Prive vliegtuig naar Keta
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ja, 
nog even en de Kretenzers zijn weer onder elkaar......

[Afbeelding: b9d98j.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
Heerlijk is dat, zeker in de zomer als je niet met een charter vliegt en iedereen buiten bijna op de parking staat te wachten om in te checken, ik kom dan 15/30 min van te voren en kan nog op mijn gemak inchecken bij Aegean, rustig naar Athene, even wachten op de vlucht naar Düsseldorf en met heerlijk uitgestrekte benen een hapje en drankje nuttigen voor de zelfde prijs als de anderen als sardientjes op elkaar zitten.
Kan nu gelukkig weer vliegen en heb voor de winter en het voorjaar alweer diverse vluchten geboekt voor weinig geld.
Kalo taxidi.
[Afbeelding: jkg74h.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Even over de totale chaos op Heraklion.
Is dat altijd zo of had ik het vorige week eens slecht getroffen?
Echt wel eens een vliegveld gezien, maar behalve op Kos nog nooit zo`n bende gezien en dan heb ik het nog niet eens over de toiletten.
Was een dag en nacht verschil met Chania. Mijn eerste reactie was nooit meer, maar dat is wat weggeëbd.
Quote
#5
Dat is al jaren zo Wim. Op Chania is het (sinds kort) stukken beter. Er wordt sinds 1995 of daaromtrent gesproken over verplaatsing van Heraklion naar Kissamos. Tot nu toe krijgen ze dat nog steeds niet rond.
Quote
#6
(25 October 2017, 10:40)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is al jaren zo Wim. Op Chania is het (sinds kort) stukken beter. Er wordt sinds 1995 of daaromtrent gesproken over verplaatsing van Heraklion naar Kissamos. Tot nu toe krijgen ze dat nog steeds niet rond.

Kissamos? Kastelli, prefectures Heraklion bedoel je veronderstel ik?
Quote
#7
(25 October 2017, 11:02)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 October 2017, 10:40)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is al jaren zo Wim. Op Chania is het (sinds kort) stukken beter. Er wordt sinds 1995 of daaromtrent gesproken over verplaatsing van Heraklion naar Kissamos. Tot nu toe krijgen ze dat nog steeds niet rond.

Kissamos? Kastelli, prefectures Heraklion bedoel je veronderstel ik?

Dit is wat ik onlangs las over de nieuwe luchthaven bij Kastelli

ypodomes.com schreef: New International Airport of Kasteli 

The most "mature" new generation project. Signatures for the initiation of T1 construction period are expected in early 2018 with TERNA being once again the big winner of this mega-project. The cost is about 500mn euros and, along with Crete's new Motorway, will transform the image of the island over the cource of the next decade. This project is expected to be completed in 2023, shortly before the summer season begins. It also includes an 18-km-long covered motorway, linking the airport with VOAK.

Ik was enkele weken terug trouwens aangenaam verrast door de luchthaven in Chania. Mooie vertrekhal waar de incheck balies staan. Proper en aangenaam.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Uiteraard een slip of the tongue. Kastelli. Er is al enkele keren een aanbesteding geweest en tijdstippen zijn genoemd voor aanvang van het project. Ik moet het nog zien. Eerst moet er nog een betere verbinding komen naar Kastelli. Die is vorige week door Tsipras zelve aangekondigd. De aanleg zou volgend jaar moeten beginnen.
Quote
#9
Dit was de laatste vlucht van Jet 2  .com dit jaar naar Kreta en Ryanair
blijft maar vluchten schrappen ,dus de terugvlucht van deze mevrouw
kan wel eens wat meer problemen opleveren
Quote
#10
(26 October 2017, 11:27)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit was de laatste vlucht van Jet 2  .com dit jaar naar Kreta en Ryanair
blijft maar vluchten schrappen ,dus de terugvlucht van deze mevrouw
kan wel eens wat meer problemen opleveren

Ik heb ergens gelezen dat ze bij de terugvlucht 188 medepassagiers heeft. Volledig vol dus.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Volgens een woordvoerder van Jet2 was het de laatste vlucht van Kreta
naar schotland,en daar zaten 188 pasagiers in,maar aangezien Karon Grieve
[In Schotland een bekend schrijfster ] een maand wil blijven voor een nieuw
boek te schrijven kan  ze niet met Jet 2 terug ,die vliegen pas in Mei weer naar
Kreta ,zoals de meeste prijsvechters
Quote
#12
(26 October 2017, 14:01)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens een woordvoerder van Jet2 was het de laatste vlucht van Kreta
naar schotland,en daar zaten 188 pasagiers in,maar aangezien Karon Grieve
[In Schotland een bekend schrijfster ] een maand wil blijven voor een nieuw
boek te schrijven kan  ze niet met Jet 2 terug ,die vliegen pas in Mei weer naar
Kreta ,zoals de meeste prijsvechters

Dat was wat ik gelezen had:

nieuwsblad.be schreef:Een woordvoerster van Jet2 zegt dat er soms weinig mensen op de laatste vakantievluchten naar Kreta zitten. De terugreis zal helemaal anders zijn voor Karon. Dan zijn de 189 zitjes allemaal geboekt.

Een aantal jaren geleden toch ook eens zo'n vlucht gehad. Toen stapten we in Kos met 7 mensen het vliegtuig op. Vertrokken zelfs 30 minuten voor tijd omdat we met zo weinig waren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(26 October 2017, 14:50)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 October 2017, 14:01)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens een woordvoerder van Jet2 was het de laatste vlucht van Kreta
naar schotland,en daar zaten 188 pasagiers in,maar aangezien Karon Grieve
[In Schotland een bekend schrijfster ] een maand wil blijven voor een nieuw
boek te schrijven kan  ze niet met Jet 2 terug ,die vliegen pas in Mei weer naar
Kreta ,zoals de meeste prijsvechters

Dat was wat ik gelezen had:

nieuwsblad.be schreef:Een woordvoerster van Jet2 zegt dat er soms weinig mensen op de laatste vakantievluchten naar Kreta zitten. De terugreis zal helemaal anders zijn voor Karon. Dan zijn de 189 zitjes allemaal geboekt.

Een aantal jaren geleden toch ook eens zo'n vlucht gehad. Toen stapten we in Kos met 7 mensen het vliegtuig op. Vertrokken zelfs 30 minuten voor tijd omdat we met zo weinig waren.
Die 189 mensen zijn in het vliegtuig gestapt dat Karon net verlaten had,tevens ook de
laatste vlucht met Jet2 dit jaar van Kreta naar Schotland
Quote
#14
Toen vorig jaar de veerboten staakten ben ik met het vliegtuig van Sitia naar Kasos geweest. Kasos had ik een prive-vliegveld. Ik was de enige die uitstapte. Er werd naar gebouw gewezen waar ik moest zijn. Dat had echter 2 deuren. Ik gokte verkeerd en kwam in de vertrekhal. Geen probleem, tussendeur werd geopend zodat ik naar de aankomsthal kon.

Terug naar Sitia was ik weer de enige passagier. Er was een fikse vertraging door slechte weer op Rhodos waar vliegtuig vandaan kwam. Het werd niet omgeroepen maar er kwam iemand langs om te vertellen. Na een poosje ging ik kijken of er ergens iets te drinken was, moest ik beveiligde gebied uit naar kantoortje waar mensen zaten. Politie die de veiligheidscontrole deed was intussen ook weg dus kon zo doorlopen en ook weer terug naar beveiligde gebied. Er was overigens alleen water. Toen vliegtuig eindelijk kwam mocht ik na instappen kiezen of de verplichte veiligheidsinstructie in Grieks of Engels ging.

Zag vorige week in het nieuws dat ze vliegveld in Heraklion gingen opkalefateren. Alleen wat cosmetisch, niets structureels.

Cors
Quote
#15
(25 October 2017, 10:26)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even over de totale chaos op Heraklion.
Is dat altijd zo of had ik het vorige week eens slecht getroffen?
Echt wel eens een vliegveld gezien, maar behalve op Kos nog nooit zo`n bende gezien en dan heb ik het nog niet eens over de toiletten.
Was een dag en nacht verschil met Chania. Mijn eerste reactie was nooit meer, maar dat is wat weggeëbd.
Net aangekomen in Athene vanuit Heraklion met Aegean. Stonden nog 4 charters naar Duitsland en bij veiligheidscontrole was 1 scanner in gebruik. Stond behoorlijke rij, was weer erg chaotisch.

Cors
Quote
#16
Vorige week zaterdag met Transavia van Amsterdam naar Heraklion, 12 passagiers en 4 stewards en stewardessen. De terugvlucht zat inderdaad ook vol. Was inderdaad de laatste rechtstreekse kretavlucht.
Benieuwd voor zondag. Aegean van Heraklion naar Thessaloniki en vandaar met Transavia naar Amsterdam. Ik denk dat die ook wel niet vol zal zitten.
Quote
#17
Normaal ben ik niet zo van de charters maar met deze kon niks mis gaan en ook nog een koopje voor €80 met bagage in zitplaats.
Gistermiddag Brussel-Heraklion, de laatste charter, vertrek 15.10 uur, aankomst 19.15 uur, koffers om 19.30 uur en om 20.15 uur in Agios Nikolaos.
Zo rustig was het.
[Afbeelding: sdiauf.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Heel mooi, volgens mij echt weinig geld. Hier gaan we de herfst in.
Woensdag een afspraak met een badkamerbedrijf. Dan goed plannen en half mei naar Kreta, geen zin in stof en herrie.
Arthur, hoe is het nu in Agios? Alles dicht of zijn er nog zaken open?
Quote
#19
De toeristen tenten zijn dicht tot volgend jaar april, heerlijk rustig nu, de rest en dat zijn in er heel wat blijven gewoon zomer en winter open, de bewoners willen ook af en toe een hapje gaan eten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
(05 November 2017, 16:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De toeristen tenten zijn dicht tot volgend jaar april, heerlijk rustig nu, de rest en dat zijn in er heel wat blijven gewoon zomer en winter open, de bewoners willen ook af en toe een hapje gaan eten.

goedeavond van uit Rotterdam,eerst het goede nieuws,Feyenoord heb gewonnen 2-1 van Napoli.
 Maar terzake ik ben koud terug uit Kreta-was een maand in Rethimnon-van enige stilte heb ik niks gemerkt
 Ik heb gelogeerd in Olga Pension door Stella,een begrip in de oude stad,vraag maar aan Youp van t'Hek.
 Enfin ik heb me geen minuut verveeld ondanks mijn middagslaap gem. temp 25 gr. Cel.Heb ong. 350 foto's
 gemaakt,wat gaat dat toch makkelijk tegenwoordig.Ik zal ze later in delen laten zien.Rethimnon 24/7-6-11-4-12-2017
Natuurlijk komt het ook door de studenten-ik weet niet wat ze studeren-maar ze gaan door tot 6.00 uur s'morgens.
De diehards natuurlijk.Goed,Rethimnon is goed te doen-de hele maand 1 dag regen-in november.
Na de kerst ga ik weer terug ik moet wat dingen regelen voor de verzekering en dergelijke.
Oja de terugreis ging met een 10 deck ferry van Souda naar Pireaus 1 dag in Athene-de Plaka-dan Am,sorry Schiphol.

Groeten uit Rotterdam en ik ga nu naar bed,hoofdpijn van de wijn in Rotterdam denk ik.


JVW
Quote
#21
Vanochtend vertrokken uit Heraklion. Deze week was verbouwing vliegveld al op TV. Komen extra balies en alles wordt gerenoveerd. De 2 veiligheidscontroles zijn beide afgesloten. Aan het eind van de hal is een tijdelijke veiligheidscontrole ingericht. Daar kom je in een afgescheiden deel van de aankomsthal en ga je langs de bagagebanden naar beneden waar normaal de paspoortcontrole voor aankomende passagiers van buiten Schengen is. Daar zijn nu 2 vertrekgates. Zijn ook druk bezig op het platform. Lijkt er op dat er een deel bij het gebouw wordt getrokken. De vertrekhal is nu afgesloten en op tv kon je zien dat bijna alles verwijderd is. Zou in maart klaar moeten zijn dus komende zomer hopelijk een beter vliegveld.

Cors
Quote
#22
Fijn dat je het leuk hebt gehad dashboat! Rethymnon heeft inderdaad een geweldig nachtleven in de wintertijd. Een aantal muziek/eetgelegenheden gaan inderdaad tot diep in de nacht door.
Quote
#23
Jij wou toch naar Plakias Jan, overwinteren in de jeugdherberg.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
(10 December 2017, 16:10)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jij wou toch naar Plakias Jan, overwinteren in de jeugdherberg.

Ja  arthur na 7dagen Plakias ben ik terecht gekomen bij olga's pension,ik wilde 30 kilo afvallen,
maar -het is allemaal de schuld van Stella,vanStella's kitchen,ben daar 5 kilo aangekomen.
Levers gevaarlijk maar wel lekker,7,50,ontbijt yoghurt met honing uit paleochora.2.00 euro
Ja wat doe je dan?Je maakt 300 foto's van Rethimnon,ik zal je daar niet te veel meebelasten.
Ik moest terug naar Rotterdam voor wat verzekeringstechniese zaken.8 jan.terug hoop ik
met transavia A.dam-Athene-en dan de nachtferry naar souda(chania) terug te zijn en dan ga ik me fotoboek
afmaken.Rethimnon 24/7.

Groeten uit een besneeuwd Rotterdam-gelukkig heb net een nieuwe winter jas gekocht, voor 65+
in Rotterdam met minium inkomen kreeg ik 375 euro op mn Rotterdampas,toch effe lekker toch?

JVW
Quote
#25
goedemiddag Kretagangers,nog even een vraagje,Patrick weet dat,denk ik wel.

Hoe kom ik het snelst en goedkoop vanaf de Benelux begin januari op Kreta,

De meeste tijden bv. Amsterdam-Athene met tr. dan mis ik de ferryboot naar chania.

Ryan air is een optie,maar die vertrouw ik niet,niet dat ze niet goed zijn in prijs,in jan.
9,99 van af charlois naar Athene,ik heb geen zin in Athene te wachten,
en op kreta schijnt de zon wat langer

Met vriendelijke groeten JVW

Dashboot2005
Quote
#26
(21 December 2017, 17:03)dashboot2005 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




goedemiddag Kretagangers,nog even een vraagje,Patrick weet dat,denk ik wel.

Hoe kom ik het snelst en goedkoop vanaf de Benelux begin januari op Kreta,

De meeste tijden bv. Amsterdam-Athene met tr. dan mis ik de ferryboot naar chania.

Ryan air is een optie,maar die vertrouw ik niet,niet dat ze niet goed zijn in prijs,in jan.
9,99 van af charlois naar Athene,ik heb geen zin in Athene te wachten,
en op kreta schijnt de zon wat langer

Met vriendelijke groeten JVW

Dashboot2005

Is de ferry naar Chania een must of is een aansluitende vlucht van Athene naar Chania ook een optie?

De 9,99 € voor Charleroi-Athene vind ik niet terug, maar de timing is wel goed om de ferry naar Chania te halen.  Maar ook de timing van Aegean (om 11.50 vanaf Brussel - Prijs = vanaf 59 Euro in januari) is goed en je bent zelfs vroeger in Athene dan met Ryanair. Voldoende tijd dus om naar Piraeus te gaan met de X93 bus en daar de ferry te nemen.


Een vlucht Brussel-Chania (via Athene - 1.5 uur overstaptijd) heb je al vanaf 115 Euro in januari. Met vertrek in Brussel om 11.50 ben je voor 18.30 in Chania.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Sorry Patrick, Charlois-eilat is begin jan. 2018 9,99 en terug volgens mij ook.
Ik zal het nog even nakijken,de optie van aegean lijkt mij het best,
Ik neem aan dat het van zaventem gaat.
groeten uit windstil rotterdam.en het stinkt er ook.
lekker met me astma.

JVW
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prijsverschil ferry en vliegtuig Kosta 19 2.387 06 June 2020, 14:10
Laatste bericht: metaxa
  Hangen in het vliegtuig??!! Sophia 10 6.385 20 July 2014, 13:37
Laatste bericht: sam

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)