Vlucht hv 5808 thessaloniki-amsterdam
#1
Misschien heel toevallig iemand die ook op 23 dec van Thessaloniki naar Amsterdam wilde vliegen om 19.30 en door Transavia pas de volgende dag om 11.00 kon vertrekken? Dit werd pas 3 uur voor vertrek gemeld. En de terugvlucht op 6 januari is ook alweer veranderd van 14.50 naar 5.50 vanuit Amsterdam....krijg n beetje t idee dat ze maar net doen waar ze zin in hebben bij Transavia. Ze gooien t op t feit dat de landingsbaan stuk is....eerst was t de landingsbaan in Amsterdam nu die van Thessaloniki.
Quote
#2
Je hebt waarschijnlijk recht op een flinke vergoeding. Je kan zelf een claim indienen of dat laten doen door een juridisch bedrijf. Kijk bijv. op vlucht-vertraagd.nl
Quote
#3
Nanny,

Voor zover ik weet zijn beide landingsbanen op de luchthaven van Thessaloniki gesloten en wordt enkel een taxibaan gebruikt om vliegtuigen te laten opstijgen en landen. Dit komt door de werken die Fraport uitvoert om de luchthaven te moderniseren en zaken te herstellen. Easyjet bijvoorbeeld gaat daardoor met heel wat van zijn vluchten voorlopig naar Kavala en legt voor zijn passagiers bussen in van/naar Thessaloniki. Idem voor Eurowings.
Deze werken zouden duren tot 28 maart.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Wel lekker van Transavia dat ze pas 3 uren voor de vlucht verwittigen Huh . Ik weet van een Brit die eind februari zou vliegen vanaf Thessaloniki dat hij nu al een mail ontvangen heeft dat hij zal vertrekken vanaf Kavala.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik had ook al gelezen dat Easy Jet op Kavala vliegt, Griekse vrienden hadden dit op fb staan omdat zij eerst bang waren dat de vlucht van familie niet door zou gaan later bericht dat het Kavala werd
Quote
#5
Transavia geeft in dit geval ( heenreis heb ik t dan over die dus 3 uur van te voren gecancelled werd) geen vergoeding en gooit t op overmacht.
Is dit niet wat vergezocht? Net alsof ze van Frapport op zaterdag 23 december smiddags opeens bedachten om aan die landingsbaan te gaan klussen?
Quote
#6
Nanny,
Geef deze claim over aan bijv. Vluchtvertraagd.nl
Quote
#7
Wij hadden ook vertraging met Transavia, vanuit Cyprus, op 2 januari jl.
Wij vlogen pas de volgende morgen vroeg.
Claim ingediend via hun eigen website en het geld, €400 pp. was op 12-1 al overgemaakt!
Quote
#8
(15 January 2018, 23:37)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia geeft in dit geval ( heenreis heb ik t dan over die dus 3 uur van te voren gecancelled werd) geen vergoeding en gooit t op overmacht.
Is dit niet wat vergezocht? Net alsof ze van Frapport op  zaterdag 23 december smiddags opeens bedachten om aan die landingsbaan te gaan klussen?

Easyjet heeft zijn vluchten op Thessaloniki al vanaf 1 december verlegd naar andere luchthavens. De werken die Fraport laat uitvoeren zijn trouwens in die periode al begonnen.
Dat betekent dat ook Transavia het al van toen moest weten wat hun bewering van 'overmacht' voor 23 december echt ongeloofwaardig maakt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Goedemorgen,ik vlieg a.s vrijdag van Charleroi naar Thessaloníki met Ryan air,weet iemand of dit een probleem geeft?

Alvast bedankt uit een bewolkt Rotterdam.

JVW
Quote
#10
Volgens de laatste berichten geen probleem
Quote
#11
Bedankt.
Quote
#12
Even een belletje naar de klantenservice van R.A. @Jan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
vliegen naar thessaloniki is een gok deze winterse dagen. niet alleen omdat zijn ze bezig met de landingsbaan en daardoor de taxibaan als landingsbaan gebruiken maar door dat vaak mistig is daar. 9 januari zijn ze ook via Kavala gevlogen ook Ryan van uit Berlijn. er zijn vertragingen bekend , ja kan een klacht indienen of je wat krijgt is ook een gok. vorige week is zelfs K.Mitsotakis ionderweg met de ochtend vlucht terug moest keren wegens mist in Thessaloniki, hij is daarna met de auto vanuit Athene gegaan.
Quote
#14
Inmiddels inderdaad een claim ingediend bij euroclaim. Chris heb jij ervaring met dit soort dingen?
Voor mij eerste keer. Ik ben helemaal niet fanatiek in klachten indienen en dat soort dingen, maar vond dit te ver gaan.
Quote
#15
Gelijk heb je Nanny, ik heb een keer voor mezelf geclaimd en een keer voor mijn vrouw. Beide keren vlot afgehandeld via zo,n organisatie. Als ze brood zien in je claim gaan ze tot aan de rechter. En No cure ,No pay
Quote
#16
Moet zeggen dat ik een beetje onzeker was, maar na wat gegoogle is t me duidelijk hoe ze werken. Bedankt voor je tip in ieder geval, Chris.
Quote
#17
Vandaag al een mailtje gehad dat de claim geaccepteerd is en dat Transavia 400 euro gaat uitbetalen.
Ik krijg nu n beetje t idee dat dochter die een copy griekse identitycard had ingestuurd en claim in t engels had ingediend
met een kluitje in t riet werd gestuurd met de boodschap "overmacht".
Het duurt nog 8-10 weken voor dat de daadwerkelijke betaling plaats gaat vinden, maar moet zeggen dat euclaim heel correct
werkt, dus neem aan dat dit wel in orde komt.
Quote
#18
Fijn dat het gelukt is.
Quote
#19
Inmiddels de betaling van euclaim ontvangen alles keurig afgehandeld. Ik heb bij Transavia nog wel gemeld dat ik dit erg van ze vind tegenvallen,
eerst afwimpelen als overmacht, en als zo n bureau komt dezelfde dag nog betalen......
Zij geven als excuus dat ze soms nadat de klant de claim indient pas de officiele info krijgen of het om overmacht gaat ja of nee.....
Ik blijf t een beetje vaag vinden allemaal. Maar goed dochterlief is blij met haar vergoeding.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aansluiting vlucht Athene naar Astypaleia Esther Corfu 2 716 09 February 2022, 22:21
Laatste bericht: Esther Corfu
  Brussels airlines vlucht 30 juli Mir111 0 870 29 May 2020, 13:11
Laatste bericht: Mir111
  Transavia-vlucht gratis wijzigen Karidiès 0 984 15 March 2020, 15:39
Laatste bericht: Karidiès
  Transavia gaat vliegen van Amsterdam naar Thessaloniki AnnaHiking 0 2.834 21 December 2013, 18:03
Laatste bericht: AnnaHiking
  Wanneer vluchttabellen voor rechtstreekse vlucht naar Rhodos online? Judith 11 6.938 28 October 2013, 07:03
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Smartegeld bij vertraagde vlucht ADO 0 1.517 26 February 2013, 14:18
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)