Nieuw boetesysteem
#1
Er wordt een nieuw (verkeers)boetesysteem ingevoerd in GR. De boete wordt gekoppeld aan je belastinginkomen. Dit volgens fins systeem.

Voor buitenlanders is dit natuurlijk moeilijker dus er gaan geruchten dat een buitenlander die GR binnenkomt belastingpapieren uit woonland bij zich moet hebben. Hahaha ja natuurlijk! Dat zal vast gaan werken? Angel .

Natuurlijk is het gewoon beter om helemaal niet beboet te worden! Smile
Quote
#2
Broodje aap?
Quote
#3
Tja dat dacht ik eerst ook toen ik het in het griekse nieuws las. Maar ik hoor het nu van meerdere mensen (vwb het nwe systeem obv inkomen) dus ik weet het ook niet. Dat van die buitenlanders lijkt me erg lastig dus dat zal er wel niet van komen. Het is wel Syriza die dit (nieuw boetesysteem obv inkomen) verzint en dat past wel bij ze Wink. We zullen zien of het er gaat komen! Degenen die er van overtuigd zijn, zeggen dat ze het op korte termijn gaan invoeren.

Hier een nieuwsbericht over het nieuwe systeem, ik heb het eerder in een ander bericht gelezen maar weet niet meer via welke nieuwsbron dat was:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Goed plan, zouden ze hier ook moeten invoeren! Dan is de straf voor een bepaalde overtreding in ieder geval voor iedereen percentueel gelijk. Volgens mij werkt dit systeem behalve in Finland ook in Zwitserland?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Wanneer je goed bent in belasting ontwijken (ontduiken?) en daardoor een laag fiscaal inkomen hebt, betaal je dus lekker weinig voor je bekeuring!?
Quote
#6
Maar dat wil zeggen dat je dus politie in moet zetten om te bekeuren.....eerst daar eens mee beginnen lijkt me handiger...
Quote
#7
Vorige maand een bon voor verkeerd parkeren op Thassos van de havenpolitie.
40 euro viel dus wel mee. Nummerborden er af en kreeg die terug met een schoevendraaier
na betalen bon. Tijdens het terugschroeven foto's gemaakt en stonden zo te gieren, dat de smeris er maar bij kwam staan lachen.
Quote
#8
Ik heb er eens een gehad voor de hal van het vliegveld van Heraklion, was even te lang binnen, ik meteen naar boven waar de politie zit en mijn beklag gedaan dat mijn auto niet meer wou starten en ik daardoor niet weg kon "proberen kun je altijd" een formulier ingevuld en moest de volgende dag bellen wat de commandant beslist had, niks dus betalen maar, er is een voordeel als je het binnen 10 dagen betaald is het maar de helft, zo krijgen ze tenminste nog iets van de bekeuringen binnen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ik heb eenzelfde bekeuring gehad voor parkeren bij het vliegveld. Had toen nog een auto op ned.kenteken. Heb nooit wat betaald en nooit meer wat van gehoord.
Quote
#10
(19 October 2017, 10:16)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb eenzelfde bekeuring gehad voor parkeren bij het vliegveld. Had toen nog een auto op ned.kenteken. Heb nooit wat betaald en nooit meer wat van gehoord.

Die van mij staat op Grieks kenteken, het zal misschien wel lang duren maar eens komt hij toch in je postvak.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Iemand wel eens een boete gekregen met een gehuurde auto?
Quote
#12
Die van mij staat op Grieks kenteken, het zal misschien wel lang duren maar eens komt hij toch in je postvak...

Na 7 jaar geloof ik daar niet meer in.
Quote
#13
(19 October 2017, 11:11)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die van mij staat op Grieks kenteken, het zal misschien wel lang duren maar eens komt hij toch in je postvak...

Na 7 jaar geloof ik daar niet meer in.

Ik bedoel dus mijn postvak.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Smile 
@Nanny Ja ik dus, zie boven.

[Afbeelding: 2urouht.jpg]
Quote
#15
Jaar of vier geleden bekeuring gehad met huurauto, verkeerd geparkeerd, ze staan daar elke dag verkeerd geparkeerd en vrijwel nooit wordt er iets aan gedaan.
Bon nooit betaald en nooit meer van gehoord.........
Quote
#16
Bon niet betaald lees ik een aantal malen.
En in andere topics zeuren over zwartwerk en niet keurig je belastingen betalen.
Beetje hypocriet toch?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Heb je daar echt even op gewacht om zo'n opmerking te kunnen maken Patrick?
Quote
#18
(19 October 2017, 19:44)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je daar echt even op gewacht om zo'n opmerking te kunnen maken Patrick?

Niet echt neen. Het stuit mij altijd tegen de borst dat velen (en dan heb ik het -voor de duidelijkheid- niet specifiek over forumleden) klagen over de politie die zijn werk niet doet, maar als ze zelf een boete krijgen is het altijd onrechtvaardig. Idem dito voor andere zaken. Zeuren over dit of dat als anderen het doen maar rechtvaardigen (of althans toch proberen) als ze het zelf doen. Dit soort hypocriete en/of asociale gedrag stoort mij dus enorm.
Als je willens wetens verkeerd parkeert moet je achteraf niet klagen (of doen alsof je neus bloedt) als je een boete krijgt. Als ik iets verkeerd doe ben ik achteraf niet te beroerd om daarvoor de boete te betalen (of de straf te aanvaarden). Je weet vooraf wat de consequenties van je gedrag kunnen zijn, dus moet je achteraf niet zeuren of mopperen. Eerlijk duurt nog altijd het langst. Of niet soms?

En even terug on topic: Een boete hoger of lager naargelang je inkomen vind ik klinkklare onzin. Dergelijk iets komt in feite neer op een verschillende strafmaat voor eenzelfde vergrijp.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Oneens Patrick, ik zou het wel okay vinden als hufterig gedrag door rijke patsers hen méér in de portemonnee treft. Ze hebben vaak lak aan de regels en betalen ( al dan niet ) lachend de boete........Dat vind IK hypocriet en asociaal.
Als politie consistent en consequent haar werk zou doen zou ik er vrede mee hebben hoor............
Quote
#20
Patrick, ik ben het geheel met jou eens.
En dan vaak onder het mom dat de politie belangrijkere dingen moet dan dan hen beboeten.
Quote
#21
een dergelijke maatregel is juridisch onhoudbaar en zal met succes kunnen worden aangevochten hetzij bij de nationale rechter hetzij bij de EU-rechter. Ik noem alleen maar het gelijkheidsbeginsel dat ervan uitgaat dat gelijke gevallen gelijk worden behandeld en ongelijke gevallen ongelijk. Welnu als iemand een hoger belastbaar inkomen heeft dan zijn buurman en beiden rijden op dezelfde weg 20 km te hard en dus dezelfde overtreding en strafbare feit begaan is het ondenkbaar dat de een een hogere boete krijgt dan de ander. Bovendien is het een discriminatoire maatregel die ook om die reden met succes kan worden aangevochten.
Quote
#22
Jeetje Wim en van een gehuurde auto worden dan de borden afgehaald? Ik dacht dat je dan gewoon later je boete "thuis" zou krijgen.
Wel eens iets opgevangen over extra administratie kosten, omdat dan nagezocht moet worden wie op welke dag in de bewuste auto reed.
Quote
#23
(20 October 2017, 16:38)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een dergelijke maatregel is juridisch onhoudbaar en zal met succes kunnen worden aangevochten hetzij bij de nationale rechter hetzij bij de EU-rechter. Ik noem alleen maar het gelijkheidsbeginsel dat ervan uitgaat dat gelijke gevallen gelijk worden behandeld en ongelijke gevallen ongelijk. Welnu als iemand een hoger belastbaar inkomen heeft dan zijn buurman en beiden rijden op dezelfde weg 20 km te hard en dus dezelfde overtreding en strafbare feit begaan is het ondenkbaar dat de een een hogere boete krijgt dan de ander. Bovendien is het een discriminatoire maatregel die ook om die reden met succes kan worden aangevochten.

Dit is precies wat ik bedoelde.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Hoe logisch de redenering ook lijkt dat dit soort boetes juridisch niet haalbaar zijn, de praktijk wijst echt anders uit 

Volgens de ANWB zijn er 4 landen in Europa met inkomensafhankelijke boetes

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

bv in Zwitserland zijn alle "ernstige" verkeersovertredingen inkomensafhankelijk, in Noorwegen én Denemarken de boetes voor rijden onder invloed en in Finland een heleboel soorten, zelfs bv rijden door rood licht. 

Ik neem aan dat als dit in strijd met juridische regels zou zijn, dat de inwoners van 1 van deze 4 landen dit allang aangevochten zouden hebben en wellicht hebben ze dat wel gedaan, maar dan tevergeefs, de boeteregels in deze landen bestaan al vele jaren
Quote
#25
Ieder land maakt zijn eigen regels. In Nederland heb je inkomensafhankelijke huurverhogingen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)