Sifnos
#1
Tweede helft juli 2018 ben ik van plan Sifnos te bezoeken, na een week op het prachtige Milos. 
Ik lees hier op het forum heel weinig over Sifnos. Zijn er forumleden die dit eiland bezocht hebben? Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen lezen, met name over het busvervoer, waar de rustige stranden zijn, over wandeltochten etc. Is het eind juli hier echt heel druk, of is dat maar relatief vergeleken bij de meer toeristische eilanden van de Cycladen?
Hoogstwaarschijnlijk zal ik 6 dagen verblijven in het dorpje Kastro. Kent iemand dit dorpje en de mogelijkheden om vanuit hier het eiland te verkennen? Ik ben benieuwd naar ervaringen van forumleden.
Quote
#2
7 jaar geleden (2010) dat we op Sifnos waren. We verbleven toen in Kamares in Boufounis Studios.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hoe druk het is eind juli heb ik geen idee gezien wij daar waren begin september. Maar het was er minder druk dan op Milos waar we na Sifnos heen gingen. 
Het lokaal transport (bus) is wel heel goed op Sifnos. Je kan overal heen vanuit Apollonia en/of Artemonas.
Dit is de winter uurregeling. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf april zijn er normaliter heel wat meer bussen
Kastro is een leuk dorp met hele nauwe straatjes. In het dorp zelf was geen autoverkeer mogelijk voor zover ik mij herinner. Wij zijn daar toen heen gewandeld vanuit Apollonia via een wandelweg die voor een stuk langs de kust ging. Vanuit Kastro konden we dan weer verder.
Het was de wandeling die hier beschreven staat:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een andere interessante site voor wandelingen op Sifnos is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik ben begin mei 2012 op Sifnos geweest. Ik vond het een van de leukste van de eilanden waar ik geweest ben. Ik logeerde in Hotel Afroditi in Agia Marina, naast Kamares. Leek meer op logeren bij vrienden dan op verblijf in een Hotel.

Kastro is echt een middeleeuws stadje ter bescherming tegen piraten. Het ligt op een heuvel en meeste straatjes zijn erg smal. In 2012 waren er erg weinig faciliteiten. Er was een mini-market. Via de keuken, waar het vlees op het vuur stond, kwam je in de woonkamer die als winkel was ingericht. Er is in Kastro geen strand, je kunt er niet bij de zee komen. Op een uitstekende rotspunt staat een kerkje, naam ben ik vergeten, is een schitterend gezicht.

Sifnos is niet zo groot, je kunt vanuit de meeste plaatsen het eiland verkennen. Ik had een auto gehuurd en geen ervaring opgedaan met openbaar vervoer. Ook veel gewandeld. Wegen zijn meestal niet zo druk en je kunt er prima wandelen. Meeste wegen zijn wel heuvelachtig.

Bij Kamares/Agia Marina heb je een mooi zandstrand, vanuit hotel liep ik zo het strand op. Was ook leuk om 's avonds met een ouzootje te kijken hoe alle verkeer vanaf de boot uit Pireaus zich door het nauwe straatje van Kamares wurmde.

Hersonissos heb je een klein strandje, staan maar een paar huizen. Vanuit Hersonissos was er een mooie weg naar Kamares. Dan kwam je langs aantal kerkjes en mooie uitzichten, onder andere op Kamares.

In Platia Yalos en Faros heb je ook leuke stranden. Hoofdplaats Apollonia is leuk plaatsje.

Cors
Quote
#4
Hoe is de natuur op Sifnos, wanneer we 20 mei zouden aankomen? Zijn er dan nog bloemen en groen of is alles al verdord?
Quote
#5
Ik ben er een aantal jaren geleden geweest in begin mei. Toen was alles nog mooi groen. Sifnos is sowieso veel groener dan veel andere Cycladen eilanden. 

Maar ook in Griekenland heeft het weer zijn kuren (klimaatverandering?). In delen van Kreta was afgelopen winter de droogste in 40 jaar en in de laatste week van augustus regende het in Heraklion.

Cors
Quote
#6
(28 October 2018, 13:08)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben er een aantal jaren geleden geweest in begin mei. Toen was alles nog mooi groen. Sifnos is sowieso veel groener dan veel andere Cycladen eilanden. 

Maar ook in Griekenland heeft het weer zijn kuren (klimaatverandering?). In delen van Kreta was afgelopen winter de droogste in 40 jaar en in de laatste week van augustus regende het in Heraklion.

Cors

Cors, dank je.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zwembaden Sifnos metaxa 0 842 09 April 2023, 07:30
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)