Foto van de week leuke toelichting over Lesbos
#1
Deze foto heb ik 2 weken geleden geleden gemaakt op het strand van het prachtige plaatsje Skala Kallonis aan de baai van Kalloni op het mooie eiland Lesbos. Ben je op zoek naar rust, natuur, kleinschalig toerisme, een mooi zandstrand, gezellige restaurants en een hartverwarmende gastvrijheid? Dan is deze plaats een aanrader!
Bovendien is het een ideaal gelegen uitvalsbasis om het mooie en gevarieerde Lesbos te ontdekken.
Lesbos verdient weer toeristen!!!

[Afbeelding: 2017-51ff.jpg]
Quote
#2
Prachtige foto. En goed om te lezen dat het nog steeds mooi is in Skala Kallonis. We waren er tijdens een van onze eerste Griekenlandvakanties en twee jaar later nog een keer. Inmiddels is dat al lang geleden, en dan begin je jezelf af te vragen hoeveel er bijgebouwd zou zijn etc. Dat valt dus wel mee begrijp ik Smile
Quote
#3
Helemaal met je eens Jansas. Ben er in juni nog geweest en een goede plek om van daaruit Lesbos te verkennen.
Molivos is nog altijd een leuk dorpje, was wel erg stil en veel klagende middenstand. Moet zeggen, dat ook het aanbod wel erg veel van hetzelfde is. (veel kralen en spiegeltjes)
Wij zijn er zeker niet voor het laatst geweest.
Quote
#4
Ze hadden de laatste jaren wel een reden tot klagen @Wim met al die negatieve berichtgeving in de media.
Maar het blijft een prachtig eiland met hele vriendelijke mensen.
Nu is het wel zo dat de Grieken altijd klagen als je vraagt hoe gaat het, het zijn net Hollanders Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Lesbos staat op het lijstje voor september... in juni wil ik altijd naar een plek waar ik echt heen wil en september gaan we meestal naar een eiland waarvan ik denk "hmmm weet niet" en dat valt gelukkig tot nu toe altijd mee, Samos was bv zo een eiland maar jeetje wat zaten we op een leuke plek en wat hebben we heerlijk gewandeld!
Quote
#6
Als inwoner van Lesvos is het eiland me goed gekend en is inderdaad een aanrader.
Het toerisme is inderdaad sterk terug gevallen door de ONTERECHTE en overdreven negatieve berichtgeving (migrantencrisis, aardbeving, ...).
De media-berichten waren sterk overdreven en stelden Lesvos in een slecht daglicht! De vluchtelingenkampen zijn een gesloten omgeving en bevinden zich op meer dan 1uur tot 1 1/2 uur rijden van de toeristische centra. Bij de aardbeving is enkel het "zeer oude" dorpje getroffen. Ik woon hier op 15km af en heb geen schade noch is enige schade in de buurt te bespeuren.
De chartermaatschappijen hadden hierdoor ook hun vluchten naar Lesvos opgeschort waardoor de "echte" toeristen uitbleven.
Quote
#7
Beste Marcos,

Ik denk dat er op Lesbos veel oudere (mooie) dorpjes zijn dan 'het zeer oud getroffen dorpje'.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
Lightbulb Foto van de week (+info) Ger 587 484.462 28 June 2022, 09:48
Laatste bericht: Arnold
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.809 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.750 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.358 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.896 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.595 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.814 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.995 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)