Door Griekenland - wat bekijken ?
#1
Mijn zoon is net 18 en gaat alleen met Interrail van Ancona naar Patras. Via Thessaloniki wil hij verder naar Skopje, Macedonië. 
Wat en waar moet hij zeker doen, bekijken ? Athene vindt hij leuk en ook een dagje strand, eventueel naar een eiland. Hij reist met openbaar vervoer. 
Er zijn zoveel mooie plekken maar ze moeten dus ook redelijk bereikbaar zijn.
Griekenland is voor ons onbekend vandaar de vraag.
Quote
#2
Met de bus van Thessaloniki na Ioannina, leuke stad op zich, maar ook van daar uit de omliggenden dorpen bezoeken.
Welke tijd van het jaar gaat je zoon de reis maken?
Quote
#3
Hij gaat in april.
Ioannina ziet er leuk uit, studentenstad ook.
Quote
#4
Ioannina heeft inderdaad heel veel verschillende universiteiten, Als hij het leuk vind om met andere studenten in contact te komen
zou hij zich kunnen aanmelden bij AEGEE Europe, of AEGEE ioannina.
Dat is een organisatie gerund door studenten met als doel studenten uit andere landen te leren kennen, en ook hun land etc.
Het kan zo maar zijn dat er in April ook wel iets georganiseerd is in Ioannina.


Mocht hij vanuit Ioannina naar een eiland willen misschien Lefkada of Corfu?
Quote
#5
Hij komt met de boot aan in Patras van daaruit is er busverbinding naar Ioannina vind ik bij Ktel. Deze bus gaat van Athene over Patras naar Ioannina - of andersom. Is het daarom misschien niet handiger om richting de Pelleponese te gaan en dan naar Athene via Poros en Egina, is dat mooi, leuk ?
Quote
#6
Je kunt rechtstreeks met de Ktel van Patra naar Ioannina, met een paar uur ben je er. Van Ioannina naar Thessaloniki
is een kleine 3 uur met de Ktel. Ik weet niet hoeveel tijd hij heeft er is genoeg moois te zien maar je hebt wel een beetje tijd nodig
natuurlijk. Pelloponese is ook prachtig.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)