Grieksegids nieuws     
Huize Pyrgos, nieuwe accommodatie op Kythira
#1
Huize Pyrgos, een nieuwe en unieke accommodatie op Kythira

Huize Pyrgos, Grieks voor toren, is een groot traditioneel dorpshuis in Potamos, van oudsher het handelscentrum van noordelijk Kythira. Gelegen in een smal en rustig steegje, op slechts 200 meter afstand van het gezellige dorpsplein.

Sinds mensenheugenis kennen de bewoners van Potamos het huis als Pyrgos, vanwege de hoogte en de voorname aanblik van het pand. De indrukwekkende buitentrap met verrassende lijnen en prachtige bogen maken het huis uniek.

Wij, Frank van Weerde en Thom Schults, hebben Huize Pyrgos in 2009 als een ruïne gekocht. Het pand is vervolgens geheel in oorspronkelijke staat opgebouwd. In augustus 2010 openden wij de deuren voor onze eerste gasten.

Huize Pyrgos beschikt over een zeer ruime en lichte woonkamer, twee slaapkamers, een volledig ingerichte keuken en een badkamer. Aan de voor- en achterzijde is een balkon. Het zal u tijdens uw vakantie aan niets ontbreken, omdat een wasmachine, televisie met satelietverbinding, internet, radio en DVD tot uw beschikking staan. De aanwezigheid van centrale verwarming en een houtkachel maakt uw verblijf ook in de wintermaanden zeer aangenaam.

Huize Pyrgos is geschikt voor vier personen. Bestaat uw gezelschap uit vijf of zes personen, dan kunnen deze extra gasten gebruikmaken van de Kamara, de knusse boogkamer onder Huize Pyrgos.

De website van Huize Pyrgos is naar verwachting begin december 2010 operationeel. Wilt u echter nu al informatie over beschikbaarheid en prijzen van deze unieke accommodatie, of bent u benieuwd naar de foto's, stuurt u dan een email naar: infopyrg@otenet.gr
Quote
#2
Hé, leuk Frank, ik ben reuze benieuwd hoe het er uit gaat zien. Laat je hier ook even weten als de site klaar is? Ik durf het bijna niet te vragen maar misschien alvast een tipje van de sluier (fotootje)? Waar zitten jullie in Potamos? In het centrum of meer richting Karavas?
Quote
#3
Heel mooi opnieuw opgebouwd stukje kunstwerk, zowel van buiten als van binnen hebben wij dit toen nog in de eindfase verkerende gebouw mogen bezichtigen, met veel liefde zweet en doorzettingsvermogen is in een zeer korte tijd een prachtig stukje cultuur binnen het schilderachtige dorpje opnieuw opgetrokken.

Frank en Thom succes met deze nieuwe uitdaging......

Japio (kythira prikpagina)
Quote
#4
Hallo Frank,

wij wensen jou en Thom veel succes met deze nieuwe uitdaging. Van Riet en Frank gehoord hoe mooi jullie huis is. We kijken uit naar je website.
Ongetwijfeld komen we elkaar wel weer eens tegen op Kythira. Deze derde keer was zeker niet de laatste keer voor ons. Een paar weken geleden hebben we elkaar even gezien bij Maria, maar je was toen met gasten dus hebben we niet lang kunnen praten.
We hebben wel weer volop genoten van je wandelboekje!
De liftende wandelaars Esther en Walter, dan weet je waarschijnlijk wel wie we zijn.
Quote
#5
(11 October 2010, 09:51)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Frank,

wij wensen jou en Thom veel succes met deze nieuwe uitdaging. Van Riet en Frank gehoord hoe mooi jullie huis is. We kijken uit naar je website.
Ongetwijfeld komen we elkaar wel weer eens tegen op Kythira. Deze derde keer was zeker niet de laatste keer voor ons. Een paar weken geleden hebben we elkaar even gezien bij Maria, maar je was toen met gasten dus hebben we niet lang kunnen praten.
We hebben wel weer volop genoten van je wandelboekje!
De liftende wandelaars Esther en Walter, dan weet je waarschijnlijk wel wie we zijn.


Beste Esther en Walter,

Natuurlijk weet ik wie jullie zijn!!
Leuk om te lezen dat jullie weer genoten hebben van het mooie Kythira en van mijn wandelboekje 'Kythira doorlopend'. Je weet, als je eenmaal verliefd bent op het eiland, dan laat het je niet meer los. Geniet daarom van de herinneringen en ik zou het erg leuk vinden om elkaar weer te zien op Kythira.
Als je wilt, mail even naar infopyrg@otenet.gr. Dan stuur ik je de link met foto's van Huize Pyrgos door.

Veel groetjes terug, en houd de duim omhoog!!

Frank
Quote
#6
Hoi Frank,

ik krijg telkens mij mailtje terug als ik jouw mail probeer. Ik zal het vanavond eens van mijn thuismail proberen, kijken of dat wel lukt (vanaf mijn werk dus niet).
Het liften ging trouwens erg goed, alleen laatste dagen ietsjes langer moeten wachten, maar meestal 3 auto wel raak Wink) Zelfs Maria heeft ons 2 keer naar Agia Pelagia gebracht en 2 keer naar Potamos... lief mens is dat toch (en daarna reed ze weer terug naar haar restaurant). En ze heeft ons een keer een lift gegeven toen we onderweg waren naar Chora en wij bij de afslag naar Fritsia liepen...

Esther
Quote
#7
Hoi Frank,

Via Ross hebben wij met plezier 2 maal gebruik gemaakt van jouw kennis als host. Leuk te horen dat je zelf een huis hebt en daar gasten kan ontvangen. Ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet. Wij zijn namelijk verliefd geworden op Potamos en Kythira. Hebben er ook zin in daar weer naar toe te komen. Laat eens wat van je horen als je een site hebt met foto's etc.

Groetjes,
Martin&Ria
Quote
#8
(22 October 2010, 16:42)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Frank,

Via Ross hebben wij met plezier 2 maal gebruik gemaakt van jouw kennis als host. Leuk te horen dat je zelf een huis hebt en daar gasten kan ontvangen. Ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet. Wij zijn namelijk verliefd geworden op Potamos en Kythira. Hebben er ook zin in daar weer naar toe te komen. Laat eens wat van je horen als je een site hebt met foto's etc.

Groetjes,
Martin&Ria


Beste Ria en Martin,

Dank je wel voor jullie bericht! Stuur als je wilt even een mail naar infopyrg@otenet.gr
Dan stuur ik jullie een link door met een aantal mooie foto's van ons Guesthouse Pyrgos. Om alvast in de stemming te komen... Natuurlijk, zodra de website in de lucht, hopelijk over een maand, laat ik jullie dit weten.

Heel veel groeten vanuit een prachtig Potamos,

Frank
Quote
#9
Hallo Frank,

Wij kwamen op internet toevallig dit bericht tegen, dit is hartstikke leuk om te lezen dat jullie dit hebben opgestart. Voor ons zeker een reden om voor de zesde maal naar Kythira te komen. Wij wensen jullie heel veel succes met deze nieuwe uitdaging. Wij zijn nieuwsgierig naar de website.

Groetjes van Martien en Marian ( waaronder twee maal Livadi en in mei nog in Elina)
Quote
#10
(08 November 2010, 20:41)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Frank,

Wij kwamen op internet toevallig dit bericht tegen, dit is hartstikke leuk om te lezen dat jullie dit hebben opgestart. Voor ons zeker een reden om voor de zesde maal naar Kythira te komen. Wij wensen jullie heel veel succes met deze nieuwe uitdaging. Wij zijn nieuwsgierig naar de website.

Groetjes van Martien en Marian ( waaronder twee maal Livadi en in mei nog in Elina)


Kalimera Marian en Martien,

Dank jullie wel voor jullie goede wensen!! Het bouwen van de website verloopt volgens planning. Als je wilt, kan ik jullie een link doorsturen met foto's van Pyrgos. Om alvast in de stemming te komen, zullen we maar zeggen. Mail je adres door naar infopyrg@otenet.gr
Ik bericht jullie als de website klaar is.

Veel groeten vanuit zonovergoten en warm Kythira,

Frank
Quote
#11
Een fantastisch eiland, een prachtige accommodatie en nu ook nog een schitterende website, het kan niet op.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ellen (Eleni)
Quote
#12
Dat ziet er erg mooi uit moet ik zeggen maar ik vraag me af of Kythira niet te stil is voor ons. Wij houden van rust maar willen ook wel wat dorpjes bezoeken en 's-avonds lekker eten aan het strand. Kan dat op Kythira ook buiten de hoofdstad?

Alvast Efcharisto, Jenny
Quote
#13
Kalimera Jenny,

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over ons Pyrgos House.
Kythira is inderdaad en rustig eiland, maar dat wil niet zeggen dat het een saai eiland is. Integendeel, Kythira is zeer veelzijdig. Veel Nederlandse gasten komen juist terug naar Kythira omdat het nog zo'n authentiek eiland is en men er niet uitgekeken raakt. Voor wandelaars een paradijs. In juli en augustus komen er vooral Griekse toeristen en is het eiland drukker, maar het blijft Grieks.
Het is nooit verstandig om eilanden met elkaar vergelijken. Maar uit eigen ervaring, en ook uit reacties van gasten die Kythira hebben bezocht, kan ik je vertellen dat als je de eilanden Chios en/of Skyros kent, je het op Kythira zeer naar je zin zult hebben.
Kythira heeft meer dan zestig dorpjes. Gelegen aan de kust, en in het binnenland. In veel dorpjes kun je prima eten. Afwisseling en aanbod voldoende. Verblijf je in Pyrgos House, dan is het dorpsplein van Potamos juist een fantastische plek om 's avonds te gaan eten. Een echt volksplein met een aantal terrassen, waar de Kythirianen elkaar ontmoeten. Met een paar minuten rijden ben je bij de unieke taverna van Maria in Logothetianika. Griekser kun je het nergens vinden. Wil je, zoals je schrijft aan het strand eten, dan rijd je naar Agia Pelagia, vijf kilometer verderop. Aan de boulevard vind je verschillende restaurantjes.
En wat is er fijner dan te gaan lunchen bij de prachtig gelegen taverne van Scandeia, of om lekker gebak te eten aan de baai van Kapsali? Kortom, Kythira verveelt niet en zorgt voor een geheel ontspannen vakantie.
Voor een aantal vakantieverslagen kun je kijken op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Heel veel groeten, en ik hoop dat je Kythira gaat bezoeken. Het is zeer de moeite waard!!

Frank



Quote
#14
Bedankt voor de uitvoerige info Frank. Ik heb ook nog even wat gegoogled en lees dat er wel degelijk een hoop moois te zien is op Kythira. Ik dacht dat het er veel te stil voor ons zou zijn maar dat blijkt duidelijk niet het geval. We gaan ons de komende tijd eens beraden. We laten zeker horen wat het gaat worden.
Groetjes, Jenny
Quote
#15
Hoi Jenny,

Heel graag gedaan natuurlijk. En als je meer informatie wilt over Kythira, aarzel niet om mij te mailen via info@pyrgoshouse.com

Groeten terug, en veel plezier bij het bepalen van jullie vakantiebestemming,

Frank
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  The pyrgos tower of...... Japio 1 2.583 17 September 2015, 17:42
Laatste bericht: Emille88
  Pyrgos House op de Fiets en Wandelbeurs Frank 0 1.858 17 January 2015, 11:19
Laatste bericht: Frank

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)