2 vissers in Syros.....
#1
..... konden hun ogen niet geloven toen ze beet hadden en de vis bovenhaalden. Eentje van liefst 63 Kg.




[Afbeelding: 10e086h.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Tjeemig, wat een kolos. Wat is dat eigenlijk voor een vis?
Quote
#3
(14 January 2018, 15:01)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tjeemig, wat een kolos. Wat is dat eigenlijk voor een vis?

Ik dacht aan een zeebaars. Maar is die niet blauwachtig grijs?

Maar misschien dat betere natuurkenners dan mezelf hierop wel het antwoord weten?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Zeebaars is goed of grouper, ze smaken heerlijk, ik vang ze ook wel eens maar gelukkig niet zo groot.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Bedankt, nu durf ik niet meer te zwemmen in de zee bij Syros :)
Quote
#6
(14 January 2018, 17:48)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt, nu durf ik niet meer te zwemmen in de zee bij Syros :)


Bron wikipedia
Hun voedsel bestaat uit vis, inktvissen, krabben en kreeften. Zij liggen vaak roerloos op een plek te wachten in plaats van te gaan jagen in het open water. Zij zuigen hun prooi naar binnen en slikken hem in, in plaats van deze in stukken te bijten.

Of je moet een hele grote treffen Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Ik word hier niet vrolijk van. Angry
Ik ben weleens een murene tegengekomen bij een steiger waar ik altijd uit het water klom, maar als ik nu dit soort monsters ook nog eens tegenkom, blijf ik maar bij het zwembad. Tongue Je zal hem tegenkomen als je een beetje aan het snorkelen bent. Big Grin
Quote
#8
Dit is volgens mij een "wrakvis" welke vaak bij tavernes op het menu staat. Ze leven op grote diepte dus je komt ze tijdens het zwemmen niet tegen.
Quote
#9
Als kind zwom ik regelmatig in Durban (Zuid Afrika) altijd alert op bewegingen in het water. Dat is inprent en ben nog altijd op mijn hoede bij het snorkelen in Griekenland.
Nooit veel soeps gezien. Onze Griekse vissers hebben alles verpest door jaren met dynamiet te vissen. Alle bodem vegetatie naar de haaien.
Geen zorgen voor de dag van morgen. Wanneer ik een gegrilde zwaardvis wil zegt de uitbater, dat die diepgevroren uit IJmuiden komt. Zucht, doe dan maar Moussaka..
Quote
#10
(14 January 2018, 18:49)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik word hier niet vrolijk van. Angry
Ik ben weleens een murene tegengekomen bij een steiger waar ik altijd uit het water klom, maar als ik nu dit soort monsters ook nog eens tegenkom, blijf ik maar bij het zwembad. Tongue Je zal hem tegenkomen als je een beetje aan het snorkelen bent. Big Grin

Lijkt me sterk dat deze zo hoog komt.
[Afbeelding: 29feb6p.jpg]
Of hij vind jou een lekker hapje. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
En wat dacht je van deze, gevangen bij Makrigialos.


Quote
#12
Mooi, dat ze hem vrij laten. Ben dol op dieren, vooral gegrilled, maar nodeloos doden gaat mij te ver.
Quote
#13
ook bij Sifnos worden grote vissen gevangen Smile

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Droomhuisje te koop op Syros Corry 0 1.159 11 January 2019, 20:42
Laatste bericht: Corry
  Vissers redden scheepsbemanning Patrick 8 3.298 29 December 2017, 12:48
Laatste bericht: johan

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)