Olie ramp
#1
De olie ramp bij Salamina is toch erger als gedacht, de laatste berichten zijn dat het zeker 10 jaar zal duren voor alles weer normaal is,.
Wat ik me afvraag hoe kan die tanker ineens zinken terwijl er niks aan de hand was, toch weer het verzekeringsgeld van die oude pot misschien.?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Even een update, dit soort volk helpt op deze manier heel Griekenland naar de klote, en niet alleen maar de bemanning, ook de instantie die zoiets goedkeurd en de regering die er niks aan doet.

Gezonken olietanker had niet mogen varen
De tanker die enkele dagen geleden zonk bij Salamina en daarbij tonnen stookolie en diesel in de Saronische Golf lekte, had geen zeewaardigheidscertificaat. Volgens het Hellenic Register of Shipping (HRS) is de Agia Zoni II niet gecontroleerd en zijn er geen certificaten afgegeven voor het schip dat werd gebouwd in 1972.

De vakbond voor maritiem personeel (PEMEN) zegt in een verklaring dat de Agia Zoni II lukraak werd gerepareerd. Gaten in de machinekamer – waar het water als eerste naar binnen kwam – waren provisorisch opgelapt. Ook vertrok de tanker volgens PEMEN bij de raffinaderij in Aspropyrgos met slechts twee man aan boord, in plaats van elf bemanningsleden.

Volgens Fos Petroleum, de eigenaar van de Agia Zoni II, werd de tanker twee maanden geleden nog gecontroleerd en goedgekeurd. Het is niet duidelijk welke organisatie dat heeft gedaan.

De tanker vervoerde 2570 ton brandstof (2200 ton stookolie en 370 ton diesel) toen het door nog onbekende oorzaak zonk in Salamina. Ongeveer 2,5 kilometer van de kust van Salamina is vervuild met ruwe olie. De olievlek heeft zich inmiddels uitgebreid naar Piraeus en ook enkele stranden van de Atheense Rivièra zijn besmeurd met olie en teer. De olievlek heeft heeft ernstige milieuschade veroorzaakt, al is de volledige omvang van de ecologische ramp nog niet duidelijk.

De Griekse regering wordt verweten dat ze niet snel genoeg heeft gereageerd op het zinken van de tanker. Een regeringswoordvoerder spreekt dat tegen en zegt dat binnen vier uur na het zinken van de Agia Zoni II maatregelen zijn genomen om de olievervuiling tegen te gaan.

Er werden drijvende dammen aangelegd, maar door de harde westenwind is de olie daar doorheen gelekt. De olie uit de gezonken tanker wordt overgepompt naar een ander schip, die klus neemt ongeveer twintig dagen in beslag. De EU heeft een speciaal schip gestuurd om te assisteren bij de schoonmaakactie.  

Bron
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Tja dat is de corruptie die welvaart.. niks controle gewoon wegwezen..en zie wat er gebeurt.
Quote
#4
Inmiddels werd toch nog 1500 cube fuel eruit gehaald.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Welk fuel, ik hoop toch die zware stookolie, dieselolie is ook niet gezond voor het milieu maar die zware stookolie die ze nog over de hele wereld in de schepen gebruiken voor de motoren omdat het goedkoop is, die helpt de hele flora en fauna naar bliksem.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Nochtans moeten ze binnen bepaalde Europese wateren al omschakelen van heavy fuel naar diesel. Wereldwijd stelt dit niets voor natuurlijk maar het is dan ook maar een tussenstap naar een definitieve omschakeling naar CNG of LNG. We spreken hier dan wel van nog minstens 20 jaar vooraleer alle heavy fuel lopende schepen uit de zeeën zullen verdwenen zijn.
Quote
#7
En dan hebben we het nog niet gehad over de uitstoot van tonnen roet die ze ongefilterd uitstoten ook al varen ze op een lichtere brandstof in bepaalde gebieden, het zal nog wel even duren voor ze allemaal filters erop hebben.
Vooral de cruiseschepen kwalmen als oude schoorstenen als ze weer eens ergens midden in de stad aanleggen en vertrekken.
Als er weer eentje in Agios Nikolaos aan zit te komen zie je de boot nog niet maar wel al op 40 km die zwarte rookpluim.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_campaign=3e90f30669-gtp_headlines&utm_medium=email&utm_term=0_742e571d31-3e90f30669-64936249


Gratis?     Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ga jij dat nou eens lekker uitzoeken Patrick.
Quote
#10
(20 September 2017, 11:14)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ga jij dat nou eens lekker uitzoeken Patrick.

Wat is eigenlijk jouw probleem met mijn opmerking? Verblind en knipoogje niet gezien? Mag een grapje hier nog of niet soms?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
het plaatsen van een emoji maakt niet direct dat iets een grap is. Eerder insinueer het iets dat er vast een addertje onder het gras zal zitten. Wellicht is dat zo,maar haal dat dan boven water,
Vooralsnog vind ik het een mooi gebaar van de gemeente Rotterdam om griekenland te hulp te schieten.
Quote
#12
(20 September 2017, 22:44)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het plaatsen van een emoji maakt niet direct dat iets een grap is. Eerder insinueer het iets dat er vast een addertje onder het gras zal zitten. Wellicht is dat zo,maar haal dat dan boven water,
Vooralsnog vind ik het een mooi gebaar van de gemeente Rotterdam om griekenland te hulp te schieten.

Zucht. In Engeland heeft men een uitdrukking: 'Cheeck in tongue'.

Ik voeg er nog maar een emoji aan toe: amen
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Dit was niet zomaar een schip wat zonk, het had ook te maken met de omvangrijke smokkel van illegale brandstof in Griekenland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Het feit alleen al dat hij vertrok uit Aspropyrgos kan vragen oproepen. Het is dan wel in de nabijheid van raffinaderijen, maar het is ook een uithoek van het havengebied tussen Piraeus en Elefsina die kan gecatalogeerd worden als een maritieme achterbuurt. Leegstaande loodsen, duistere wegen, enzovoort. De laatste jaren waren er al diverse zaken die ontdekt werden: heroïnesmokkel, mensensmokkel, ... en (toeval - maar dat bestaat niet) allemaal beginnend of eindigend in Aspropyrgos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
De Agia Zoni II werd gisteren gelicht.

[Afbeelding: 14jnp7s.jpg]

[Afbeelding: 23ivxaw.jpg]

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
De laatste update.

Mogelijk vuil spel bij zinken Agia Zoni II

Bij het zinken van de tanker Agia Zoni II was mogelijk opzet in het spel. Vanaf het begin beweerde eigenaar Thodoris Kountouris dat het zinken van zijn tanker het resultaat was van een moedwillige actie. Een grote scheur in de romp die zichtbaar is op beelden van de bergingsactie zou die theorie kunnen bevestigen.

Op de romp van de Agia Zoni is onder de waterlijn een grote, naar binnen gerichte scheur te zien. Deskundigen suggereerden dat de scheur is ontstaan doordat het schip een rots raakte, maar dat lijkt onwaarschijnlijk omdat de Agia Zoni voor anker lag toen ze zonk. Volgens de ingenieur die tijdens het incident aan boord was, hoorde hij een hard geluid – alsof een deur werd dichtgeslagen – vlak voordat het schip water maakte en zonk.  Een expert die is aangewezen door de officier van justitie doet nader onderzoek.

Volgens de krant Kathimerini doet de zaak denken aan de Mantoudi, een klein bevoorradingsschip dat in 1997 door een rivaal van de eigenaar tot zinken werd gebracht. Een voormalige explosieven-expert van de marine zou toen een bom hebben geplaatst.

De tanker met 2570 ton brandstof aan boord zonk op 10 september toen het voor anker lag in de Saronische Golf. Er waren op dat moment slechts twee bemanningsleden aan boord, in plaats van de vereiste elf. Het schip uit 1972 had geen geldig zeewaardigheidscertificaat en gaten in het ruim waren provisorisch gerepareerd. Waarschijnlijk had de Agia Zoni II ook meer olie aan boord dan was toegestaan.

Ongeveer 2,5 kilometer van de kust van Salamina werd vervuild met ruwe olie. De olievlek breidde zich vervolgens uit naar Piraeus en enkele stranden van de Atheense Rivièra. De olievlek veroorzaakte ernstige milieuschade.

Bron Parakalo. 10 december 2017
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stilte na ramp met Norman Atlantic chris 12 6.641 25 November 2022, 23:21
Laatste bericht: TreinopStad

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)