Nieuwe regels bij Ryanair
Vanaf volgende week (15 januari) past Ryanair een nieuwe regel toe. Wie niet betaalt voor "priority boarding" (5-6 Euro) mag geen handbagage meer meenemen in het vliegtuig. Deze gaat dan sowieso mee in de laadruimte.
Dit maakt ook dat snel de luchthaven verlaten als je enkel handbagage hebt niet meer zal kunnen gezien je de 'handbagage' ook zal moeten ophalen aan de bagageband.

Anderzijds worden wel het tarief en maximaal gewicht van bagageruimte veranderd. Bagageruimte zal dan nog 25 Euro/stuk kosten (ipv 35 Euro) en mag dan max. 20 Kg wegen ipv 15 Kg.
Bwa,

ik zit daar niet mee, ik geef toch altijd de trolleys af in de vertrekhal, voordeel is dat er dan ook een fles wijn of raki in kan omdat je niet door de douane moet met je handbagage.
In Chania wachten op de handbagage duurt hooguit een kwartier, en dat spaar je dan weer door het feit dat iedereen veel sneller uit het vliegtuig is.
Ik heb altijd ondervonden dat er weinig of geen verschil is in tijd. Trouwens de handbagage komt altijd eerst op de bagageband.
Ha Patrick, hoe kom je aan deze informatie? Ik kreeg 3 dagen geleden nog een mail over mijn vlucht eind van deze maand waar deze informatie niet in stond. Stoel reserveren was optioneel. En geen melding over handbagage. Anders dan de gebruikelijke. Geen info op priority boarding.
(09 January 2018, 23:35)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Ha Patrick, hoe kom je aan deze informatie? Ik kreeg 3 dagen geleden nog een mail over mijn vlucht eind van deze maand waar deze informatie niet in stond. Stoel reserveren was optioneel.  En geen melding over handbagage. Anders dan de gebruikelijke. Geen info op priority boarding.

Daarmee dat ik klantvriendelijkheid van Ryanair altijd al beneden alle peil gevonden heb.

Oorspronkelijk was deze maatregel al voorzien voor november maar werd uitgesteld to 15 januari. Zie het filmpje dat Ryanair zelf op Youtube geplaatst heeft.

Vandaag inderdaad mail gekregen. De vraag is of vervoersvoorwaarden eenzijdig na boeking veranderd kunnen worden. Maar de andere vraag is of er iemand zin heeft om met de klantonvriendelijkste vliegtuigmaatschappij ter wereld in de clinch te gaan. Ik heb in ieder geval voor mijn retourvlucht nu goedkoop Transavia ticket gekocht. Heb wel weer genoeg van Ryanair.
Je kan alsnog 2 stuks in je handen houden. vaak voor de vrouwen hun eigen tas. maar ik vlieg over een paar dagen met transavia en die heeft nu een beleid van wat dan ook een stuk in de handen dus mijn vrouw zou moeten haar tas in de handbagage moeten doen. .iemand ervaring de laste weken met transavia?
Niet de laatste weken maar wel van begin november il.
Alleen handbagage mee, Amsterdam-Lissabon vv. heenreis schoudertasje in trolley gedaan, terug gewoon omgehouden, die handtas dus, kraaide geen haan naar.

En toen gold die regel dus ook al...

Met Transavia dus.
(17 January 2018, 17:33)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Je kan alsnog 2 stuks in je handen houden. vaak voor de vrouwen hun eigen tas. maar ik vlieg over een paar dagen met transavia en die heeft nu een beleid van wat dan ook een stuk in de handen dus mijn vrouw zou moeten haar tas in de handbagage moeten doen. .iemand ervaring de laste weken met transavia?

Tzimis, dat is al sinds voorjaar 2014 zo bij Transavia. Hier in NL wordt er streng de hand aan gehouden, vanuit Griekenland kan je zoveel tassen in je handbagage meenemen als je wil. Ook de grootte maakt niet uit, je kan standaard een groen labeltje van de balie pakken en om je tas doen. Dodgy  Ik heb altijd een grote fotorugzak bij me, waar ook andere zaken in gaan. Mijn vrouw heeft dan een kleine trolley, waar o.a. haar handtas in gaat. In de cabine alles weer eruit Wink  en bij de hand.
JohanV's signature Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints. [Afbeelding: footsteps.png]

Snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt om Ryanair. De regels zijn bekend en als je het daar niet met eens bent neem je gewoon een andere aanbieder. Reis regelmatig naar Nederland en ben dan het voordeligste uit met Ryanair. Koffertje mee en afgeven bij de inchek balie. Waarom mee in het vliegtuig voor die 2 1/2 uur vliegen. wat heb je nodig? 21 Februari weer even naar de kinderen en kleinkinderen voor 33 euro. Met de auto naar Thessaloniki is duurder dan het ticket naar Eindhoven.
klopt niets veranderd alleen nu koffertje afgeven en gaat gratis mee,en een handbagage mag mee 35x20x20
(18 January 2018, 00:45)odeprinsjes schreef:

Snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt om Ryanair. De regels zijn bekend en als je het daar niet met eens bent neem je gewoon een andere aanbieder. Reis regelmatig naar Nederland en ben dan het voordeligste uit met Ryanair. Koffertje mee en afgeven bij de inchek balie. Waarom mee in het vliegtuig voor die 2 1/2 uur vliegen. wat heb je nodig? 21 Februari weer even naar de kinderen en kleinkinderen voor 33 euro. Met de auto naar Thessaloniki is duurder dan het ticket naar Eindhoven.

Hehe, broodjes, water, boek/e-reader, portemonnee, vest voor als het weer eens smerig koud is in de cabine, ga maar door. Maar er zijn nu eenmaal zaken die ik never nooit af zal geven. Van de inhoud van mijn fotorugzak kan ik meerdere malen op vakantie, gaat dus echt niet het ruim in Exclamation
JohanV's signature Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints. [Afbeelding: footsteps.png]

dank je JohanV , en nee ik maak niet druk over, ik wil alleen weten.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies