bereikbaarheid limnos
#1
Hallo beste forumleden
Heeft iemand reiservaringen met Limnos?
Wandelmogelijkheden?
Verblijfplaats?
Is Limnos een rustig eiland?
Bereikbaarheid? (wij kunnen vliegen vanuit België of vanuit Nederland). Vliegtuig? Ferrymogelijkheden vanuit Thessaloniki?
Quote
#2
(23 October 2017, 20:42)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo beste forumleden
Heeft iemand reiservaringen met Limnos?
Wandelmogelijkheden?
Verblijfplaats?
Is Limnos een rustig eiland?
Bereikbaarheid? (wij kunnen vliegen vanuit België of vanuit Nederland). Vliegtuig? Ferrymogelijkheden vanuit Thessaloniki?

Dag Piepa,

Volgend voorjaar ga ik ook naar Limnos (vanuit Lesbos). Voor de eerste maal dus kan je geen reiservaringen of tips voor verblijfplaatsen meegeven.
Maar qua bereikbaarheid heb ik dit:

- Vliegen vanuit België of Nederland naar Athene of Thessaloniki en van daaruit een binnenlandse vlucht. Vanuit Athene met Olympic Air of vanuit Thessaloniki met Astra Airlines
- Er is geen ferry vanuit Thessaloniki maar wel vanuit Kavala of Piraeus -> Hellenic Seaways. Afhankelijk van de periode waarin je reist zijn dat 2 - 3 of meer verbindingen/week.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Dag Piepa

Wij overwegen ook naar Limnos te gaan. Je kan vliegen vanaf Brussel naar Athene en dan een binnenlandse vlucht naar Limnos. Het kan in 1 dag.
We zoeken heel wat info op op het internet, maar hopen hier ook nog info te krijgen over bijvoorbeeld accommodaties, bezienswaardigheden, dingen die we zeker niet mogen missen, leuke restaurantjes....

Els
Quote
#4
Wij zijn ook een keer naar Limnos geweest. Rechtstreeks gevlogen vanaf Amsterdam. Mooi rustig eiland. Wandelmogelijkheden genoeg.
Quote
#5
Helaas is het ondertussen al 12 jaar geleden dat ik er was. Vlucht vanaf Zaventem met Olympic naar Athene, 4 uur wachten en dan binnenlandse vlucht naar Limnos. Tips kan ik dus niet meer geven. Wel herinner ik me dat het een heel ecologisch eiland is, je ruikt de aarde overal. Heerlijk !
Vandaar ging ik ook nar Agios Efstratios waar toen amper een toerist kwam. Zelfde verhaal ivm ecologie. Dit was niet het verste, maar wel het meest desolate eilandje waar ik ooit was. Tenminste, dat gevoel gaf het me.
Maar zoals ik al aanhaalde : 12 jaar geleden...

Hilde
Quote
#6
Dag Piepa,

Wij zijn verleden jaar (sep 2016) naar Limnos geweest.
Met Ross Holidays.
Toen we bij Limnos aan kwamen vliegen dachten we hmmm.
Beetje dor en zo.
Een maal aangekomen op bestemming bleek al gauw na gesprek met eigenaar dat het een jaar niet geregend had.
Ja dan zou het zelfs in ons kikkerlandje droog en dor zijn haha.
Tijdens onze tripjes met de auto rond Limnos bleek toch al gauw dat het een heerlijk mooi en rustig eiland is.
Met leuke plaatsjes en een gezellig hoofdstadje, mooie strandjes en lekkere en goede tavernes.
Je kan er heerlijk wandelen en er is zat te zien en te ontdekken. 
Wij zaten in Evgenia Seaside in Agios Ioannis
Mooie huisjes vlak aan het strand met mogelijkheid tot ontbijt op het strand.
Hebben hier een heel fijne vakantie gehad.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#7
Wink 
Alvast hartelijk dank voor jullie info!
Aarzel vooral niet om nog nieuwe info toe te voegen [Afbeelding: smile.gif]
Grt Piepa
Quote
#8
(23 October 2017, 21:17)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 October 2017, 20:42)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo beste forumleden
Heeft iemand reiservaringen met Limnos?
Wandelmogelijkheden?
Verblijfplaats?
Is Limnos een rustig eiland?
Bereikbaarheid? (wij kunnen vliegen vanuit België of vanuit Nederland). Vliegtuig? Ferrymogelijkheden vanuit Thessaloniki?

Dag Piepa,

Volgend voorjaar ga ik ook naar Limnos (vanuit Lesbos). Voor de eerste maal dus kan je geen reiservaringen of tips voor verblijfplaatsen meegeven.
Maar qua bereikbaarheid heb ik dit:

- Vliegen vanuit België of Nederland naar Athene of Thessaloniki en van daaruit een binnenlandse vlucht. Vanuit Athene met Olympic Air of vanuit Thessaloniki met Astra Airlines
- Er is geen ferry vanuit Thessaloniki maar wel vanuit Kavala of Piraeus -> Hellenic Seaways. Afhankelijk van de periode waarin je reist zijn dat 2 - 3 of meer verbindingen/week.
Dag Patrick

Ik lees dat je van Lesbos naar Limnos gaat in het voorjaar.
Ik probeer info te vinden om van Lesbos naar Limnos te gaan met een ferry: zoals prijs, uren en dagen dat ze varen. Ik hoop dat je mij wat kan verder helpen.

Els
Quote
#9
(23 November 2017, 21:19)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Patrick

Ik lees dat je van Lesbos naar Limnos gaat in het voorjaar.
Ik probeer info te vinden om van Lesbos naar Limnos te gaan met een ferry: zoals prijs, uren en dagen dat ze varen. Ik hoop dat je mij wat kan verder helpen.

Els

Hallo Els

Ja, we gaan inderdaad (o.a.) van Lesbos naar Limnos in het voorjaar.

De enige ferry normaliter is van Hellenic Seaways. 
Van half oktober tot half juni gaat die op woensdag en zaterdag om 10.45.
Vanaf half juni tot half september is er een ferry op dinsdag om 09.50 en om 23.00 uur en op zaterdag om 11.00 uur.
Half september tot half oktober is het op dinsdag om 09.50 en zaterdag om 11.00 uur

Het is al enkele jaren zo, ik veronderstel dan ook dat het niet echt veel zal veranderen. Voor volgend jaar is nog maar het vaarschema tot eind februari gepubliceerd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een "economy" ticket kost 20,50 Euro.

Welke periode van het jaar ga jij?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Patrick

Bedankt voor de info.
Wij vertrekken rond 7 september en we gaan voor 2 weken. Ondertussen heb ik al gezien dat vanuit Brussel naar Lesbos vliegen niet echt goedkoop is en dus niet zo'n goede optie.
Ik ben ondertussen al aan het bekijken of vliegen op Kavala en van daar een ferry naar Limnos geen betere optie is.
Tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Els
Quote
#11
(23 November 2017, 22:23)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick

Bedankt voor de info.
Wij vertrekken rond 7 september en we gaan voor 2 weken. Ondertussen heb ik al gezien dat vanuit Brussel naar Lesbos vliegen niet echt goedkoop is en dus niet zo'n goede optie.
Ik ben ondertussen al aan het bekijken of vliegen op Kavala en van daar een ferry naar Limnos geen betere optie is.
Tips zijn altijd welkom.

Groetjes

Els

Hou er wel rekening mee dat de ferry van Limnos naar Lesbos meestal 's nachts gaat (op dinsdag om middernacht en op zondagmorgen om 02.10)

Ik heb mijn tickets Brussel-Lesbos (Aegean/Olympic) gekocht begin oktober en heb toen 143 Euro betaald voor een enkeltje. Ik zie net dat ze nu 12-13 Euro goedkoper zijn. Maar inderdaad, volgend jaar september is het wel duurder. Brussel-Kavala is evenwel nog duurder of met 5 uren wachttijd 's nachts in Athene.

En de ferry van Piraeus naar Lesbos zie je waarschijnlijk ook niet zitten. 's Nachts en circa 12 uren varen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Patrick

Met Tuifly vlieg je met 2 vanuit Brussel voor ongeveer €360 (met bagage) naar Kavala. Heenreis wel via Lesbos.
Dan met ferry naar Limnos. Hopelijk gaat dit lukken.

Groetjes

Els
Quote
#13
(23 November 2017, 22:55)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick

Met Tuifly vlieg je met 2 vanuit Brussel voor ongeveer €360 (met bagage) naar Kavala. Heenreis wel via Lesbos.
Dan met ferry naar Limnos. Hopelijk gaat dit lukken.

Groetjes

Els

Ah, ik wist niet dat TUIfly vanuit Brussel naar Kavala vloog. Het is wel een leuke prijs.

Dit jaar was er tijdens het zomerseizoen (t.e.m. de eerste week van september) op vrijdag een ferry om 16.00 uur van Kavala naar Limnos. Hopelijk voor jou is dit volgend jaar ook zo. Indien niet is de ferry op zaterdagavond om 22.00 uur vanuit Kavala.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Het is nieuw, daarom misschien zo'n goede prijs.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  limnos Els Cuijpers 12 6.726 27 January 2015, 20:47
Laatste bericht: Els Cuijpers
  Limnos (Lemnos) onbedorven Griekenland vakantie Antony 0 1.520 02 June 2013, 11:40
Laatste bericht: Antony

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)