Fodelianakis olijfolie                 
Griekenland (Corfu) en muggen
#1
Hallo allemaal,

ik ben Petra, alleenstaande moeder van 2 pubers.
volgend jaar willen wij erg graag voor het eerst naar Griekenland.

we hebben Corfu in ons hoofd en dan Agios Gordis, appartementen Angelica en dan de laatste week van augustus.

Nu hoor ik allemaal verhalen dat het op Corfu *vergeven* is van de muggen, zelf reageer ik in de warmte allergisch op muggesteken.
grote rode plekken met galbulten die gigantisch jeuken...

kan iemand mij hier vertellen of dit altijd zo is op Corfu en dat ik dus beter naar een ander eiland kan gaan of dat die mensen het gewoon *getroffen* hebben ;)

Alvast heel erg bedankt!

Petra

Quote
#2
Dag Petra,
Wij zijn twee keer op Corfu geweest, één keer in september en één keer in mei. Beide keren hebben we er geen last van gehad. De tweede keer zaten we ook in Agios Gordis (app. Lido Sofia). Ik denk dat de overlast van muggen per regio en seizoen erg kan variëren. Tegenwoordig zijn veel appartementen wel voorzien van adequate middelen zoals horren en eventueel een klamboe. En in de winkeltjes ter plaatse heeft men er ook handige middeltjes tegen. Wij nemen voor alle zekerheid altijd zo'n Vapona ding met vloeistof mee, dat werkt perfekt. Probleem blijft natuurlijk altijd een wandeling in de schemer, dan weten die beesten je altijd wel te vinden helaas.........

PS: Agios Gordis? Echt doen hoor, een erg leuke plek van waaruit je gemakkelijk het eiland kan verkennen. Je zit in -wat mij betreft- de mooiste streek van Corfu up

En mocht je tzt meer info over Corfu willen hebben laat het hier gerust weten (registreer je hier even dan kan je alle funkties ook echt gebruiken).

Alvast welkom oftewel Kalos Irthate zoals de Grieken zeggen ;)
Ger

Quote
#3
Hoi Petra,
Wij gaan al sinds jaren naar Corfu, soms twee of drie maal hetzelfde jaar en ja, we hebben al eens muggen gehad maar niet meer of minder dan ergens anders. Op het vasteland en op al de eilanden waar we al waren hadden we wel eens een muggenbeet.
Het enige waar wij echt last van hebben op Corfu is in september/oktober wanneer de druiven geplukt worden dan zijn er veel wespen, maar we zitten dan ook midden de druivenranken.
Quote
#4
Hi Petra,
Op Corfu heb je echt niet meer muggen dan waar dan ook hoor. Hier op Thassos hadden we dit jaar vrij weinig last van muggen (en dat na een milde vochtige winter), terwijl je vorig jaar werd lekgestoken. Het is dus niet te voorspellen. Maar zeker GEEN reden om niet naar Griekenland te gaan Tongue
Neem voor de zekerheid een klamboe mee, zodat je goed slaapt, en vermijd restaurants onder de bomen.
Als Ger Agios Gordis aanraadt zou ik boeken als ik jou was!
Quote
#5
Bedank allemaal voor de reacties, de mensen die ik heb gesproken hebben het dus gewoon *getroffen*... ;)

we gaan het dus zeker proberen, ik las op een ander forum iets over Toco-Tholin wat geweldig schijnt te helpen tegen muggen dus daar ga ik naar op zoek en het uitproberen!

ben blij dat we niet weer wat anders hoeven te gaan verzinnen want we hebben er echt zin in Agios Gordis lijkt me geweldig!

Petra
Quote
#6
Toco-Tholin helpt ook om vliegen op afstand te houden !
Quote
#7
Shocked 
Net twee weken geleden retour van Corfu.
In Nederland moeten ze me al hebben die muggen, dus daar ook.
Er is wel zalf voor de after bite. Je kunt smeren wat je wilt als die krengen willen doen ze het toch!
Daar moet je het plezier wat je kunt hebben niet door laten bederven.
Een Corfuganger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kijk uit voor Griekse muggen met Westnijlvirus Ger 13 4.284 08 July 2019, 00:49
Laatste bericht: Wilma
  Muggen verjagen Cornelius 17 13.008 17 June 2012, 09:29
Laatste bericht: Sophia
  Vliegen/muggen in Griekenland Tol 21 16.036 04 March 2012, 21:00
Laatste bericht: Eilandgast
  Muggen op Kythira? Fleurootje 5 6.464 24 May 2010, 21:13
Laatste bericht: KarenAnna

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)