Wild zwijn in rode wijnsaus uit Thracië
#1
Dit wordt ons hoofdgerecht met de kerst. Een echte smaakbom! Tongue  Ik heb in de vriezer mooi, "vers geschoten" wild zwijnevlees uit de Ardennen liggen. Geen gefokt vlees, maar echt wild.
Ik heb de Italiaanse variant hiervan ook al meerdere keren gemaakt en nu zag ik een mooie Grieks recept hiervan van Vefa Alexiadou. Oorspronkelijk uit Thracië.
We gaan het zeer waarschijnlijk met chilopites eten, daar blijft de saus lekker aan hangen.
Het lijkt misschien ingewikkeld, maar dat is het absoluut niet, volg de stappen en je zal merken dat het een zeer eenvoudig te maken gerecht is waarvan je gasten sprakeloos zullen zijn! Rolleyes Wink
Zorg voor echt wild, gefokt vlees is nog niet voor de helft zo smaakvol! Voor diegenen die het gaan uitproberen: Veel succes en Kali Orexi!

PS: Er staat voor 4 personen, maak er daar maar 6 van Blush



Quote
#2
Gisteren begonnen met de marinade:

[Afbeelding: 1zmyp3a.jpg]

En, na geforceerd afkoelen, het vlees en de marinade in een schaal en voor 24 uur de koelkast in:

[Afbeelding: 9tfq82.jpg]

[Afbeelding: 2cz7xjp.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Het ziet er bij mij net zo uit!!
Goed gedaan dus... ghost
Nog bedankt!!

Voor allen een super fijne Kerst en een gelukkig, gezond 2018

Groeten Ostria
Quote
#4
@Ostria, ik heb de schaal net uit de koelkast gehaald. Als je die geuren opsnuift zou je er bijna rauw je tanden inzetten! Beloofd veel goeds! Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Het vlees aangebraden:

[Afbeelding: 2uo1bio.jpg]

[Afbeelding: 17rfcp.jpg]

De groenten zacht aanbraden:

[Afbeelding: 2m6olds.jpg]

Dan vriendjes worden in de pan:

[Afbeelding: 2d1s6tw.jpg]

Wijn en bouillon erbij en lekker anderhalf uur garen!

[Afbeelding: hsnpj6.jpg]

Dan even bekijken hoe de saus is, eventueel zeven en vanavond de koelkast in, zodat de smaken zich nog beter kunnen ontwikkelen en dan hopelijk morgen heerlijk genieten!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Inderdaad Johan, het ruikt heerlijk, Rolleyes heb het nu in de oven staan.
We verheugen ons er nu al op!!
Quote
#7
Jammer dat je onze buurman niet bent Johan. Wat ziet dat er heerlijk uit duimpie
Quote
#8
(24 December 2017, 16:44)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat je onze buurman niet bent Johan. Wat ziet dat er heerlijk uit duimpie

Ik heb genoeg hoor! Wink

De stoofpot is klaar. Ik heb besloten om de wortels er in te laten. Heb ze geproefd en ze zijn heerlijk. Stevig, toch goed gaar en alle smaken zitten er in, net zoals met het vlees. Morgen ga ik de saus nog wat binden, want er is bijna niets vervlogen, door de pan die ik gebruik.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
En Ostria, is het goed bevallen? Hier waren ze zeer tevreden Smile .  Het vlees was heerlijk mals! Als je puur de saus proefde heeft het wel wat weg van Cocq au vin, vanwege de wijn die toegevoegd is zonder in te laten koken. In ieder geval voor herhaling vatbaar! We hebben nog wat over, ingevroren en we eten het een keer met frietjes op.  Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Johan het was heerlijk , bij ons is alles op gegaan Smile . Had vrienden te eten.
Ik maak het zeker weer.
Ik heb er aardappelpuree bij geserveerd volgende keer met pasta uitproberen!!

Bedankt!! 
[Afbeelding: 2ikv2at.jpg]
Quote
#11
Ik zie dat de foto's die dmv Tinypic waren geplaatst niet meer te zien zien. Dus de komende dagen hierbij nieuwe foto's. Vandaag begonnen met de marinade. Dat we beperkingen hebben door corona betekent niet dat we onszelf met de kerst niet mogen verwennen toch? Iedereen die deze dagen weer achter de kachel kruipt om een heerlijk kerstdiner te produceren, veel succes en vooral veel plezier en genieten van al het heerlijks! 

De eerste stap van de marinade:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Na toevoeging van wijn en rode wijnazijn:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En klaar om af te koelen:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Inktvis in tomaten-wijnsaus JohanV 1 1.654 16 September 2018, 16:31
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)