit, lijkt mij.
Quote
#30
(21 May 2018, 17:30)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben t helemaal met je eens Ingrid, ik eet ook vlees en vis, maar mis t ook zeker niet als t een meze is zonder vlees of vis,
er wordt hier zoveel lekkers gemaakt zonder vlees.
Ik sta altijd weer te kijken als ik in nederland t aanbod van vleesvervangende produkten zie.
En dan vooral die namen, iets in de trend van gehakballetjes zonder gehakt en kipnuggets zonder kip of zo....
Laat dan tenminste door de naam blijken wat er wel in zit, lijkt mij.

het vernoemen van de vega producten naar een bestaand vleesproduct maakt het consument makkelijker om te weten waar ze voor kiezen, soms is dat qua smaak en soms qua bereiding... en er staat altijd op waarvan het gemaakt is, soya of lupine of zuivel of een groente.
Voor mij hoeft er geen vleesvervanger, ben gelukkig goed genoeg in de keuken om tezorgen dat er altijd iets lekkers en gezonds op tafel komt zonder vlees/zuivel.
Gelukkig helpt de Griekse keuken mij daarbij, wat een heerlijke recepten hebben die zeg... 
Mijn lief eet zeker op Griekenland lekker met mij mee, hij eet heel soms vlees, en laat met gemak en liefde het vlees staan.
Quote
#31
Ja ik snap wel wat je bedoelt Jaquelien, ik denk dat ik aardig aan t vergrieksen ben.
Voor mij is een kolokithokefte, een ntomatokefte, een revithokefte, xtapokefte gewoon veel duidelijker
dan een gehaktbal zonder vlees. ( in volgorde een courgette-, tomaten-, kikkererwten-, octopusballetje...)
Waarom de niet zelden wat vage ingredienten ergens in minilettertjes op de achterkant.
Quote
#32
(22 May 2018, 09:12)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja ik snap wel wat je bedoelt Jaquelien, ik denk dat ik aardig aan t vergrieksen ben.
Voor mij is een kolokithokefte, een ntomatokefte, een revithokefte, xtapokefte gewoon veel duidelijker
dan een gehaktbal zonder vlees.  ( in volgorde een  courgette-, tomaten-, kikkererwten-, octopusballetje...)
Waarom de niet zelden wat vage  ingredienten ergens in minilettertjes op de achterkant.

Omdat je in Griekenland ook nog karkassen bij de slager ziet en hier in Nederland alles mooi verpakt ligt.... onze maatschappij wil dat nu eenmaal, hier denken ze liever dat een stukje vlees van een boom komt en dat een visstick uit de zee komt... de hele vleesindustrie is vaag en manipulerend en daar zijn "we" aangewend blijkbaar.
Quote
#33
Ja inderdaad zo zit t ongeveer. Ik moest daar heel erg aan denken toen ik ergens in t noorden van Griekenland een taverna binnenging,
en er naast de deur een wildevarkenkop me aankeek. Die hing daar klaar om aan stukken gesneden te worden.
Kun je je toch niet voorstellen in Nederland?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)