Gedeeltelijke ban voor quads?
#1
Protest gisteren in Athene van enkele honderden quad eigenaars tegen een voorstel om de wegcode aan te passen. Hierbij zouden quads niet langer toegelaten worden op de "normale" (geasfalteerde - geplaveide) weg.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik heb nergens meer iets kunnen vinden over een evt nieuwe wet welke 2018 zou ingaan.
Weet iemand meer? Ik wil voorkomen dat we straks illegaal op zo'n ATV rijden.

Overigens gaat het mij niet over de discussie of het nu wel of niet veilig is!!
Die is hier al gevoerd.
Quote
#3
Tot dusverre is daar verder niets meer van vernomen. Voor zover ik weet is er ondertussen ook niks veranderd.
Het was tenslotte ook maar een voorstel om het gebruik van quads anders te reguleren in de wegcode.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Als het verboden of in de wet zou veranderen had het allang in de Griekse media gestaan, ik heb er nog niks van gelezen, maar de Griekse wetten veranderen met de dag.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
jjohn, ik heb de vraag gesteld aan een paar kennissen in Athene en dit zijn hun antwoorden:

Multiquote:you never know with them.. i wouldn' t sweat it too much if i was to travel to greece this summer..who knows if a new regulation passes and if people wil enforce it....googling i found the only relevant statmenet of the minister about atvs..it was november,so who knows how many times they will change their mind according to their interests.. any atv regulation will fit in the new highway code that the parliament hasn't voted still..
''They (atvs) are not all dangerous. There are four-wheeled vehicles with road safety standards,which can use the road network. We will have a special driving license for them , which will be determined by a ministerial decision after the bill is passed, as is the case in all European countries ".
Spirtzis said there would be a temporary provision for "cubs" under 125 cc, which have lower safety standards.''
so i get that they will devide atvs into two categories..125cc and under or over... let's wait,since their credibility is zero...

Multiquote:the fact that all news for these new regulations end in november and after the demonstration there is not even a mentioning of them shows me that the government saw the reaction and backed down....this is my guestimate after having this governement for a few years,and all governments for that matter.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Dank jullie!
Quote
#7
De wet is er door als ik het goed gelezen heb, quads tot 125cc mogen niet meer op de openbare weg rijden, eens kijken hoe zich al deze strengere controles die ver hier onder in het artikel staan uitgevoerd gaan worden.

Hieronder staat de hele wetswijziging vertaald door google, soms een beetje vreemd.

Het wetsvoorstel over de nieuwe verkeerswet (KOD) is donderdagavond in het parlement ingediend en, zo lang als verwacht, zullen de overtreders zwaarder worden bestraft dan nu. Naast de nieuwe wegcode verzonden vanuit de straten van zeugen tijdens het zomerseizoen zijn ... hoofdpijn voor de autoriteiten in toeristische gebieden van Kreta.

Met name de nieuwe KOC brengt radicale veranderingen in de "varkens". Volgens artikel 31 van het wetsontwerp vierwielmotorfietsen met maximaal 125 cc-motoren mogen niet op asfaltwegen rondrijden, maar mogen ze verticaal oversteken.

Bovendien is artikel 31, verduidelijkt dat, indien verhuurd "zeug" in persoon, zonder de vereiste vergunning, is het de verhuurder, de huurder en de bestuurder als de laatste heeft ook een rijbewijs, een boete van 1.000 euro. In geval van recidive wordt een boete van EUR 2.000 opgelegd en beslag gelegd op de "sour".

Hoe zit het met boetes

De nieuwe COD zal zorgen voor een vermindering van 40% van alle boetes, maar een drievoudige toename met inkomenscriteria.

Strikte zal goed zijn voor bestuurders die nog wat slechte gewoonten in de auto, zoals Mobile, het ontbreken van helm en gordel, parking hellingen of het blokkeren van de doorgang van personen met een handicap en het gebruik van Gaza Noodsituaties op snelwegen,

Overtredingen worden onderverdeeld in drie categorieën, laag, gemiddeld en hoog risico, en afhankelijk van de rating zal er een overeenkomstige boete zijn.

Er zijn ook twee extra categorieën: zeer hoge frequentie en antisociaal gedrag. In beide wordt het rijbewijs gedurende 60 dagen verwijderd.

In het bovenstaande derhalve overtredingen (behalve inhalen vrachtwagens die de tenuitvoerlegging geschiedt 30 dagen zonder het verwijderen van platen het eerst) verschaft nul straffen, maar administratieve maatregelen de verwijdering en vouwplaten gedurende 60 dagen.

Welke overtredingen zijn uitgesloten

Deze categorie omvat geen ernstige delicten zoals alcoholgebruik, uitval van de rode vlag, bepalingen over het overwinnen van voertuigen, enz.

Maatregelen voor gebruikte en geïmporteerde voertuigen

Houd er rekening mee dat er wijzigingen zijn gepland voor auto's die in ons land zijn geïmporteerd en worden gebruikt, zodat nieuwe besturingsmechanismen illegale circuits zullen verminderen.

Om dit feit te veranderen, is het ministerie van Vervoer naar verwachting een digitale griffie van Road Transport, die digitaal worden opgenomen, per bedrijf, voertuigen, bestuurders, arbeidsverhoudingen, enz. Creëren

Hoe zit het met taxi's en hoe zit het met Uber?

Zoals voor taxi's, het wetsvoorstel aangepast aan het Europese Hof van Justitie uitspraak, namelijk dat de Uber diensten carryings, tijdens een poging om de algemene werking van de web proxy bedrijven om een taxi te huren te reguleren.

Op basis van de wet worden bemiddelingsbedrijven (Mytaxi, Taxiplon, Uber, enz.) Nu verzocht een speciale licentie te verkrijgen en hun wettelijke vertegenwoordiger in Griekenland aan te stellen.

Voor verkeersborden

Met de nieuwe KOE wordt elk te verwijderen kenteken van een voertuig opgeslagen in een computerbestand, dat de gegevens van alle voertuigen bijhoudt in de biologische eenheid van het relevante Ministerie van Transport.

Met betrekking tot voertuigen die stationair draaien, zal het bevoegde belastingkantoor na 2 jaar hun kentekenplaten vernietigen.

Als het typeplaatje van het voertuig wordt verwijderd, vernietigt het bevoegde politieafdeling van de Helleense Politie de kentekenplaten van het voertuig binnen twee jaar na het verstrijken van de administratieve verwijderingsmaatregel.

De bevoegde diensten zullen van geval tot geval een certificaat van vernietiging van de kentekenplaten afgeven op verzoek van de eigenaar van het voertuig.

bron iefimerida.gr
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Bedankt.
Overigens zijn de meeste rond 300cc.
Echt iets ermee oplossen doen ze dus niet.
Maar ik ben er blij mee want ik kan dus gewoon heerlijk blijven rijden.
Quote
#9
Meestal neem ik ook een 200-300 cc dus deze wetsaanpassing maakt niet veel uit. Weet overigens iemand een goede verhuurder op Limnos?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(09 March 2018, 12:21)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Meestal neem ik ook een 200-300 cc dus deze wetsaanpassing maakt niet veel uit.  Weet overigens iemand een goede verhuurder op Limnos?

Ben toch wel benieuwd wat de verhuurbedrijven, zeker die in Heronissos gaan doen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
(09 March 2018, 12:36)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 March 2018, 12:21)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Meestal neem ik ook een 200-300 cc dus deze wetsaanpassing maakt niet veel uit.  Weet overigens iemand een goede verhuurder op Limnos?

Deze wetsaanpassing heeft niet alleen met quads te maken.

Ik heb het dan ook maar alleen over het stuk dat over quads gaat.

Multiquote:Volgens artikel 31 van het wetsontwerp vierwielmotorfietsen met maximaal 125 cc-motoren mogen niet op asfaltwegen rondrijden, maar mogen ze verticaal oversteken.

Bovendien is artikel 31, verduidelijkt dat, indien verhuurd "zeug" in persoon, zonder de vereiste vergunning, is het de verhuurder, de huurder en de bestuurder als de laatste heeft ook een rijbewijs, een boete van 1.000 euro. In geval van recidive wordt een boete van EUR 2.000 opgelegd en beslag gelegd op de "sour".

Overigens heeft Google het blijkbaar wel juist vertaald. Jaren geleden vertelde iemand mij al dat het Griekse woord voor quad ook zeug of varken betekent. Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Ja hoor een Quad is een "goeroena" in het grieks en dat is weer een zeug....
Quote
#13
Hier onder een heel verhaal van de burgemeester van Chersonissos waar de meeste klappen vallen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vertaald door google ziet het zo uit.

Wat de burgemeester van Chersonissos vraagt om "zwijnen"
van anatolh.com - 15 maart 2018, 10:36

Trouw aan haar inzet voor de actieve aanwezigheid van gemeentelijke schiereiland gezag gedurende het voorbereidende proces van het wetgevende werk over de kwestie van de huur en ongecontroleerde beweging van drie wielen en vierwielige voertuigen - bekend als "quads", het schiereiland burgemeester John Mastorakis deelgenomen gisteren 's middags tijdens de vergadering van de Kamercommissie voor productie en handel op de verwerking en behandeling van het wetsontwerp van het ministerie van Infrastructuur en vervoer, "transport kwesties Settings".


In de volgende brief, die de burgemeester gepresenteerde rekening van de Commissie, gedetailleerde beelden - de voorstellen van de gemeente op de aanstaande wijziging van de wegenverkeerswet, in het bijzonder kwesties in verband met de "varken" beweging.

Met deze onze brief, gericht aan de permanente Production Trade Commission en om u persoonlijk onder uw aandacht brengen belangrijke kwesties met betrekking tot de aanstaande wijziging van de wegenverkeerswet, in het bijzonder artikel 31 van het desbetreffende wetsontwerp "Transport Onderwerpen Settings", die mits de toevoeging vrij 7 tot artikel 40 van wet 2696/1999 (KDR), als volgt:. 1 in doorsnede, het grote aantal ongevallen die zich hebben voorgedaan in lichte en zware quads tot 125 kubieke NRI beenderen, introduceerde verbod verkeer op verharde wegen en ruimten van artikel 1 van de wegenverkeerswet en bepaalt dat deze wegen mogen de enige verticaal te steken. Het is ook uitgesloten van de bovenstaande bepalingen de circulatie van de bovengenoemde motorfietsen door gehandicapte bestuurders.

Zelfs geplande beslissing uitgifte Minister van Infrastructuur en Transport, waarin kan worden voorzien voor speciale opleiding van motorrijders van deze paragraaf en de voertuigen, outdoor activiteiten, zoals gedefinieerd in streepje (i) f 'en de sub (1 ) en (ii) in het geval g paragraaf 2 van artikel 4 van Verordening 168/2013 van het Europees Parlement en de Raad, is ontworpen voor gebruik op de weg of off-road, de inhoud en de duur, en de gemiddelde De voorwaarden en de procedure voor de certificering van de benodigde extra vaardigheden voor het gebruik van deze voertuigen en alle andere noodzakelijke informatie voor deze vormen van onderwijs.

Paragraaf 2 bepaalt dat in het geval van motorfietsen of lease-auto's aan een persoon die niet over de vereiste vergunning vereist zowel de verhuurder en de huurder en de bestuurder, indien deze heeft ook het juiste rijbewijs EUR 1.000 prima. In geval van recidive een boete van 2.000 euro en verbeurdverklaring van de motorfiets of voertuig. Een inbeslagnameprotocol wordt voorbereid voor de inbeslagname door het bevoegde orgaan. In beslag genomen kan worden gegeven aan diensten of geveild door evenredige toepassing van de bepalingen van de KEDE. Bij besluit van de ministers van Financiën en Infrastructuur en Vervoer kunnen alle aspecten en details van de handhaving van de confiscatie ingesteld, het verlenen van diensten en het veilingproces.

Het probleem van de huur en ongecontroleerde bewegingen van zowel drie wielen of op vier wielen scooters beneden 50 cc en driewielige en vierwielige motorfietsen van meer dan 50 cc. bekende "pig" is tijdloos zorg onze gemeente en in het bijzonder de voormalige "Kapodistrian" Malia gemeenten Chersonissos Gouves en nu overeenkomstige gelijknamige gemeentelijke afdelingen van onze gemeente en de "kallikrateio" Gemeente van Chersonissos, gezien het feit dat hun lease en circulatie het wegennet brengt ernstige problemen voor de veiligheid van andere weggebruikers, bewoners, bezoekers en toeristen, voetgangers en non.

In het bijzonder, in aanvulling op tientallen publicaties in de lokale pers, rally's en protesten van de bewoners en het opnemen van ongevallen, zelfs fataal, van het gebruik en de circulatie en query in de Tweede Kamer over de kwestie van de huur en de verkoop van de "varken" Chersonissos gemeenteraad heeft de nr. 488/2012 reglementair besluit over "Algemene voorwaarden van de werking motor / fietsverhuur bedrijven en motorfietsen van meer dan 50 cc en andere apparaten op drie wielen en te wegvoertuigen in de gemeente Hersonissos ".(TABG: V4SOOIM-KY4), die probeerde om het probleem van de huur en ongecontroleerde beweging van drie wielen en vierwielige voertuigen ( "varken") op te lossen, wat resulteert aan de ene kant van de onjuiste toepassing van de wetgeving met betrekking tot licentie-fietsverhuur winkels en motorfietsen en anderzijds door het laten gedachteloze groot aantal wielen 3 en 4 wielen scooters en motorfietsen in onze gemeente administratieve grenzen, waardoor een explosieve en gevaarlijke situatie tegen Christus s, bewoners en bezoekers die de wegen, trottoirs en openbare ruimtes van de gemeente gebruiken.

Deze slopende situatie wordt veroorzaakt door: 1). De zeer grote aantal 3-wiel en 4-wheel "varken", die worden verhuurd aan buitenlandse bezoekers en op de weg van onze gemeente. 2). Het bestaande slechte wegennet en de problematische geometrische kenmerken van de wegen van de gemeente. 3). De afwezigheid van een stadsplan en stadsplanning in de meeste delen van de gemeente. 4). De niet-opening van de geplande wegen van stedenbouwkundige plannen in gebieden waar sprake is van (de afwikkeling van Stalis en de stad van Chersonissos) 5). Het huren van deze voertuigen aan jonge veelal buitenlandse chauffeurs, van wie de meesten missen rijbewijs en rijervaring voor deze voertuigen, die vaak het rijden onder invloed van alcohol, gebruik van deze voertuigen in het belang van het spel, nacht - dag, concurreren in groepen en het uitvoeren van geïmproviseerde races. Het creëren van veel lawaai, verstrooien paniek tijdens het transport, het omzeilen van de bepalingen van de wegenverkeerswet en het verstoren van de veiligheid van het vervoer. 6). Ongecontroleerde en illegale bezetting van trottoirs en gemeentelijke wegen en parkeren van voertuigen buiten de hotels, waar de chauffeurs wonen en rond de gezondheid van winkels waar samenkomen (bars, cafés, enz.), Wat resulteert in "gewurgd" het circulatie. 7). Het bijzonder hoge aantal voetgangers op straat en andere gemeenschappelijke ruimtes in de toeristische gebieden van onze gemeente. Ongecontroleerde en illegale bezetting van trottoirs en gemeentelijke wegen en parkeren van voertuigen buiten de hotels, waar de chauffeurs wonen en rond de gezondheid van winkels waar samenkomen (bars, cafés, enz.), Wat resulteert in "gewurgd" het circulatie. 7). Het bijzonder hoge aantal voetgangers op straat en andere gemeenschappelijke ruimtes in de toeristische gebieden van onze gemeente. Ongecontroleerde en illegale bezetting van trottoirs en gemeentelijke wegen en parkeren van voertuigen buiten de hotels, waar de chauffeurs wonen en rond de gezondheid van winkels waar samenkomen (bars, cafés, enz.), Wat resulteert in "gewurgd" het circulatie. 7). Het bijzonder hoge aantal voetgangers op straat en andere gemeenschappelijke ruimtes in de toeristische gebieden van onze gemeente.

Dagelijks in gevaar brengen de veilige verplaatsing van bewoners en vakantiegangers van Chersonissos en van de voertuigen, met de verstoring van de basiselementen van de leefruimte (straten en trottoirs), wat resulteert in gewijzigde en wordt het vrijwel onmogelijk en tot intrekking hun gebruik, voor bewoners en bezoekers, die de veilige circulatie en het gebruik van wegen en trottoirs berooft. De draagkracht van de regio (natuurlijke rijkdommen, infrastructuur, enz.) Is achterhaald en is omgekeerd, met de concentratie en de ontwikkeling van toeristische activiteiten in krap en ongecontroleerde bewegingen van deze voertuigen hebben schadelijke bijwerkingen en veroorzaakt ernstige problemen in de natuurlijke en antropogene milieu. Zoals hierboven vermeld, met het bovenstaande nummer geen. 488/2012 reglementair besluit Peninsula gemeenteraad (TABG: V4SOOIM-KY4), geprobeerd om het probleem van de huur en ongecontroleerde beweging van drie wielen en vierwielige voertuigen ( "varken") op te lossen, de vaststelling van de voorwaarden van operationele lease-activiteiten : (a) bromfietsen van minder dan 50cc (waarvoor de gemeente de exclusieve bevoegdheid heeft om een exploitatievergunning af te geven), en (b). motorfietsen dan 50 cc, waarvoor volgens de CMD 16598/2010 (B Gazette 2189), de afgifte terwijl de EOT door toediening uit specifieke signaal, maar in artikel 3 van genoemde CMD 16598 / 2010 is er een overeenkomst van de betrokken gemeente voor de installatie van het bedrijf in een bepaald gebied en voor het maximaal toegestane aantal motorfietsen.

Het doel van deze regelgeving beslissing was en is om de persoonlijkheid van de burgers, bewoners en bezoekers en in het algemeen van de weggebruikers en de openbare ruimtes van het grondgebied van Chersonissos die is ontworpen om te beschermen en te verdedigen het algemeen belang te beschermen en dit is omdat: 1). De bescherming van de burgers en privaatrechtelijke belang van de geestelijke gezondheid en de fysieke integriteit gewaarborgd door het bestaande wettelijke kader. 2). Artikel 57 van de Privacy Act bevat het recht op persoonlijkheid. Het menselijk recht op een gezonde en evenwichtige omgeving te ervaren is een voorwaarde voor de vrije ontplooiing van zijn persoonlijkheid. Het recht op persoonlijkheid vloeit voort uit het recht om gemeenschappelijke dingen te gebruiken. 3). Volgens de artikelen 966, 967, 968 A, De wegen (alle soorten wegen om het publiek te dienen), trottoirs en pleinen zijn voor iedereen hetzelfde. 4). Omgeving is de leefruimte waar de persoonlijkheid zich ontwikkelt. Het gebruik van de leefruimte mag geen afbreuk doen aan het recht om de ander te gebruiken. De geluidsemissie, met name oorverdovend, heeft invloed op de fysieke en mentale gezondheid van personen. 5). Volgens de artikelen 2 en 24 van de Grondwet (1975, 1986, 2001) is er een claim voor de bescherming van elk element van de leefruimte dat nodig is voor de vrije ontwikkeling van de persoonlijkheid. Het recht om gemeenschappelijke ruimtes te gebruiken, is een manifestatie van het recht op persoonlijkheid. 6). Degradatie van de omgeving is een probleem dat de gezonde ontwikkeling van persoonlijkheid voorkomt,

Ze zeiden geen 488/2012 reglementair besluit gemeenteraad Peninsula (SAA: V4SOOIM-KY4). Werd geannuleerd, in de motorfiets verhuur winkels dan 50 cc. . En met betrekking tot de beperkingen en avondklok, het geen 217/2013 besluit van de secretaris gedecentraliseerd bestuur van Kreta, niet verworpen door een meerderheid verder en bracht -vanaf de gemeente Chersonissos - beroep tegen dit besluit van de secretaris-generaal .A.D. Kreta, in de motorfiets verhuur winkels dan 50 cc. .. En met betrekking tot de beperkingen en avondklok, de nummer 1 van het besluit van 4 / 2013/06/20 Notulen van de Bijzondere Commissie van artikel 152 van wet 3463/2006 (lokale competentie Prefecturen Heraklion - Lassithi) gedecentraliseerd bestuur Kreta, op de grond in de gemeente Chersonissos is niet bevoegde vergunningverlenende motorfiets verhuur van winkels meer dan 50 cc., en werd unaniem in de gemeente verantwoordelijk is voor de motor verhuur slaat tot 50 cc geaccepteerd. Tegen die van nr. 1 van Beschikking No. 4 / 2013/06/20 Notulen van de Bijzondere Commissie van artikel 152 van de wet. 3463/2006 heeft gebracht van het aantal nr. 3767/2013 verzoek tot annulering van de gemeente Chersonissos, op de die voor de deken van de Raad van State werd besproken na de verdaging op 28-11-2017.

Verder alinea ST14.5 aangenomen eenWet 4254/2014 (GG A 85 / 2014/04/07) de minimumhoogte het gehalte driewielige en vierwielige voertuigen die worden gehuurd van de motorfiets verhuurbedrijf dan 50 cc bepaald -in aandeel van 20% de totale capaciteit van elk bedrijf - en het recht krijgen om de gemeente om het maximale percentage van dergelijke voertuigen vast te stellen, met het oog op de woonomgeving, de veiligheid van voetgangers te beschermen en als gevolg van specifieke lokale omstandigheden. In wezen, deze bepaling bevestigde de juistheid en de rechtmatigheid van de hierboven nr. 488/2012 reglementair besluit gemeenteraad Schiereiland, die, toen en in de uitvoering van deze wettelijke regeling, de nr. 244/2014 een lokaal reglementair besluit (DBA DEMOCHIM-L04),

Ondanks deze inspanningen (versie relevante regelgevende beslissing gemeenteraad schiereiland) en ondanks de bovengenoemde wet, de hierboven beschreven problemen worden veroorzaakt door de ongecontroleerde inhuren en de beweging van de drie wielen en vierwielige voertuigen ( "pig") in de toeristische gebieden de gemeente Chersonissos, blijven aanhouden en zijn een "plaag" van de gemeente Chersonissos.

Hierbij bieden wij blij met de poging om het probleem van de huur en de verkoop van dergelijke voertuigen ( "pig") op te lossen - zoals hierboven besproken - die probeerde om artikel 31 van het wetsontwerp van het ministerie van Infrastructuur en Vervoer op "Instellingen Transport Topics," in op voorwaarde dat de toevoeging vrijdag 7 tot en met artikel 40 van de wet. 2696/1999 (KDR), Waarbij verboden voor het rijden op asfaltwegen en ruimten van artikel 1 van de factuur en alleen toegestaan om verticaal dwars door de straten van deze lichte en zware quads als outdoor-activiteiten als omschreven in streepje (i ) van de zaak en f sub (i) en (ii) in het geval g paragraaf 2 van artikel 4 van Verordening 168/2013 van het Europees Parlement en de Raad, is ontworpen voor gebruik op de weg of een dafous.

Wij achten het noodzakelijk om de voorwaarden specialiseren "light" en "zware" quads en worden opgenomen in de ban als bromfietsen onder de 50 cc (het in licentie geven van de leasemaatschappijen is de exclusieve verantwoordelijkheid van de gemeente) en de driewielers en quads meer dan 50 cc, waarvoor volgens de CMD 16598/2010 (B Gazette 2189), de afgifte terwijl de EOT door toediening uit specifieke signaal, maar in artikel 3 van genoemde CMD 16598 / 2010 is voorzien de toestemming van de betrokken gemeente voor de installatie van het bedrijf in een bepaald gebied en het maximaal toegestane aantal motorfietsen.

Bovendien zijn wij van mening dat het verbod op het verkeer van deze voertuigen op verharde wegen, zonder verboden en lease hen zal niet fundamenteel oplossen definitief het probleem en dit omdat omzeiling van dat verbod, is marge in de zin dat, indien toegestaan om te worden verhuurd winkel, gelegen in het dorp en een asfaltweg, zal onvermijdelijk gebruik moeten maken van verharde wegen te maken voor de overgang naar niet-verharde wegen. Zo zal er echter een excuus voor de huurders, maar ook voor huurders - handleidingen voor het gebruik en de circulatie op verharde wegen en ineffectief de voorgestelde wetgeving.

Verder, met betrekking tot de geplande - dezelfde bepaling in artikel 31 van die wet ontwerp - boetes etc. Administratieve sancties in het geval van een gehuurde motorfiets of voertuig aan een persoon die niet over de vereiste vergunning beschikt, enz., Wij zijn van mening dat we moeten maken bepaling die - op de huur van deze voertuigen leases en relevante gesprekken - schending van certificaten die door de bevoegde politie getrokken - het moet het aantal credit Carr verschijnen Laat de huurder teneinde mogelijk te maken en de betaling van die overeenkomstig de bovengenoemde fijne vergemakkelijken.

Wij staan tot uw beschikking voor verdere verduidelijking van de bovenstaande suggesties.

Met vriendelijke groeten

De burgemeester van Chersonissos

Ioannis Mastorakis
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Een hele lap tekst van de burgemeester.

Het komt er op neer dat je dus niet met een Quad tot 125 CC op de openbare weg mag rijden anders dan deze (recht) oversteken.

Ofwel, dit gaat een hoop gelazer in de straten van sommige dorpen schelen en ook het aantal gewonden als gevolg van onkundig gebruik c.q. dronken rijden op Quads zal aanzienlijk dalen.
Mooi zo!
Quote
#15
Mooi dat er duidelijkheid in de wetgeving komt maar komt er dan ook controle op?
Anders schiet je er nog niet veel mee op zou ik zeggen
Quote
#16
Dat is natuurlijk wel een ding. Als dat net zo gaat als de controle op de helmplicht schiet je er niet veel mee op.

Iets anders is misschien dat de meeste verhuurders in de dorpskernen zitten. Formeel kan je dus niet eens wegrijden met een gehuurde quad omdat je dan meteen op de openbare weg zit en dus direct in overtreding bent. De verhuurder kan ze dus eigenlijk alleen maar aan- en afvoeren met een aanhangwagen o.i.d en ze off road aan de klant afleveren. Dat schiet natuurlijk niet op.

Wordt de quadrijder door de politie toch op de openbare weg gepakt dan zijn zowel huurder als verhuurder aan de beurt voor een bekeuring van 1000 Euro als ik het goed begrijp. Bij herhaling moeten ze ieder 2000 Euro aftikken. Dat zijn voorwaar geen misselijke bedragen!
De verhuurder heeft dus alle reden geen kleine quads meer te verhuren. Hij kan het risico niet nemen dat de huurder er toch de openbare weg mee op gaat en wordt gepakt want dat kost hem dan ook meteen 1000 Euro boete.
Tegelijkertijd schuilt daar een risico van de nieuwe wet. Zal een agent de bekeuring daadwerkelijk uitschrijven als hij weet dat een dorpsgenoot, de verhuurder, dat 1000 Euro kost?

We zullen het zien!
Quote
#17
Ha ha Xander ik moest ook gelijk aan de helmplicht denken. Maar ik zet verder ook dezelfde vraagtekens die jij zet,
eerst zien dan geloven.
Ik weet niet hoe het in de zomer op andere plaatsen in Griekenland is, maar "politiecontrole" is hier eigenlijk 6 maanden lang in de
zomer iets wat je niet ziet. In de winter zo nu en dan lijkt het alsof er opeens een ingeving komt van laten we ons eens even
laten zien en dan staan ze even snelheidscontroles te doen, of een stuk of wat van die "slappe" parkeerboetes
( slap want bij direct betalen helft van t geld, daar "leert" dan weer niemand iets van) uit te delen.
Mij is ook niet echt duidelijk hoe t zit met boetes uitdelen aan gehuurde autos/scooters, wel eens gehoord dat dat
veel administratief gedoe zou zijn voor de verhuurder. Maar tegenwoordig met plastic betaald veelal, moet het toch mogelijk
zijn om de huurder te achterhalen?
Quote
#18
Het kan zijn dat er een overgangsregeling regeling komt voor de komende 1 of 2 jaar voor verhuurbedrijven in de toeristische gebieden, dan kunnen die half naakte toeristen die vaak straalbezopen en zonder helm de straten onveilig maken nog even hun gang gaan.
Alleen weer jammer dat de goeden die zich wel aan de wet houden weer te lijden hebben onder de slechte.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
(16 March 2018, 15:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen weer jammer dat de goeden die zich wel aan de wet houden weer te lijden hebben onder de slechte.

Zoals het steeds en overal is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
(16 March 2018, 16:05)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 March 2018, 15:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen weer jammer dat de goeden die zich wel aan de wet houden weer te lijden hebben onder de slechte.

Zoals het steeds en overal is.

Deze wet helpt niks. Nu gaan ze gewoon op de zware quads rijden die elk verhuurbedrijf heeft.
Quote
#21
Als die party beesten op een zware quad gaan rijden vallen er nog veel gewonden, zelfs doden, ze zijn een stuk zwaarder minder wendbaar en gaan veel harder, dat in combinatie met alleen een zwembroek of bikini aan, geen helm op en met wat drank op, je kan erop wachten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
En wat te denken van het jonge gezin dat ook kiest voor de quad met een kleuter tussen pa en ma in gekneld
in badkleding zonder helm? Vorig jaar hier ook akelig ongeluk mee gebeurd. Zie vaak dit soort dingen op de weg hier.
Quote
#23
(16 March 2018, 18:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als die party beesten op een zware quad gaan rijden vallen er nog veel gewonden, zelfs doden, ze zijn een stuk zwaarder minder wendbaar en gaan veel harder, dat in combinatie met alleen een zwembroek of bikini aan, geen helm op en met wat drank op, je kan erop wachten.

Klinkt misschien hard maar met dergelijke individuen heb ik dan absoluut geen medelijden. Eigen schuld, dikke bult dus.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Maar jij rijdt toch ook op die weg Patrick?
Vorige jaar hier ook een ongeluk geweest met een quad en een touringcar met 50 mensen er in.
Gelukkig viel t allemaal mee, maar voor t zelfde geld was dat heel anders afgelopen.
Quote
#25
Wordt de Quad van de Griekse wegen verbannen?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
#26
Wat ik begrepen heb ging het om de lichte quads. De zwaardere versies mogen nog.
Quote
#27
Ik las vanochtend toevallig dit bericht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
(09 May 2018, 14:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik las vanochtend toevallig dit bericht:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Lijkt mij duidelijk.

<125cc = niet op asfalt weg. Hoe je dan op onverharde wegen kan komen (waar het wel mag) is minder duidelijk.
>125cc = geen probleem.

Zie ook deze topic:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=quad
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Dit thema speelt ook in het duitstalige GR-forum:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#30
Op Mykonos dreigen eigenaars en verhuurders van quads ermee om de haven en de luchthaven te blokkeren.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Die discussie hadden we al in nov 2017 en feb 2018
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=quads
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&highlight=quads
Misschien dat Ger ze bij elkaar kan zetten.


***Opmerking moderator: Is inmiddels gebeurd Arthur, bedankt voor de tip!***
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#32
Ik zie hier toch nog vele quads rondrijden, maar kan goed dat ze zwaarder dan 125cc zijn,
ik zie t verschil niet. Is dat verschil uberhaupt zo te herkennen?
Quote
#33
(13 May 2018, 15:42)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie hier toch nog vele quads rondrijden, maar kan goed dat ze zwaarder dan 125cc zijn,
ik zie t verschil niet.  Is dat verschil uberhaupt zo te herkennen?

Dat kun je als leek alleen aan de nummerplaten zien, alles tot 50 cc begint met een T tenminste op Kreta en dan nog 1 of 2 letters en dan nog 3 of 4 cijfers, ze hoeven ook niet elke 2 jaar naar de IKTEO, de quads of scooters met meer als 50cc hebben grotere nummerplaten en de 1e letter is meestal van de prefectuur waar ze toegelaten zijn, bij jou zou dat de K moeten zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#34
Nummerborden beginnen hier met een K bij autos. Heb nooit op nummerborden van quads enzo gelet maar zal er eens op letten.
Quote
#35
Het is weer zover, deze en vorige week zijn er weer diverse quads over de kop gegaan, van de weg af in een ravijn gereden en zo meer, ze hadden gelukkig allemaal een helm op, die kleine 2 takt 50cc dingetjes rijden nog altijd rond, vandaag weer een paar op de snelweg naar Heraklion gezien. Net voor Agios zijn vanmiddag 2 quads met nederlanders over de kop gevlogen op een normaal recht stuk weg, ze zijn naar het ziekenhuis gebracht maar niks ernstigs.
Schijnt dat bepaalde figuren er toch moeite mee hebben om op een quad te rijden.
Even door de vertaler trekken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#36
Tja er zullen altijd mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan.. wij houden het wel bij scooters en een auto aangezien we daar ook zelf mee rijden in Nederland en weten hoe het werkt.
Quote
#37
Het is toch erger als wat de eerste berichten doorgaven, ik heb het even door de vertaler gehaald, zo wil je niet je vakantie eindigen.
Beetje rare vertaling maar de verwondingen zijn er niet minder om.

26 september 2018, 19:44 uur

"Lucky" in hun ongeluk stonden vier Nederlandse ruiters oorsprong van de twee betrokken zijn bij een verkeersongeval vroeg woensdagmiddag op de nationale weg Agios Nikolaos - Napels, in de buurt van de kruising van Lakonia.

Onder tot nu toe onbekende omstandigheden Beide voertuigen weerlegd, wat resulteert in een van de vier te vallen over de klif en vereisen de tussenkomst van de brandweer mannen op te halen de gewonden.
Branweer, met Ambulance Agios Nikolaos en Heraklion-Ambulance naar de eerste hulp van het Algemeen Ziekenhuis Sint-Nicolaas. Gelukkig, hun leven is niet in gevaar, maar de vrouw, 47, draagt diepe terugwijkende wond in zijn rechterbeen en gebroken wervelkolom en zal een operatie ondergaan.

De 50-jarige man en synepivainon in een voertuig is uitgerust met trauma pneumothorax en het ziekenhuis in de Chirurgische Kliniek van GNAN terwijl relatief betere conditie zijn de andere twee rijders - een vrouw 53 jaar draagt een gebroken heup en bekken en het ziekenhuis in de Orthopedie Clinic en de man van 61 jaar dragende rib fracturen en is opgenomen in de chirurgische kliniek.

Op het moment van het incident haastten politieambtenaren zich vanaf het allereerste moment om het verkeer te reguleren.

NIKOS SGOUROS

Toevallig ken ik weg heel goed en waarschijnlijk zijn op een van de bruggen waar geen vluchtstrook is te ver naar rechts gereden en door de hoge rand daar op hun zijkant gegaan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#38
Met een quad moet je leren rijden en niet zomaar eenmalig mee op avontuur trekken omdat het leuk oogt tijdens de vakantie. Zelf heb ik er bewust geen gehuurd deze week wegens de weersomstandigheden (stormachtige wind). 2 weken terug was het dan wel heerlijk rondtoeren met een quad op Milos en een dagje naar Kimolos om daar te gaan rondtoeren op de witte veldwegels (analoog aan de Strade bianchi in Toscane).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Om maar even te laten zien hoe gemakkelijk een quad omslaat.
Quote
#40
Als je ineens een ruk aan het stuur geeft ga je zo op je plaat, je ziet niet echt wat er voor hem gebeurt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)