Fodelianakis olijfolie                 
vliegtijden lesvos
#1
Beste  griekenlandgangers,

Volgend jaar willen we graag weer naar het ons zo geliefde Lesvos toe.  Ik zou graag van mensen vernemen of ze vertrektijden en dagen weten van de rechtstreekse vluchten in 2017  naar Mytilini  vanaf Amsterdam. Meestal geeft dit een redelijke garantie voor de  tijden  het jaar daarop.
Vanwege een handicap willen we graag deze info hebben, hopelijk kan een van jullie helpen.
ik snap dat heet geen zekerheid geeft, maar de info is voor ons belangrijk. Vroeger wisten we het zelf vrij goed, maar door de ontwikkelingen de laatste jaren is het bij ons niet helder meer.

gr. mars
Quote
#2
In 2017 hadden wij voor het eerst een vlucht die rond het middaguur vertrok vanaf Schiphol, retourvlucht vroeg in de avond, geboekt bij KRAS. Alle eerdere jaren waren de vluchten zeer vroeg in de ochtend zo tussen 5 en 6 uur, meestal met Transavia. Mijn ervaring is dat er vooraf weinig te zeggen is over de vertrektijden en tussenlandingen, althans met Transavia, maar ruim op tijd is dat in ons geval altijd wel bekend geweest.
Quote
#3
Hallo griekenlandganger,

Ja uit het verleden weet ik dat het vaak rond 5 uur in de morgen was. Maar nu Transavia niet meer vliegt  op Mytilini was ik nieuwsgierig hoe Corendon/ Sunweb en Tuifly het opgepikt hebben.
Dank voor je antwoord
Quote
#4
(25 November 2017, 14:19)Marsje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo griekenlandganger,

Ja uit het verleden weet ik dat het vaak rond 5 uur in de morgen was. Maar nu Transavia niet meer vliegt  op Mytilini was ik nieuwsgierig hoe Corendon/ Sunweb en Tuifly het opgepikt hebben.
Dank voor je antwoord
Bij Sunweb staan de tijden er al bij, het is op maandag en donderdag
om 6uur 15 van Amsterdam naar Militini en terug om 12 uur50
 met Transavia, het gaat hier enkel om pakket reizen
Quote
#5
Tui vliegt op dinsdag en vrijdag de vetrektijden zijn tussen 06:00 en 07:00 vanaf schiphol
Quote
#6
Goedemorgen Marsje,

Ik heb even de oude tickets opgezocht. We vlogen dit jaar in juli voor het eerst met Tui, de exacte tijden waren 15.10 uur vanaf A'dam en terug om 20.15 uur vanaf Mytilini.
Het was mij trouwens niet bekend dat Transavia niet meer op Lesvos vliegt, was dit jaar al blij dat er weer wat meer vluchten heen gingen. Tips over (goedkopere)vluchten Lesvos zijn trouwens erg welkom.
Goed te lezen dat het ook jouw geliefde eiland is. Al jaren bezoek ik dit prachtige eiland jaarlijks minimaal 1 keer. Zoals de eilandbewoners zeggen:"als je eens van het water van Lesvos hebt gedronken moet je terugkomen" ;)
Quote
#7
(26 November 2017, 11:21)griekenlandganger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemorgen Marsje,

Ik heb even de oude tickets opgezocht. We vlogen dit jaar in juli voor het eerst met Tui, de exacte tijden waren 15.10 uur vanaf A'dam en terug om 20.15 uur vanaf Mytilini.
Het was mij trouwens niet bekend dat Transavia niet meer op Lesvos vliegt, was dit jaar al blij dat er weer wat meer vluchten heen gingen. Tips over (goedkopere)vluchten Lesvos zijn trouwens erg welkom.
Goed te lezen dat het ook jouw geliefde eiland is. Al jaren bezoek ik dit prachtige eiland jaarlijks minimaal 1 keer. Zoals de eilandbewoners zeggen:"als je eens van het water van Lesvos hebt gedronken moet je terugkomen" ;)

Transavia vliegt wel op Lesbos, alleen kun je er geen  losse tickets kopen
het gaat hier alleen via reisorganisaties die pakketreizen verkopen
Quote
#8
(26 November 2017, 11:56)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 November 2017, 11:21)griekenlandganger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemorgen Marsje,

Ik heb even de oude tickets opgezocht. We vlogen dit jaar in juli voor het eerst met Tui, de exacte tijden waren 15.10 uur vanaf A'dam en terug om 20.15 uur vanaf Mytilini.
Het was mij trouwens niet bekend dat Transavia niet meer op Lesvos vliegt, was dit jaar al blij dat er weer wat meer vluchten heen gingen. Tips over (goedkopere)vluchten Lesvos zijn trouwens erg welkom.
Goed te lezen dat het ook jouw geliefde eiland is. Al jaren bezoek ik dit prachtige eiland jaarlijks minimaal 1 keer. Zoals de eilandbewoners zeggen:"als je eens van het water van Lesvos hebt gedronken moet je terugkomen" ;)

Transavia vliegt wel op Lesbos, alleen kun je er geen  losse tickets kopen
het gaat hier alleen via reisorganisaties die pakketreizen verkopen

Mogelijk kun je die losse tickets wél via de touroperator (Sunweb) kopen, als ze de prijzen van hun vliegtickets voor Griekenland publiceren. Die staan nu nog niet op de website.
Quote
#9
In juni dit jaar een pakketreis geboekt bij TUI naar Lesbos. Helemaal prima, wel een tussenlanding op Samos en heel vroeg vertrekken van Schiphol.. Geen probleem natuurlijk, met lege stoelen rondvliegen betalen wij ook.
Quote
#10
Corendon vluchten van Amsterdam naar Lesbos op Maandag en Donderdag,
 vanaf 248 euro retour ,alleen tijden staan er nog niet bij
Quote
#11
Bij Sunweb is op maandag 15.45 vertrek en op donderdag om 06.10.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#12
Met Aegean Airlines heb je diverse vluchten per dag.
Indien je tijdig boekt zijn de vluchten tegen zeer democratische prijzen, zelfs goedkoper dan charterbedrijven.
Je moet wel overstappen in Athene maar de transfertijden zijn zeer goed geregeld.
Quote
#13
De meeste toeristen zijn toch bang om een overstap te maken terwijl dat toch zo simpel is,
zeker als je met een maatschappij vliegt zoals Aegean.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Wij vliegen zowel heen als terug op een donderdag. Pakketreis is geboekt bij Sunweb, vervoerder is Transavia. Zo te zien aan de tijden zou het beide keren een rechtstreekse vlucht moeten zijn:
Amsterdam - Mitilini. HV1863. 06.10 - 10.25. Mitilini - Amsterdam. HV1864. 11.10 - 13.40
Quote
#15
(04 December 2017, 11:21)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij vliegen zowel heen als terug op een donderdag. Pakketreis is geboekt bij Sunweb, vervoerder is Transavia. Zo te zien aan de tijden zou het beide keren een rechtstreekse vlucht moeten zijn:
Amsterdam - Mitilini. HV1863.   06.10  - 10.25.      Mitilini - Amsterdam. HV1864. 11.10 - 13.40

Tegen welke prijs?
Quote
#16
Pakketreizen  sunweb staan op de pagina van de griekse gids,
Bestemingen prijzen en data,ook mooie aanbiedingen
Quote
#17
(04 December 2017, 09:31)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De meeste toeristen zijn toch bang om een overstap te maken terwijl dat toch zo simpel is,
zeker als je met een maatschappij vliegt zoals Aegean.

Ik heb ook die indruk dat velen met enige terughoudendheid opkijken naar dergelijke vluchten. Terwijl Athene absoluut 1 van de makkelijkste (en efficiëntste) luchthavens is. Zeker met Aegean/Olympic is het een absoluut makkie. Bij de uitgang van je aankomende vlucht staat iemand van Aegean die de weg wijst naar je gate voor je Olympic vlucht en als de overstaptijd echt kort is begeleiden ze je zelfs tot aan de gate.

up voor hun service.

En met de nieuwe layout, waarbij de eettentjes en winkels nu niet langer vóór, maar achter de security check zijn, kan je bij een langere overstaptijd nog rustig een hapje eten of een drankje nuttigen aan een degelijke prijs.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Eerlijk gezegd vind ik het verreweg makkelijker om rechtstreeks op een bestemming te vliegen. Niet alleen vanwege het minder vaak opstijgen en landen maar ook vanwege het feit dat je niet hoeft te stressen of je je verbinding wel gaat halen bij onvoorziene omstandigheden.
En laten we eerlijk zijn: ergens in 3,5 uur rechtstreeks naar toe vliegen is toch ook veel makkelijker dan via een omweg over Athene en met overstap misschien wel 6 uur onderweg zijn ?
Quote
#19
(04 December 2017, 18:12)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eerlijk gezegd vind ik het verreweg makkelijker om rechtstreeks op een bestemming te vliegen. Niet alleen vanwege het minder vaak opstijgen en landen maar ook vanwege het feit dat je niet hoeft te stressen of je je verbinding wel gaat halen bij onvoorziene omstandigheden.
En laten we eerlijk zijn: ergens in 3,5 uur rechtstreeks naar toe vliegen is toch ook veel makkelijker dan via een omweg over Athene en met overstap misschien wel 6 uur onderweg zijn ?

Als je alleen tussen april en oktober vliegt kan dat waar zijn, maar ik heb geen zin om in die tijd zeker op Heraklion om in die overvolle vertrekhal of aankomsthal te stressen, bij Aegean kan ik 30 min van tevoren inchecken zonder in de rij te staan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
(04 December 2017, 18:12)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eerlijk gezegd vind ik het verreweg makkelijker om rechtstreeks op een bestemming te vliegen. Niet alleen vanwege het minder vaak opstijgen en landen maar ook vanwege het feit dat je niet hoeft te stressen of je je verbinding wel gaat halen bij onvoorziene omstandigheden.
En laten we eerlijk zijn: ergens in 3,5 uur rechtstreeks naar toe vliegen is toch ook veel makkelijker dan via een omweg over Athene en met overstap misschien wel 6 uur onderweg zijn ?

Inderdaad, dat is waarschijnlijk veelal makkelijker.
Maar vanuit België heb je veel minder mogelijkheden dan vanuit Nederland lijkt me, zeker als je naar minder toeristische plaatsen trekt. Daar komt bij dat de meeste chartervluchten die rechtstreeks op een bestemming vliegen, vanuit Brussel vertrekken rond 6 uur 's morgens. Wat voor mij betekent dat ik ofwel iemand moet lastig vallen om ons om 2-3 uur 's morgens naar Brussel te voeren (1,5 uur rijden) ofwel 's avonds naar Brussel moet trekken en daar in een hotel moet overnachten. En beide mogelijkheden zien wij niet echt zitten, maar dat is dus een persoonlijke mening. Charleroi en Luik zijn beide verder, dus ook geen optie, en Oostende is dan wel dichtbij maar daar is de keuze van bestemmingen beperkt to Rhodos, Kreta en Kos.
Dan vind ik het veel makkelijker om (zoals we altijd doen) 's morgens om kwart voor negen een trein te nemen waarmee ik om halfelf in de luchthaven ben en dan op de middag de Aegean vlucht naar Athene heb. Met daarna een binnenlandse vlucht zijn we dan in de vooravond op de bestemming.
En met onze "Miles & Bonus" kaart van Aegean hebben we (mits voldoende 'airmiles' natuurlijk maar dat lukt met 2 x per jaar heen en terug te vliegen) een gratis binnenlandse vlucht om de 2 jaar of een gratis vlucht Brussel-Athene om de 3-4 jaar. Onze keuze hangt dan een beetje af van de bestemmingen waar we heen willen.
Bij het overstappen hebben we eigenlijk nog niet echt gestrest bij Aegean. In september is het zelfs nog gelukt om een aansluitende vlucht te halen na aankomst in Athene met heel wat vertraging. Daardoor hadden we maximaal 15 minuten om over te stappen. Maar net voor het dalen werd ingezet, werden we door een stewardess al ingelicht dat iemand van Aegean ons zou opwachten bij aankomst in Athene om ons naar de gate van onze vertrekkende vlucht te brengen waar de bus zou wachten op ons om naar het vliegtuig te gaan. En dat gebeurde ook. Zelfs onze bagage werd binnen de 10 minuten van het ene vliegtuig gehaald en in het andere terug ingeladen. De klantvriendelijkheid is echt wel top.
Van een Noor vernam ik vorig jaar dat ze hun aansluitende vlucht naar Paros gemist hadden door een onvoorziene vertraging van hun Aegean vlucht naar Athene. De volgende connectie naar Paros was pas 's anderendaags. Kregen ze een diner, hotelovernachting én een voucher (1 jaar geldig) voor een gratis binnenlandse vlucht.

Maar ik kan het volledig begrijpen dat anderen (velen zelfs) opteren voor andere  (rechtstreekse) vluchten als ze daartoe de gelegenheid hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Wij hebben de vluchttijd van tui ontvangen, we vliegen op vrijdag 07:25 met een rechtstreekse vlucht.
Quote
#22
Dank voor alle reacties. Wij gaan om 15.10 uur vliegen!
Quote
#23
Met welke maatschappij vlieg je dan?
Quote
#24
tui fly
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Twee nieuwe bloggers: Lesvos - Ameland Brandaki 0 3.949 18 November 2016, 12:28
Laatste bericht: Brandaki
Thumbs Up een stemmetje uit Lesvos Tania 13 9.774 16 June 2016, 12:02
Laatste bericht: cors
  LESVOS Island - "The Garden Of The Aegean metaxa 7 8.624 26 May 2013, 19:08
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)