Griekenland slechtste land om te leven als expat
#1
Volgens Internations Expat Insider Survey  is Griekenland de slechtste plek om als expat te leven:

Multiquote:Greece was at the bottom of this year's ranking of the top countries for expats, according to InterNations' Expat Insider survey.

The survey, carried out between February and March this year, asked nearly 13,000 expats about their quality of life and to rank 43 different aspects of life abroad. Factors included job opportunities, salary considerations, quality of life, and safety.

Greece was ranked as the worst country to live in mostly due to the financial situation, with half of the respondents saying that their household income was not enough to cover their daily expenses.

Bahrain, Costa Rica, and Mexico were ranked the top three destinations for expats.

Griekenland (65e) komt er het allerbelabberts van af, Nederland (13e) en Luxemburg (14e)  doen het zo slecht nog niet, en België is middenmoter (32e)........

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Als je als expat een goed loon heb vanuit het buitenland is er niks aan aan de hand dan heb je een goed leven in Griekenland, maar als je rond moet komen van een Grieks inkomen moet je flink de buikriem aantrekken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Ik kan me moeilijk inbeelden dat je als expat met een buitenlands loon (of pensioen) een slecht leven kan hebben in Griekenland. Met 's lands slechte financiële situatie of niet. Onder werkende expat versta ik dus mensen die in dienst van een buitenlandse firma voor dat bedrijf in Griekenland komen werken (en normaliter) dan ook niet naar Griekse normen betaald worden.
Als ik dan ook zie wat mijn (ambtenaren-)pensioen is zou ik het (zeer waarschijnlijk) absoluut niet slecht hebben in Griekenland als expat. Ik zou er een stuk meer mee kunnen doen dan in België.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Met mijn Belgisch pensioen kan ik een rijkelijk leventje leiden. Dit ligt heel wat hoger dan het gemiddelde inkomen van de Grieken zelf.
Quote
#5
Denk als je voor ene buitenlands bedrijf werkt en een normaal inkomen hebt dat je prima kan wonen daar.. en met een normaal nederlands pensioentje ook.
Moet je daar wonen en werken bij een grieks bedrijf, dus "pik"je de banen van de grieken in dan denk ik inderdaad dat het minder grappig is, weinig inkomen en boven bevolking.
Zou er zelf ook alleen gaan wonen als ik niet meer hoeft te werken.
Quote
#6
Het onderzoek,beste forummers, ging niet alleen over inkomen. 43 aspecten van het leven in het buitenland werden bevraagd.
Quote
#7
(15 September 2017, 07:57)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met mijn Belgisch pensioen kan ik een rijkelijk leventje leiden. Dit ligt heel wat hoger dan het gemiddelde inkomen van de Grieken zelf.

als je je definitief in Griekenland vestigt, betaal je dan van.
je pensioen de belasting in Belgie alleen of wordt er nog in Griekenland iets afgehouden ?

Ik ben van plan te emigreren, heb belgisch pensioen, krijg dus mijn geld op mijn belgische rekening, blijf belgische ziekteverzekering betalen om met speciaal papier te kunnen blijven genieten van voorwaarden vr tarieven dokter en medikatie.
Quote
#8
(17 September 2017, 18:53)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 September 2017, 07:57)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met mijn Belgisch pensioen kan ik een rijkelijk leventje leiden. Dit ligt heel wat hoger dan het gemiddelde inkomen van de Grieken zelf.

als je je definitief in Griekenland vestigt, betaal je dan van.
je pensioen de belasting in Belgie alleen of wordt er nog in Griekenland iets afgehouden ?

Ik ben van plan te emigreren, heb belgisch pensioen, krijg dus mijn geld op mijn belgische rekening, blijf belgische ziekteverzekering betalen om met speciaal papier te kunnen blijven genieten van voorwaarden vr tarieven dokter en medikatie.

Ga je wel nog een vaste verblijfplaats moeten hebben/overhouden in België anders geen "genot van het sociaal-genieten".

Wanneer je al een eigendom hebt in Griekenland kan je volgens ons met €1000/m rondkomen op Kreta zonder je broeksriem erg te moeten aanspannen, wat toch niet echt de bedoeling is na je werk-carrière.
Quote
#9
Dat is allemaal wel waar, maar dit onderzoek gaat niet over inkomen.
Quote
#10
(17 September 2017, 21:22)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is allemaal wel waar, maar dit onderzoek gaat niet over inkomen.

Neen, het gaat niet alleen over inkomen. Maar zoals bij vele enquetes/onderzoeken kan je de resultaten sturen naargelang de vragen en de antwoordmogelijkheden op die vragen.

En inkomen en de mogelijkheden die dit inkomen biedt is/zijn nog steeds 1 van de belangrijkste factoren voor een expat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(17 September 2017, 21:22)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is allemaal wel waar, maar dit onderzoek gaat niet over inkomen.

Neen inderdaad, feitelijk gaat het daar inderdaad niet over maar het verwonderd me wel dat buitenlanders die door hun bedrijf (of op uitnodiging naar Griekenland) gestuurd worden daar geen goed leven zouden kunnen leiden, al dan niet voor een tijdelijke periode. 
Ik denk dat er toch andere regio's in de wereld zijn waar het moeilijker of minder aangenaam vertoeven is. De meeste buitenlandse werknemers die in een ander land gaan werken zijn geen armoezaaiers en er staat meestal wel een ruimer loon tegenover dan in hun eigen land. 
Nu is het wel een algemeen gegeven natuurlijk dat we aan klagers geen nood hebben.
Mensen die voor hun bedrijf de hele wereld rondreizen en steeds slechts enkele dagen of max. 2 weken op een zelfde locatie verblijven gaan een moeilijker leven hebben veronderstel ik.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Land van het jaar cors 0 473 28 December 2023, 22:19
Laatste bericht: cors
  Openbare leven in Griekenland stilgelegd door hevige sneeuw iakovos 14 2.383 29 January 2022, 13:53
Laatste bericht: metaxa
  Griekenland stelt zijn grenzen open. Hoe zit dat als je met de auto gaat? Irini45 31 9.438 12 June 2020, 20:01
Laatste bericht: Patrick
  Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag? jjohn 20 3.779 10 May 2020, 20:31
Laatste bericht: kim88
  Enquete: Griekenland als vakantieland Ger 23 6.165 21 January 2018, 14:48
Laatste bericht: jerichrome
  eilanden of vaste land? spikie 24 12.971 08 February 2015, 10:05
Laatste bericht: ElsR
  Griekenland het minst genereuze land ter wereld. Aleko 3 3.325 03 December 2013, 20:39
Laatste bericht: Tina K. Noume
  waar houd jij je als pensionado/da in Griekenland mee bezig (geen hobby's) Maria 12 10.098 26 April 2013, 16:12
Laatste bericht: Maria
  Gezond leven op Ikaria - artikel NT Corry 1 2.189 16 December 2012, 22:02
Laatste bericht: Patrick
  Griekenland als redder van Duitsland. Aleko 7 5.322 23 August 2012, 00:49
Laatste bericht: Fyfika

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)