Eind februari naar Rhodos
#1
Ik wil graag eind februari 2018 een week naar Rhodos, voor het eerst. Ik ga natuurlijk niet voor zon (zou wel lekker zijn), zee en strand, maar om dit eiland te bezoeken in een periode dat het er niet zo druk is. Ik heb dit jaar in februari Corfu bezocht, dit is mij erg goed bevallen, nauwelijks toeristen, onverwachts mooi weer en ik verbleef in Corfu-stad, wat echt heel leuk was in de winter. Het jaar ervoor was ik in Chania op Kreta, en daar had ik dezelfde goede ervaringen.
Als ik naar Rhodos ga, zal ik ook in de hoofdstad in een apartement of hotelletje verblijven. 
Ik heb enkele vragen voor ervaringsdeskundigen op dit forum.
Zijn de bezienswaardigheden in de winter geopend? Is het eiland, in de omgeving van de hoofdplaats, geschikt om te fietsen, en zijn er wel fietsen te huur in de winter? Hoe is het openbaar vervoer over de rest van het eiland in de winter? 
Andere informatie over Rhodos in de winter is uiteraard ook welkom.
Quote
#2
Enkele interessante links voor je:

Fietsenverhuur: De eerste is zeker het hele jaar geopend gezien het ook een fietsenwinkel is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Lokale bus:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





KTEL:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(de uurtabel is de wintertabel - tot midden April)

Taxiprijzen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Openingsuren bezienswaardigheden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Ik heb de pagina genomen van het Grand Master's Palace, maar je kan op deze site veel meer vinden - Zie op deze pagina ook de mogelijkheid voor het combiticket - 10 Euro voor 4 bezienswaardigheden in de oude stad)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Dank je Patrick, voor al je nuttige informatie!
Graag zou ik ook wat ervaringen horen van forumleden die in de winter op Rhodos zijn, of waren.
Quote
#4
Wij zijn eind december wel eens op Rhodos geweest. Om te wandelen prima weer. Achter een windscherm lagen zelfs mensen op het strand,
`s avonds wel vestje aan en binnen eten. Een grote kans op regen of een flinke bui..
Quote
#5
Ik had enkele jaren geleden al eens plannen om in de winter naar Rhodos gegaan, en vorige week (week 22-29 febr.) is het er dan 'eindelijk' van gekomen.

Het was fantastisch! Het weer was prachtig, alleen de laatste 3 dagen behoorlijke wat wind, maar wel zonnig. Ik heb twee maal het idyllische eilandje Chalki bezocht. Eigenlijk had ik ook een keer Symi willen bezoeken, en daar één nacht willlen blijven, maar helaas werd het ferryschema enigszins omgegooid, waardoor het voor mij niet mogeljk was om op vrijdag naar Symi te gaan. Vanwege de wind op donderdag ging de ferry toen niet, dus ze voeren de route van donderdag op vrijdag. Dus toen ben ik maar weer naar Chalki gegaan, zeker geen straf.

Het grote voordeel van een bezoek aan Rhodos in de winter is het 'gebrek' aan toeristen, vooral op toeristische plekken, zoals de Acropolis van Lindos en in de oude stad van Rhodos, waar ik ook een appartementje gehuurd had. Veel restaurants, met name in de oude stad, zijn gesloten, maar er zijn er ook voldoende open, en dan vooral in de nieuwe stad. Gelukkig zat er op 2 minuten lopen van mijn appartement een prima vistaverne, Hatzikeli, waar ik enkele keren heerlijk gegeten heb.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals gezegd, het was heerlijk weer, zelf enkele keren het strand bezocht, en gesnorkeld, o.a. op Chalki en in Antony Quinn Bay.
De bussen rijden in de winter niet helemaal tot de stranden, dus vanaf de hoofdweg was het vaak nog 20 tot 30 minuten lopen,  dit zijn vaak mooie wandelingen. Om terug te gaan naar de stad, moet je wel goed de bustijden in de gaten houden. Een alternatief is natuurlijk om een auto te huren. Maar ik vind het leuk om tussen de Grieken te zijn en vaak heb ik leuk contact met hen in de bus, en op andere plekken. Zoals ik al zei, toeristen zijn er nauwelijks in de winter en zo tussen de locals is het een goede gelegenheid om mijn Grieks te oefenen.  Wink
Ook de meeste toeristenwinkeltjes in de oude stad zijn gesloten, maar dat was voor mij geen gemis.
Ik heb een heerlijke week gehad in Rhodos en ik raad iedereen aan om ook eens in de winter een van de Griekse eilanden te bezoeken.
Quote
#6
Rhodos is in het hoogseizoen inderdaad snikheet. Als je het eiland wil verkennen, kan je zoals jullie beter in het voorjaar of najaar gaan.
Het eiland is zeer gevarieerd en heeft heel wat oudheden. Het oude stadsgedeelte is zeer mooi, jammer genoeg soms wat te toeristisch en opdringerig!
Het is bij mij geleden van 1990 dat ik Rhodos heb bezocht, dus het kan zijn dat de situatie is veranderd, maar ik vrees ervoor.
Buiten het hoogseizoen ben je niet alleen van de zon gespaard maar ook van de "echte" toeristen die alles anders zien of beleven. In het nieuwe stadgedeelte zitten dan alom dronken Engelsen en Oostblokkers die alleen aan drank en plezier denken.
Dit is mijn bescheiden mening, maar ondertussen heb ik 9 jaar een woonst in Griekenland, weliswaar in een bescheiden lokaal vissersdorpje waar de sfeer grandioos is en je je kan integreren.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)