boot Kreta-Kythira
#1
Het is nu nog erg vroeg, maar toch (i.v.m. planning) wil ik als het kan al weten of er volgende zomer (dagelijks????) een bootverbinding is tussen Kreta en Kythira.
Kan iemand me meer vertellen over die bootverbinding? 
Patrick?
Quote
#2
Zolang als ik me kan herinneren blijft die verbinding Russisch roulette, soms vaart ze niet door wat voor omstandigheden dan ook.
Dagelijks al helemaal niet, dat kan ook niet door de afstand, als ik jou was zou ik even wachten met plannen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
(12 October 2017, 07:54)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is nu nog erg vroeg, maar toch (i.v.m. planning) wil ik als het kan al weten of er volgende zomer (dagelijks????) een bootverbinding is tussen Kreta en Kythira.
Kan iemand me meer vertellen over die bootverbinding? 
Patrick?

Zoals ook al gemeld in de andere topic hierover is de Ionis sedert een 3-tal dagen uit het droogdok gekomen en zou dus eerstdaags de route Kreta-Kythira-Antikythira-Kissamos opnieuw opgestart worden. Het huidige contract loopt tot einde oktober en er is ook al een nieuw contract voorzien.

Dagelijks zal er geen verbinding Kythira-Kissamos zijn gezien het contract stipuleert dat er ook een verbinding met Piraeus moet zijn en 1 maal per week er ook een verbinding met Gytheio moet zijn.
Hoe het precieze vaarschema er gaat uitzien is nog even koffiedik kijken maar ik denk dat er minimaal zo'n 3 vaarten per week tussen Kissamos en Kythira (en vice versa) zullen zijn. Maar zoals @Arthur ook al opmerkte: Ik zou toch nog even wachten met plannen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(12 October 2017, 07:54)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is nu nog erg vroeg, maar toch (i.v.m. planning) wil ik als het kan al weten of er volgende zomer (dagelijks????) een bootverbinding is tussen Kreta en Kythira.
Kan iemand me meer vertellen over die bootverbinding? 
Patrick?

Sedert vrijdag is de verbinding er weer met de Ionis.

Het vaarschema tot einde januari:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het nieuwe vaarschema zal er pas na Nieuwjaar (einde januari) zijn omdat het huidige contract slechts voor 3 maanden is. Maar de verwachting is dat er dan een nieuw, langdurig, contract komt (zoals het contract voor de Express Skopelitis in de kleine Cycladen).

Toeval of niet, de kapitein van de Ionis is Cpt Dimitri Ladas die lange tijd op de Vintzentsos Kornaros deze route gevaren heeft.

[Afbeelding: 34i5ytw.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Mooi zo ! Dan zal ik in april hopelijk toch op Antikythira geraken.
Er was voorzien dat SN vanaf Zaventem op Kalamata zou vliegen vanaf april maar als ik zie hoe lang onderweg, is het geen optie om op die manier tot Antikythira te geraken. De vlucht zou o.a. 47 uren in beslag nemen wegens 2 tussenlandingen.

Nu is er hoop ! Wink
Quote
#6
(30 October 2017, 11:38)Hilde schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi zo ! Dan zal ik in april hopelijk toch op Antikythira geraken.
Er was voorzien dat SN vanaf Zaventem op Kalamata zou vliegen vanaf april maar als ik zie hoe lang onderweg, is het geen optie om op die manier tot Antikythira te geraken. De vlucht zou o.a. 47 uren in beslag nemen wegens 2 tussenlandingen.

Nu is er hoop ! Wink

Ik denk dat je met de vluchttijd Brussel - Kalamata toch overhoop ligt. Dat is maar een 3 uren vliegen.

Met 2 tussenlandingen bedoel je dan Brussel - Kalamata, vervolgens Kalamata - Athene en Athene - Kythira? Dat zou wel een hele omweg zijn. Dan kan je toch beter Brussel - Kalamata vliegen, van Kalamata een bus naar Neapolis en daar de ferry Porfyroussa nemen naar Kythira.

Vliegen naar Kalamata met Brussels Airlines om dan de ferry van Gytheion te nemen is echter geen oplossing. De vluchten naar Kalamata zijn enkel op zaterdag en de ferry is enkel op woensdag.
Overigens, ik denk dat het ook moeilijk/onmogelijk is om in 1 dag Brussel - Kalamata - Neapolis - Kythira te verwezenlijken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Of Brussel-Chania, dan de bus naar Kastelli Kissamos en dan de ferry naar Kythira, dat wordt op een dag ook moeilijk als de tijden niet aansluiten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Bedankt voor de reacties allemaal, maar het wordt toch maar Peloponessos (Koroni, Stoupa en Neapolis) en dan nog 2 weken Kythira.
Quote
#9
(29 October 2017, 14:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toeval of niet, de kapitein van de Ionis is Cpt Dimitri Ladas die lange tijd op de Vintzentsos Kornaros deze route gevaren heeft.

[Afbeelding: 34i5ytw.jpg]
Hij heeft een groot voordeel @Patrick, hij kent de route op zijn duimpje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toeristen Boot gezonken bij Milos metaxa 8 1.143 14 August 2021, 13:03
Laatste bericht: Arthur
  Boot Sami-Ithaka 's zomers Margo 2 1.265 27 October 2019, 00:32
Laatste bericht: Margo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)