Discussie waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quad een soort botsautootje
#41
(04 August 2018, 06:08)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is niet pedant, het is waar. Gewoon feiten. Ik hoef geen gelijk te krijgen , ik schets hoe het is.

“Duits onderzoek heeft aangetoond dat bestuurders van quads erg kwetsbaar zijn. De kans om zwaargewond te raken of zelfs om het leven te komen, is tien keer groter dan met een auto. 85% van de ongelukken wordt door de bestuurder zelf veroorzaakt. Bovendien geldt niet voor alle quads een helmplicht. Je moet alleen een helm op als de quad valt in de brommercategorie. Voor de andere, die vallen onder personen- of bedrijfsauto’s, mag je zonder helm de weg op, mits je een gordel om hebt”

Vito, ik moet de eerste quad nog zien waar gordels zijn. Bovendien, overal valt de quad onder de categorie "brommers". Blijkbaar enkel in Nederland niet waar je er zelfs de snelweg mee op mag mits een minimum snelheid gehaald kan worden (m.a.w. de quads met hogere cilinderinhoud).

85% van de ongelukken wordt door de bestuurder zelf veroorzaakt. Dat zal best wel zo zijn, daarom ook dat ikzelf en anderen steeds wijzen op het verantwoordelijk rijgedrag.

Het zal me er echter niet van weerhouden om in september en oktober weer lekker met een quad te gaan rondtoeren op de Griekse eilanden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#42
Alvast veel plezer op je Quadje in sept. en okt.... Geniet ervan!! Houdt je oogjes goed op de weg  Big Grin
Quote
#43
Ik heb het Kees/Cornelius als eens gevraagd of er nog 50cc quadjes rond rijden in zijn buurt die nu op de openbare weg verboden zijn, aangezien hij niet antwoord op dit forum deze vraag nog eens aan de bewoners en de vakantiegangers of ze nog te zien zijn op de eilanden, hier in Agios Nikolaos en omgeving zijn ze niet te zien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#44
Ik zie op de lichte 50cc quads eigenlijk hier in de Gouves-regio, nog amper toeristen rijden @Arthur. 
Op de zwaardere varianten (nog) wel.......
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#45
Ik heb ook t idee dat wat er rond is er wat groter uitziet. Maar nogmaals ik ben er niet zeker van of ik de 50 cc altijd van de andere kan onderscheiden.
Er was iets herkenbaars aan de nummerborden volgens Arthur?
Quote
#46
(08 August 2018, 13:28)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb ook t idee dat wat er rond is er wat groter uitziet. Maar nogmaals ik ben er niet zeker van of ik de 50 cc altijd van de andere kan onderscheiden.
Er was iets herkenbaars aan de nummerborden volgens Arthur?

Elke 50 cc begint met TK, alles daarboven begint meestal met de eerst letter van de stad of het eiland waar ze geregistreerd staan, bij jou op Kos meestal KO nog een letter en 3 cijfers, de auto's met 3 letters en 4 cijfers.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#47
Dat klopt dan Athur TK zie ik niet meer rijden....
Quote
#48
(08 August 2018, 17:45)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat klopt dan Arthur TK zie ik niet meer rijden....

Alleen nog op de 50cc scooters dan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#49
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In Engeland worden mensen nu gewaarschuwd voor het huren van een quad in het buitenland.
De teller staat op 36 ongelukken met 4 wielige motorvoertuigen tegenover 7 met tweewielige, wel
staat erbij dat de daadwerkelijke aantallen wat hoger kunnen liggen. Statistieken van 2017.
Quote
#50
(13 August 2018, 09:21)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In Engeland worden mensen nu gewaarschuwd voor het huren van een quad in het buitenland.
De teller staat op 36 ongelukken met 4 wielige motorvoertuigen tegenover 7 met tweewielige, wel
staat erbij dat de daadwerkelijke aantallen wat hoger kunnen liggen. Statistieken van 2017.

Zou dat nu echt toeval zijn dat het met jonge Britten gebeurd? Net zoals enkel (jonge) Britten slachtoffer zijn van methanol vergiftiging in Laganas. Overmatig drankgebruik en verstandig met een voertuig omgaan zijn nu eenmaal zaken die niet samen gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
Zoals gezegd is een Quad een relatief lastig te besturen apparaat . Waarbij je bij een auto veel dingen automatisch doet moet je bij een Quad echt je koppie erbij houden. Half dronken op zo'n ding gaan zitten en dan ook nog met een beetje bravoure is vragen om problemen .
Quote
#52
(13 August 2018, 10:27)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals gezegd is een Quad een relatief lastig te besturen apparaat . Waarbij je bij een auto veel dingen automatisch doet moet je bij een Quad echt je koppie erbij houden. Half dronken op zo'n ding gaan zitten en dan ook nog met een beetje bravoure is vragen om problemen .

Ik ben het helemaal met je eens. 
Ik rijd regelmatig een quad in Griekenland. Het is heerlijk rijden omdat je veel meer ziet en de natuur ruikt. 
Echter, corrigeren zoals bij een motor of scooter is haast onmogelijk omdat een quad "stijf als een baksteen" door de bocht gaat. Het is net een skelter met een extreem hoog zwaartepunt. 
Daarentegen is er op de onverharde weg mee "te gooien en smijten" omdat hij dan wel kan driften. Met motor of scooter is zo'n onverharde weg weer gevaarlijk. 
Maar als je er normaal mee omgaat is het in mijn ogen 't leukste vervoer onder de zon.
Quote
#53
(13 August 2018, 12:20)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 August 2018, 10:27)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals gezegd is een Quad een relatief lastig te besturen apparaat . Waarbij je bij een auto veel dingen automatisch doet moet je bij een Quad echt je koppie erbij houden. Half dronken op zo'n ding gaan zitten en dan ook nog met een beetje bravoure is vragen om problemen .

Ik ben het helemaal met je eens. 
Ik rijd regelmatig een quad in Griekenland. Het is heerlijk rijden omdat je veel meer ziet en de natuur ruikt. 
Echter, corrigeren zoals bij een motor of scooter is haast onmogelijk omdat een quad "stijf als een baksteen" door de bocht gaat. Het is net een skelter met een extreem hoog zwaartepunt. 
Daarentegen is er op de onverharde weg mee "te gooien en smijten" omdat hij dan wel kan driften. Met motor of scooter is zo'n onverharde weg weer gevaarlijk. 
Maar als je er normaal mee omgaat is het in mijn ogen 't leukste vervoer onder de zon.

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#54
Belgisch slachtoffer met quad op Rhodos ,vrouw gewond ,dit is al het zeventiende dodelijk slachtoffer dit jaar met
zo,n quad en amper een dag later verongelukt er weer iemand volgens de krant Rodiaki
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)