Kythira of Stoupa
#1
Wij zijn hevig aan het twijfelen: Kythira bevalt ons erg goed vanwege de rust en de weinige toeristen. We waren al een keer bij Filira en een keer bij Evi. Dat laatste was niet zo ons ding. Bij Filira hadden we een studio, we zouden liever deze keer een appartement hebben. Maar o, wat moeilijk! Er is 1 appartement met 2 slaapkamers, waarvan 1x een tweepersoonsbed en 1x 2 eenpersoonsbedden. Heeft iemand ervaring met een van de appartementen?

Dan hadden we nog Huize Ktima me Thea uitgezocht in Stoupa. Maar ja, ik denk een wereld van verschil qua toerisme, maar heb geen idee.
Quote
#2
Wij hebben vorig jaar in Ktima me Thea gezeten.
Het was een geweldige accomodatie. Een oase van rust. Er ontbrak het aan niets een keuken met echt alle dingen wat je maar in een keuken zoekt tot diepvriesvak en broodrooster en waterkoker koffiezetapparaat en een geweldige oven/gril/ heteluchtoven. Zelfs een strijkplank stond verscholen in de kast. Zelfs bij iedere nieuwe gast zijn er schone gewassen kussens hebben wij nog nooit ergens gehad. En hoe netjes en schoon alles was. Het ligt alleen iets verder af van Stoupa dorp. En niet te vergeten het adembenemend uitzicht. Als je s'avonds loopt langs de grote weg is het raadzaam om een zaklamp mee te hebben zodat je zichtbaar bent voor de automobilisten. 
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij willen hier beslist nog eens terug....
Groetjes en succes met het uitzoeken...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
En de drukte in Stoupa zelf? File-lopen? Zoeken naar een plek om te eten? Welke maand waren jullie daar, Els?
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij waren in augustus/september.....en wij vonden het best meevallen hoor.
En echt geen file lopen...en voor te eten keuze genoeg zie de link boven daar hebben wij de meeste tijd gegeten met dit uitzicht op de foto hieronder


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
hi Doornroosje, weet niet welke periode jullie naar Stoupa willen. Wij waren er een aantal jaren terug in juni en vonden de omgeving erg mooi.
Prachtig strand en bebouwing langs de lange boulevard.
Wel een haventje, maar niet om lekker langs de vissersbootjes te slenteren.
Wanneer je geen echte strandganger bent is de kans dat je snel uitgekeken bent groot.
Met de auto nog naar Nafplio geweest en daar een hotelletje genomen. Dat brak de 3 weken wel.
Bovenstaand is natuurlijk persoonlijk.
Quote
#6
Wij hebben ons prima vermaakt in Stoupa en zoals Els al zei het uitzicht is geweldig en een fijn zwembad ook is het appartement erg compleet. Het ligt iets buiten het centrum en de weg avonds naar het dorp valt best mee. Het is geen file lopen dichtbij is een mooi zandstrand. en heerlijk langs de kust fietsen naar het leuke vissersplaatsje Agios Nicolaos en vergeet niet de bus te nemen naar Kardamilla. Kythera is totaal anders ook rustiger. Wij zaten bij Evi boven op de hoek met een geweldig uitzicht was ook leuk maar anders.
Quote
#7
Hallo Els, Wim M en Albert. Knoop doorgehakt en 2 wk naar Ktima me Thea geboekt voor juni. Is nog wel erg vroeg nu, maar aangezien we altijd bij Ross boeken en daar een aantal kortingen krijgen, met voorkeursgarantie, toch alvast maar gedaan. Tips zijn zeker welkom! We uren altijd voor 2 wk een auto, dus dat doen we nu ook. Gelijk vanaf het vliegveld, dus dat is wel zo makkelijk.
Quote
#8
Proficiat Doornroosje......goede keuze....jullie gaan het zeker erg mooi vinden.
Probeer ook de Monomvasia te bezoeken ook heel apart.....
Veel voorpret......

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Areopoli en Gythio zijn ook erg leuk !
Onder Areopoli heb je nog de Diros grotten, zeer de moeite waard.
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Diros grotten


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Stoupa
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vathia


Zomaar wat plekjes om te bezoeken
Quote
#11
Het verschil tussen stoupa en Kythira kan niet groter, gelukkig zit je met de acco verder van stoupa dus weinig last van de drukte zelf al zal je wel schrikken van de drukte in het plaatsje als je er eten gaat.
Wij waren er een jaar of 3 of 4 geleden in juni en ik vind stoupa zelf erg toeristisch maar zeker wel gezellig, de stranden lagen vol met pensionada's uit engeland en die kom je dan ook veelvuldig tegen maar je hebt er geen overlast van het brengt een hoop reuring met zich mee.
Wij zijn met de auto naar Monemvasia geweest, mistras bezocht en onderweg een stuk gereden wat 1 van de mooiste stukken weg wereldwijd schijnt tezijn , ancient messini dat ligt bij kalamata in de buurt en misschien nog wel mooier dan Olympia, verder veel gewandeld.. gewoon heel erg leuk en juist omdat het zo uitgestrekt is ook heel erg afwisselend, waar je alleen rekening mee moet houden is dat je naar Mistras of Monemvasia al snel 2,5 uur onderweg bent.
Quote
#12
Het verschil tussen Stoupa en Kythira zal zeker enorm zijn, maar we gaan de sprong toch maar wagen. Ik denk zelf dat het dorpsstrand erg druk zal zijn, maar we kunnen met de auto altijd uitwijken naar iets anders. De studio die we geboekt hebben, ziet er perfect uit en is nog maar een paar jaar oud, begrijp ik. Verder ga ik jullie tips natuurlijk noteren en meenemen. Maar het is nog een hele tijd tot juni, dus er mogen nog best meer tips bijkomen!
Quote
#13
Maak je niet druk Stoupa is anders dan Agia Pelagia maar ook gewoon erg leuk en de drukte op het strand en dorp toen was het eind juni en niet druk maar gezellig. En het appartement is gewoon goed. Alleen het pad vanaf de weg naar het appartement met de auto door de olijfgaarden was slecht. en je uitzicht vanaf je balcon is geweldig.
Quote
#14
Gisteren heb ik de foto's bekeken die sommigen van jullie hadden bijgevoegd. Helaas gaat het nu niet meer. Ik krijg alleen links te zien die niet geopend kunnen worden. Ook bij het laatste bericht (Albert) Kan ik de links niet openen. Het schijnt dat het beveiligingscertificaat van het forum,om de foto's te openen, verlopen is vanaf vandaag.
Quote
#15
(03 November 2017, 20:04)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren heb ik de foto's bekeken die sommigen van jullie hadden bijgevoegd. Helaas gaat het nu niet meer. Ik krijg alleen links te zien die niet geopend kunnen worden. Ook bij het laatste bericht (Albert) Kan ik de links niet openen. Het schijnt dat het beveiligingscertificaat van het forum,om de foto's te openen, verlopen is vanaf vandaag.

Ik zie het nu ook inderdaad. Het probleem zit bij de functionaliteit van Post image.org. Ik neem aan dat ze dat zelf ook snel ontdekken en hun beveiligingscertificaat snel zullen aanpassen.
Ik stel voor om de komende tijd de TinyPic-plugin te gebruiken die onder elk nieuw te schrijven bericht verschijnt. Die werkt prima op dit ogenblik.

De PostImage-functionaliteit heb ik tijdelijk uitgeschakeld, tot dat deze weer naar behoren werkt.
De foto's in dit bericht heb ik geconverteerd zodat ze toch te bekijken zijn als men erop klikt.
Quote
#16
Bedankt, Ger. Ik kan inderdaad de bijgevoegde foto's weer bekijken!
Quote
#17
Dit jaar van half mei t/m 1e week juni in Stoupa vertoefd. App. Lakonia, absoluut niet verkeerd, liggen rustig. Vol uitzicht op zee. Groot balkon. Stoupa is niet te vergelijken met Kythira, Agia Pelagia. Stoupa is drukker, maar toch nog niet te druk in mei/juni. Prachtige omgeving, veel te zien. Kythira is kleinschaliger, lieflijker, authentiker. Meer verlaten stranden dan Mani Peleponnessos. Meer restaurantjes bijvoorbeeld Liastres (iets buiten Stoupa, iedere week op donderdag live muziek) en het visrestaurant aan het Kalogria strand waar Sunweb zijn kennismakingsgesprekjes houdt. Prachtig om te bezoeken opgravingen Messinia, alleen al de oude weg, niet de snelweg, ernaartoe, prachtig, adembenemend, zeker de omweg waard. En dan Mistras...prachtig!In mei in Kardamili het muziekfestival, zeer sfeervol. Direct in de omgeving van Stoupa zijn prachtige wandelingen te maken.
Quote
#18
Kythira EN Stoupa

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
We kennen Kythira wel, metaxa maar een soort van eilandhoppen zie ik niet zitten. Ik vind het fijn om m'n koffer uit te kunnen pakken, de kleren in de kast kan hangen/leggen en voor een paar weken gesetteld te zijn. Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.
Quote
#20
Ik denk dat wij onbewust nog steeds de boten missen
die ons naar Walcheren en beveland voerden ,vandaar
dat wij graag eilandhoppen in Griekenland Wink
Quote
#21
Ik had gereageerd op het bericht van lumix, maar dat is weg. heb ook problemen met inloggen, staat een bericht over beveiliging. Kennelijk dus nog niet opgelost. Ik denk dat ik dus maar wacht met verdere reacties.

(11 November 2017, 15:56)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat wij onbewust nog steeds de boten missen
die ons naar Walcheren en beveland voerden ,vandaar
dat wij graag eilandhoppen in Griekenland Wink

Dat vrees ik ook, metaxa.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)