Sheltersuits en WakaWaka Ledlampjes Moira
#1
Lees, verzamel vrienden en geld voor kinderen in vluchtelingenkamp Moira op Lesbos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Het valt mij op dat het keer op keer over de vluchtelingen gaat.
Hoe erg het dan ook wellicht is, ontgaat mij de aandacht en zorgen voor de eilandbewoners zelf.
Deze mensen zijn economisch voor een belangrijk deel afhankelijk van het toerisme om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien.
Aangezien dit een Griekenland forum is zou het fijn zijn als er ook eens aan de Grieken en eilandbewoners zou worden gedacht.
Als het over vluchtelingen moet gaan begin dan een forum voor vluchtelingen.
Quote
#3
Ga op onderzoek uit Ernst en schrijf zelf iets leuks over Lesbos. Iedereen mag hier plaatsen. Er is geen prikbordtaliban.
Vind het ook niet netjes tegenover Simon.
Quote
#4
Prachtig initiatief!
Quote
#5
Heel goed Wim, iedereen mag plaatsen wat hij of zij wil. 
Wij komen al jaren op Lesbos en hebben hier veel vrienden, wij zijn dan ook zeer begaan met het wel en wee van deze mensen. 
Mijn punt was en is, vluchtelingen zijn niet de enige slachtoffers, de bevolking van de getroffen eilanden zijn dit ook. 
Dit is echter niet interessant of belangrijk genoeg voor de media en er valt ook niets aan te verdienen.
Als je aandacht voor de vluchtelingen vraagt vergeet dan niet dat er ook een keerzijde aan dit verhaal zit, de bewoners van de getroffen eilanden, zij worden iedere keer weer vergeten!

Dit is dus mijn mening Wim, daar kan je het mee eens zijn of niet. 
Zoals eerder gezegd een ieder mag hier plaatsen wat hij of zij wil, ik dus ook. 
En wat netjes betreft, dat jij er de Taliban bij haalt zegt meer over jou dan over mij.
Quote
#6
Beste Ernst, je leest blijkbaar maar heel selectief. Er is op dit forum al veel gesproken over het " lot" van de eilandbewoners ivm de vluchtelingenproblematiek. Je hebt in meerdere postings jouw standpunt al duidelijk gemaakt en blijft jezelf maar herhalen. Maar goed,dat mag allemaal op ons forum en jij hoeft niet te bepalen dat bepaalde onderwerpen dan maar elders geplaatst moeten worden.

Dan je opmerking als dat Wim de Taliban er bij zou halen. Ben je nou echt zo beperkt in het interpreteren van een opmerking?
Quote
#7
Op dezelfde website:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Wat een mooi initiatief, dank dat je dit onder de aandacht bracht Simon en dank ook voor de volgende artikelen die je doorgaf. 
Ik ben een enorme Lesvosfan, kom er ieder jaar wel een keer. 
Zoals alles kan ook dit onderwerp vanuit meerdere gezichtspunten bezien worden, aandacht voor de nare positie van de vluchtelingen kan samen gaan met aandacht voor de eilandbewoners die het niet gemakkelijk hebben. Het is beiden Griekenland.
Ik hoop dat we op dit forum over beide zaken kunnen blijven lezen en meepraten, graag met respect voor elkaar.
Quote
#9
Ik denk dat Ernst gelijk heeft, de gemiddelde Griek heeft al heel veel inkomsten zien verdampen, en als je op één van die eilanden woont is het nog veel erger. Ik heb familie en vrienden in Griekenland en weet dus waar ik over schrijf, men houdt het hoofd hoog en pretendeert dat er niets aan de hand is, maar zoekt ondertussen naar oplossingen voor zich steeds maar opstapelende aanslagen.
En Chris; het was wim M die zelf begon over taliban, nog even herlezen?
Met alle respect.

Irini
Quote
#10
Kennelijk storen enkele forumleden zich er aan dat ik mij herhaal met betrekking tot mijn standpunt aangaande de eilandbewoners. 

Ik kan deze forumleden mededelen dat ik dit zelf nog vele malen vervelender vind. 
Als ik dit blijf herhalen betekent het niet meer of minder,  dan dat het lot van de eilandbewoners nog steeds onderbelicht wordt.
Kennelijk is het algemeen aanvaard om constant over de vluchtelingen te praten.
Kijk in de krant, op tv en luister naar de radio, er gaat vrijwel geen dag voorbij of het gaat over de vluchtelingen.

Wordt er in kranten op tv of radio evenveel bij het lot van de eilandbewoners stil gestaan?
Dat dacht ik dus niet, vandaar dat ik het onder de aandacht blijf brengen. 
Dat er een probleem is met en voor deze vluchtelingen is duidelijk, dat hier een oplossing voor gevonden moet worden, snap ik ook. 
Wat ik alleen niet begrijp is dat het ene probleem constant aandacht krijgt waar men voor het andere probleem zijn kop in het zand steekt. 
Of het om de media gaat of bekende personen, J. de Mol, A. Jolie of de Paus iedereen is met de vluchtelingen bezig en niemand van deze personen hoor ik over de problemen van de eilandbewoners.
Laat staan dat ze iets voor deze mensen doen.

Als dit selectief of beperkt is, dan is dat maar zo.
Quote
#11
Wij geven altijd iets aan goede doelen, dat gaat van 10 euro tot 15 euro,maar
hier ben je al verplicht om binnen een paar dagen minimaal 25 euro over te maken
voor een ledlampje, op zijn zachts gezegd hebben wij onze bedenkingen over deze
actie , maar misschien kan Simon daar wat meer uitleg over geven
Quote
#12
(11 January 2018, 07:24)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij geven altijd iets aan goede doelen, dat gaat van 10 euro tot 15 euro,maar
hier ben je al verplicht om binnen een paar dagen minimaal 25 euro over te maken
voor een ledlampje, op zijn zachts gezegd hebben wij onze bedenkingen over deze
actie , maar misschien kan Simon daar wat meer uitleg over geven

Ik geef regelmatig aan goede doelen en bekijk dan wat ik eventueel wil of kan missen. Dat kan een simpele euro zijn of soms meer. Maar als men het bedrag al voor mij gaat invullen haak ik bij voorbaat af. Hier kan men alleen 25 Euro of een veelvoud daarvan doneren. Deze actie laat ik dan ook aan mij voorbij gaan, krijg er een onbehaaglijk gevoel van. Sorry!
Quote
#13
“De Griekse eilandbevolking is door de laatste voorraden oude dekens en versleten jassen heen maar vluchtelingen blijven komen. Dit is uw kans om een gerichte bijdrage te leveren aan een project dat zich richt op ons favoriete vakantieland!”

Dit slaat nergens op en is zelfs een belediging voor de eilandbewoners.

Wij weten van Engelse vrienden die als vrijwilligers een Warehouse hebben opgezet dat tot hun  verbazing het bijna allemaal nieuwe tot zeer goede spullen zijn.
Mochten het oude dekens en versleten jassen zijn dan misschien van arme mensen die zelf niet beter hadden.
Quote
#14
Wij wonen op Lesbos en t word tijd dat de toeristen weer terugkeren naar dit prachtige eiland. We moeten is proberen om niet alleen over vluchtelingen te praten. Europa heeft besloten om lesbos te laten barsten, dus we moeten weer over lesbos gaan praten zonder het woord vluchteling erin. Let wel, ook wij en alle bewoners hebben meer dan hun steentje bijgedragen. Inderdaad liggen de warehouses vol met nieuwe kleding en materialen die helaas amper op Lesbos zelf gekocht zijn. Met de stad Mytilini gaat t goed omdat de NGO's daar hun geld uitgeven, de rest van t eiland leeft inmiddels onder de armoedegrens . De voedselbank in Kalloni kent inmiddels een wachtlijst, zo schrijnend is de situatie. Laten we Lesbos weer benoemen als het prachtige, audenthieke Grieks eiland met zijn vele mogelijkheden. Positief nieuws gaat dit eiland er weer bovenop brengen!!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)