Parga
#1
Gisteravond werd restaurant Bachos ontruimd door de belasting inspecteurs. We liepen er langs toen het gebeurde. Voor lezers die wel naar Parga zijn geweest; het restaurant waar de meneer met de paardenstaart voor staat. Een hele commotie was het.
Quote
#2
(17 September 2017, 11:49)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteravond werd restaurant Bachos ontruimd door de belasting inspecteurs. We liepen er langs toen het gebeurde. Voor lezers die wel naar Parga zijn geweest; het restaurant waar de meneer met de paardenstaart voor staat. Een hele commotie was het.
Kan natuurlijk ook zijn dat de binnenroeper met paardenstaart niet op de loonlijst staat Tongue
Quote
#3
Hij heeft geen staart meer. Zou dat het zijn Metaxa  Wink
Quote
#4
Vies ventje om te zien............

Wij antwoorden hem altijd in het Grieks, vindt ie niet leuk........;)
Quote
#5
Restaurant vandaag nog dicht. Denk dat er eerst belastingschuld betaald moet worden. Slecht voor zijn ego.
Quote
#6
Het geld dat ze uitgeven aan een binnenroeper kunnen ze beter besteden aan
een goede kok[in], dan heb je zo,n opdringere vent niet nodig
Quote
#7
Een paar keer hebben wij er tussen de middag goed gegeten. Op het muurtje wachten tot er een tafeltje vrij komt heb ik nooit gedaan.
In de rij staan doe ik alleen wanneer mijn kinderen honger hebben.
Mooi dat hij aangepakt wordt.
Quote
#8
Is dat de eigenaar die man van de staart?
Quote
#9
hij maakt deel uit van het familiebedrijf, ze komen uit Kanalaki dat zo'n 30 km. landinwaarts ligt
Quote
#10
Een vreemd gezicht dat het restaurant dicht is. Wij aten er nooit maar het zat altijd bomvol.
Quote
#11
De binnen-roeper Spiros heeft naast zijn activiteiten bij Restaurant Bacchos nog een klein boerderijtje met wat schapen. Voordat hij naar 's morgens weer naar het restaurant gaat is hij eerst druk bezig om thuis de schapen te melken. Dit is in Kanalaki en wanneer je hem daar tegenkomt zie je een andere Spiros dan zoals je hem ziet bij het restaurant. Hij werkt keihard en als je ziet hoe hij woont dan wil je echt niet met hem ruilen.
Ook de familie Bacchos werkt de hele zomer lange dagen hard om voor het hele jaar te kunnen voorzien in hun levensonderhoud. Zij hebben het zeker niet slecht maar daar doen ze dan ook het nodige voor.
Ik kom hier al jaren en heb ze leren kennen als zeer hartelijke lieve mensen die als er een probleem is is met je meedenken en voor je klaar staan.
Dit alles zegt uiteraard niets over het feit of ze alles financieel netjes op orde hebben. Toch wilde ik dit even kwijt.
Quote
#12
Er zijn binnenroepers die je alleen maar groeten , maar er zijn er ook die
je   bij wijze van spreken aan je jas proberen naar binnen te sleuren,het is
wel jammer  dat  deze ergernis nu ook in het mooie Parga plaats vind ,
ik mag aannemen dat hij niet de enigste is, bij ons werkt het in ieder geval
niet, wij zijn in Parga geweest in 1997 , maar er is blijkbaar toch wel wat
verandert, het was toen een leuk vissersdorpje met een mooi haventje en
het toerisme was  nog zeer minimaal
Quote
#13
Pff, dat binnenroepen, ik haat het en volgens mij ervaren de meeste mensen hetzelfde...
Ik begrijp dan ook niet dat deze methode veelvuldig wordt gehanteerd in de meer toeristische plaatsen, want ik kan me niet voorstellen dat ze op die manier meer klanten trekken.
Quote
#14
In Naxos stad ,richting de  Portara was er twee jaar terug ook zo,n bijdehandje
die liep zelfs nog een heel stuk achter je aan,maar het pand staat nu al weer
twee jaar te koop ,buiten Mykonos en Santorini  komt deze ergernis op de
Cycladen gelukkig [nog] niet voor
Quote
#15
Ik heb er ook een hekel aan. Toen wij in Parga waren, echt al jaren geleden, eind jaren 80,, waren die praktijken er ook al. Vreselijk ... Voor ons gelijk de laatste maal Parga.
Quote
#16
Wij zijn momenteel in Parga. Bachos is weer open. 2 dagen gesloten geweest. Het agressief naar binnen trekken valt mee. Voor bachus staat dus die meneer, maar agressief kan ik het niet noemen. Voor restaurant Venezia heb je dat ook een beetje. Niet storend.
Wat mij dit jaar wel opvalt dat het veel drukker is. Sinds Turkije niet meer populair is trekt het meer mensen van de Oostbloklanden. Heb er geen last van, maar het is drukker en afgelopen zomer schijnt het afnormaal druk te zijn geweest. Ook is de boulevard 's avonds erg lawaaierig. Harde muziek. Gelukkig weten we de achteraf restaurants te vinden. De Griekse mensens van de winkels en restaurants zijn nog even lief en aardig. Hoop niet dat Parga aan zijn eigen populariteit ten onder gaat.
Quote
#17
Als er bij meer dan 3 tafels iets onrechtsmatig wordt gezien gaat het restaurant voor 2 dagen dicht, anders alleen een boete. Weet niet de regels voor voor strandbars maar was hier ook een gesloten voor 2 dagen
Quote
#18
(21 September 2017, 09:58)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pff, dat binnenroepen, ik haat het en volgens mij ervaren de meeste mensen hetzelfde...
Ik begrijp dan ook niet dat deze methode veelvuldig wordt gehanteerd in de meer toeristische plaatsen, want ik kan me niet voorstellen dat ze op die manier meer klanten trekken.

Bij mij lukt het alvast niet. Waar een binnenhaler staat ga ik sowieso niet binnen of zitten. In Kos stad 2 jaar terug was er een die zelfs (in perfect Nederlands) zei: "We hebben ook kroket.". Kreeg ie gelijk als antwoord: "Dat eet ik wel in Nederland."
Je had zijn gezicht moeten zien. Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(22 September 2017, 19:21)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 September 2017, 09:58)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pff, dat binnenroepen, ik haat het en volgens mij ervaren de meeste mensen hetzelfde...
Ik begrijp dan ook niet dat deze methode veelvuldig wordt gehanteerd in de meer toeristische plaatsen, want ik kan me niet voorstellen dat ze op die manier meer klanten trekken.

Bij mij lukt het alvast niet. Waar een binnenhaler staat ga ik sowieso niet binnen of zitten. In Kos stad 2 jaar terug was er een die zelfs (in perfect Nederlands) zei: "We hebben ook kroket.". Kreeg ie gelijk als antwoord: "Dat eet ik wel in Nederland."
Je had zijn gezicht moeten zien. Big Grin

Kos stad is ook wel her ergste wat binnenroepers betreft wat wij in griekeland hebben meegemaakt
Quote
#20
Ja Kos-stad was echt heel erg. Strakke meiden die je in het Nederlands aanspraken.
In Thassos-stad staan er ook een paar, maar op een leuke manier, dat kan ook.
Ook wel eens een ventje aangesproken en uitgelegd, dat om dit soort opdringerig gedrag mensen niet meer naar Turkije willen.
De dag erna knikte hij alleen en zijn toen bij hem gaan eten.
Nu staat er bij "Simi" een aardige vent die zegt dat hij kan zien waar mensen vandaan komen. Hij beweert, zes talen te spreken en spreekt ze dan in hun eigen taal aan, maar loopt er zeker niet achteraan. Dat is het leuke van het naseizoen, de mensen hebben iets meer tijd voor je.
Volgende week naar Rethymnon, volgens mij is het daar altijd druk in oktober, net als Rhodos.
Quote
#21
Dit jaar twee weken Naxos en een week in zuid Kreta en een week west Kreta,
geen binnenroeper tegen gekomen,vijf jaar terug stond er in Plakias altijd een
bij een groot Hotel Restaurant maar die  was nergens meer te bekennen,en zo te
zien  was het altijd  druk daar ,in ieder geval niet minder druk zonder deze
opdringere vent, eerder het omgekeerde
Quote
#22
Moet eerlijk zeggen dat wij dat eigenlijk nooit zien.. op Kefalonia zaten wij in een plaatsje met 4 taverna's en hebben we alleen binnenroepers gezien in Argostoli, op Samos waar wij zaten ook echt niets maar was ook een klein plaatsje en kan me niet herinneren dat we ze in andere plaatsjes wel gezien hebben behalve samosstad .. en verder zitten wij eigenlijk op hele kleine eilanden of niet toeristische plekken dat we ze eigenlijk nooit tegenkomen.
Zelf vind ik het erg irritant maar voor die mensen is het hun werk dus ik doe wel vriendelijk.
Wij gaan altijd in het voor en na seizoen misschien dat dit ook verschil maakt?
Quote
#23
Tja, hoort er gewoon bij denk ik. In een korte periode moeten ze hun geld verdienen. Komen ze altijd wel tegen eigenlijk. Zijn ze opdringerig, gewoon negeren, zijn ze vriendelijk maak ik wel eens een praatje. Alleen tussen de middag, als we ergens lunchen in een bergdorpje of zo, heb je dit meestal niet. 's Avonds zoeken we toch graag de drukte en gezelligheid op en dan zit het in het pakket. Smile Diegenen die er niet tegen kunnen, moeten in ieder geval niet naar de Plaka in Athene gaan Wink .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
Om die mensen te laten werken, moet je ze als restauranteigenaar betalen, dus ze zullen hun geld wel opbrengen.
Ik zal zelf altijd vriendelijk negeren, zeker geen praatje aan gaan ,en juist ergens gaan zitten waar ze niet staan.
Op dezelfde manier wimpel ik ook direct al die mensen die opbellen om iets over de telefoon te verkopen, verschrikkelijk.
Ik snap ook wel dat al die mensen hun werk doen, zal ook niet onaardig zijn maar wel heel direct laten weten
dat ze aan mij toch niks kwijt worden.....

Opvallend trouwens dat naast mijn winkeltje een best wel groot restaurant is waar mensen vaak in de rij staan om een
tafeltje te krijgen, maar er nog nooit iemand bij de ingang heeft staan binnen praten. Het kan dus zeker zonder.
Mijn idee is ook beter geld uitgeven aan een goeie kok, een goeie schoonmaakster,
en een goeie service dan aan een praatjesmaker bij de deur.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)