Wintertoerisme
#1
Prima initiatief,te lezen in onderstaand bericht.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Leuk idee, als er genoeg animo is laten ze misschien charters vliegen van de grotere luchthavens, anders worden het toch 1/2 stops vluchten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Zoals ik het lees is het al bijna volgeboekt.
Quote
#4
Zeker een goed initiatief.
Ik ben benieuwd of in een klein dorp als Georgiouplis dan ook taverna´s en winkels open blijven. Als dat niet zo is zal het er maar een dooie boel zijn. De touroperator organiseert excursies voor de gasten dus die hebben in ieder geval wat te doen.
Quote
#5
Alleen maar toe te juichen. Nu nog Sitia-airport wat meer op de kaart zetten want veel beweging valt daar niet te noteren, ook niet in de zomerperiode.
Quote
#6
Mooi. De doelgroep is hier de gepensioneerden, maar misschien ook iets voor wandelgroepen, natuurliefhebbers etc.
Quote
#7
Dit is positief nieuws maar je moet wel weten dat de winters in Griekenland ook vrij koud kunnen zijn, bijkomend vergezeld van regen. Het leven in de winterperiode is dan ook anders dan de gekende vakantieperiode. Zonnebaden is alleszins uitgesloten...
Quote
#8
(21 September 2017, 12:22)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is positief nieuws maar je moet wel weten dat de winters in Griekenland ook vrij koud kunnen zijn, bijkomend vergezeld van regen. Het leven in de winterperiode is dan ook anders dan de gekende vakantieperiode. Zonnebaden is alleszins uitgesloten...

Overwinteren op Kreta kan perfect. Goed, misschien is dit niet elk jaar zo maar ik heb toch al menig toerist en mezelf weten zonnebaden in januari. Dit jaar nog, 3de week van januari, 9 dagen daar geweest en 8 dagen prachtig weer gehad met 20°. November & Maart ook al voor gehad maar nog geen ervaring in december en/of februari. 
Ik herinner me nog een foto van enkele luttele jaren geleden waarbij enkele locals tussen kerst & nieuwjaar op het strand van Makrigialos gewoon aan't relaxen waren en sommige het aandurfden om meer dan hun grote teen in zee te steken.  Big Grin
Quote
#9
Maar zouden er niet genoeg mensen zijn die niet perse willen zonnebaden ? Die wandelgroepen die ik noemde bijvoorbeeld
komen hier op Kos alleen maar voor en naseizoen, veelal Oostenrijkers en Zwitsers, die prefereren de lagere temperaturen.
Jaren geleden kwamen hier eind maart ook de 65+ groepen uit Finland, en eind seizoen waren ze er ook weer. De laatste
jaren komen de allereerste vluchten pas eind April. Maar ik denk dat je er best een maand bij aan zou kunnen plakken.

Als je je echt op wintertoerisme wil richten moeten de hotels er ook wat op aangepast worden. Iets als warm water; wat in de zomermaanden
allemaal van die zonnereflectoren komt, verwarming, iets betere isolatie, overdekt zwembad, ik noem maar wat.....
Ik weet niet hoe t op Kreta is, maar hier zijn heel veel hotels/appartementen niet echt geschikt om in december/januari te verblijven.

Maar je zou dit langzaam kunnen bekijken, beginnen met een seizoen van maart tot november.
Quote
#10
Je kan je inderdaad wagen om het water in te gaan in het voorjaar maar eerlijk gezegd is dit niet aan mij besteed. Zelfs bij omgevingtemperartuur rond de 20 graden voelt het water koud aan. Twee jaar geleden op Lesvos in November nog meer dan 25 graden. Vorig jaar was er 20cm sneeuw gevallen in het najaar... dit was ook een unicum... het kan uiterst verschillen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)