Foto van de week
#1


Hallo,

Deze week 2018-05, heb ik de eer dat een foto van mij foto van de week is. De foto is genomen in de haven Kouremenos, Kreta. Ik was daar met mijn zoon op reis met De Camper. Zelf was ik al 1 1/2 week onderweg, mijn zoon had ik een paar dagen eerder opgepikt op het vliegveld om 2 weekjes met me op te trekken en hem de plekjes te laten zien die ik 29 en 31 jaar geleden samen met zijn moeder† heb bezocht. Een van de plaatsen waar we overnacht hebben was hier. Vlakbij was een oude taverne, meer een schuur, waar we heerlijk gegeten hebben.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#2


Wat een bijzondere foto van de week Cor. Heel speciaal. Hakken maar thuis laten als ik het zo bekijk.
Quote
#3
'k zal die straatjes in lesbos nooit vergeten en ik kijk er al naar uit om ze na 15 jaar terug te zien in augustus
Quote
#4
zeer mooi eiland
Quote
#5
Ben benieuwd. Kom er in mei na 18 jaar terug.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Helemaal eens, een geweldig eiland met geweldige mensen. 
Vergeet ook niet een bezoek te brengen aan Agiásos en omgeving.
Quote
#7
Mooie foto Cor! Leuk bedacht.
Quote
#8
Ja leuk die foto, was diep bukken zeker of lag je op je buik?
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#9
Roefke en Patrick, naar mijn idee is dat toch een te lange periode. Leven beteren  Big Grin .
Goedas, heel slecht voor hakken en de straatjes zijn ook nog eens behoorlijk steil. Mijn vrouw liep daar een zweepslag op, terwijl ze even snel naar boven dacht te lopen.
Wim M, dank en ik doe dat graag laag standpunt en ook bij mooie luchten de horizon laag in het beeld nemen. Geen eigen wijsheid, gewoon gejat van "echte" fotografen.
Kokino17, ik heb een uitklapbaar en kantelbaar schermpje op mijn toestel zitten. Trouwens, ik zou niet meer overeind kunnen komen als ik zou gaan liggen  Wink .
Quote
#10


Foto 13/2018 genomen bij zonsondergang Komos/Pitsidia 14/09/17, warme dag en bij valavond nog even gaan uitrusten na een ganse dag op stap te zijn geweest.  Weinig maal zo een krachtige zon meegemaakt.  Zo een foto maak je raar of zelden, alles moet wat meezitten.
Technische info ; Nikon D7200, f11, belichting 1/500ste, ISO 100, 35 mm brandpuntafstand, geen flits.  Ben zelf een zondagsfotograaf, meeste krediet gaat naar het toestel hoor.
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#11
Leuke foto Cor...

>>Molivos...Alle straatjes  zijn niet eens alleen maar behoorlijk stijl ... maar ook behoorlijk slecht onderhouden<< zelfs de locals klagen daarover!!!  >>>
Wij gingen de laatste keer met het treintje naarboven  toe richting het kasteel...en vandaar uit  lopend  afzakken naar beneden, dat gaat stukken beter dan  andersom  dan  die klim naar boven toe Big Grin

Dames Opgelet: . hakjes is uit den boze in dit stadje...  (tenminste als je je   enkels niet wilt verzwikken)
Quote
#12
(24 March 2018, 00:13)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto 13/2018 genomen bij zonsondergang Komos/Pitsidia 14/09/17, warme dag en bij valavond nog even gaan uitrusten na een ganse dag op stap te zijn geweest.  Weinig maal zo een krachtige zon meegemaakt.  Zo een foto maak je raar of zelden, alles moet wat meezitten.
Technische info ; Nikon D7200, f11, belichting 1/500ste, ISO 100, 35 mm brandpuntafstand, geen flits.  Ben zelf een zondagsfotograaf, meeste krediet gaat naar het toestel hoor.

Dag Messara, mooie foto hoor! Goede belichting! Mag ik je een welgemeende tip geven? Met bv Picassa of ander programmaatje je horizon even recht zetten, wordt het van een mooie foto een fantastische foto!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
@JohanV: ik ken die programma's wel maar gebruik ze bewust niet

[Afbeelding: 243f6tk.jpg]
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#14
Picasa is er een aantal jaren mee gestopt en overgenomen door Google..... maar daarbij kan ik niet zien /vinden hoe je een foto kan bewerken
Quote
#15
(24 March 2018, 11:56)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Picasa is er een aantal jaren mee gestopt en overgenomen door Google..... maar daarbij kan ik niet zien /vinden hoe je een foto kan bewerken

Hoi Wilma, Picasa kan je nog gewoon downloaden hoor.  Dat het niet meer ondersteund en aangeboden wordt, betekent niet dat het niet meer te downloaden is. Begin dit jaar opnieuw Picassa3 binnengehaald vanwege een crash, via Softonic. Veel aanbieders hebben een exemplaar opgeslagen die je kan downloaden. In Picassa heb je een scherm waarin je je foto kan rechtzetten. Eenvoudig programma zonder poespas! Smile  Ook Photogallery (ooit in pakket Windows Live) heb ik opnieuw op de laptop staan, mijns inziens veel beter dan dat Windows Foto wat je tegenwoordig meegeleverd krijgt.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
(24 March 2018, 12:46)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 March 2018, 11:56)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Picasa is er een aantal jaren mee gestopt en overgenomen door Google..... maar daarbij kan ik niet zien /vinden hoe je een foto kan bewerken

Hoi Wilma, Picasa kan je nog gewoon downloaden hoor.  Dat het niet meer ondersteund en aangeboden wordt, betekent niet dat het niet meer te downloaden is. Begin dit jaar opnieuw Picassa3 binnengehaald vanwege een crash, via Softonic. Veel aanbieders hebben een exemplaar opgeslagen die je kan downloaden. In Picassa heb je een scherm waarin je je foto kan rechtzetten. Eenvoudig programma zonder poespas! Smile  Ook Photogallery (ooit in pakket Windows Live) heb ik opnieuw op de laptop staan, mijns inziens veel beter dan dat Windows Foto wat je tegenwoordig meegeleverd krijgt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




messara's signatuur Cool Cool
Quote
#17
Zelf gebruik ik Photoshop (nog van mijn werk) maar het fotoprogramma in Windows 10 is voor eenvoudige zaken helemaal prima.
Zeker om even de horizon waterpas te zetten of om een uitsnede te maken.
Quote
#18
(24 March 2018, 13:47)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf gebruik ik Photoshop (nog van mijn werk) maar het fotoprogramma in Windows 10 is voor eenvoudige zaken helemaal prima.
Zeker om even de horizon waterpas te zetten of om een uitsnede te maken.

Het (Windows 10 programma) heeft m.i. één heel erg groot gebrek: Geen mogelijkheid om tags vast te maken en uit te lezen indien ze er wel zijn. Alleen de bestandsnaam is zichtbaar. Daarom vind ik de combi Picasa/PhotoGallery perfect. Al mijn foto's zijn logisch getagd (meerdere aan een foto), zo kan ik binnen de seconde een foto opzoeken, hetzij op de datum, hetzij op onderwerp of naam. Ze staan ook nog eens netjes op alfabet opgesomd. Heel handig als je fotoverzameling elk jaar netto met drieduizend foto's groeit. Smile Ook mis ik zeer veel instellingen die aan mijn foto's hangen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
Ja klopt Johan. Daarom gebruik ik Photoshop voor de meta informatie. Tegenwoordig maak ik alleen nog vakantiekiekjes en foto`s van mijn kleinzoon.
Taggen van foto`s doe ik niet.
Quote
#20
(24 March 2018, 15:11)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja klopt Johan. Daarom gebruik ik Photoshop voor de meta informatie. Tegenwoordig maak ik alleen nog vakantiekiekjes en foto`s van mijn kleinzoon.
Taggen van foto`s doe ik niet.

Kan je taggen bij Photoshop? Sorry voor het offtopic2
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
Volgens mij kan dat helemaal met Photoshop niet. Met mijn camera ook niet Canon EOS 7D.
Dat kan wel meteen losse receiver maar die kost 250 euro.
Is toch niet off topic. Gaat over vakantiefoto`s.
Quote
#22


De foto van de week is gemaakt in 2016, terug naar de Peloponesdos waar onze liefde voor Griekenland is geboren. Terug naar de roots en ja hoor de liefde was er nog steeds. Maar intussen ook voor andere plaatsen in Griekenland, waar wij nu een aantal maanden per jaar wonen. Eingenlijk vinden wij dat speciale gevoel overal wel in Griekenland. Maar hier en zeker deze plek heeft een speciaal plekje in ons hart.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#23


Wat een prachtige foto van Drapania! Mijn complimenten!
Quote
#24
Wist niet dat David Bowie nog in de mogelijkheid was om foto's te maken...


Angel


btw >praaaaaachtige foto!!!
Quote
#25
(06 April 2018, 19:47)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat een prachtige foto van Drapania! Mijn complimenten!

Dank je wel, omgeving Kissamos is zo'n fijne vakantie-stek!
Dit kerkje is gebouwd door een paar families uit die streek, waaronder de eigenaar van ons appartement aan zee in Drapanias.

Groet
Patrick

(07 April 2018, 00:31)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wist niet dat David Bowie nog in de mogelijkheid was om foto's te maken...


Angel


btw >praaaaaachtige foto!!!

Ssssssttttt  Wink

dank!

Groet
Patrick
Quote
#26
(09 April 2018, 15:12)Bowie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 April 2018, 19:47)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat een prachtige foto van Drapania! Mijn complimenten!

Dank je wel, omgeving Kissamos is zo'n fijne vakantie-stek!
Dit kerkje is gebouwd door een paar families uit die streek, waaronder de eigenaar van ons appartement aan zee in Drapanias.

Groet
Patrick

(07 April 2018, 00:31)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wist niet dat David Bowie nog in de mogelijkheid was om foto's te maken...


Angel


btw >praaaaaachtige foto!!!

Ssssssttttt  Wink

dank!

Groet
Patrick

Oh het is zijn broer... Wink
Quote
#27
Allereerst ook alsnog mijn welgemeende WOW voor de foto van Drapania vorige week.

En deze week ben ik zeer vereerd dat mijn foto van het klooster bij Preveli bovenaan prijkt.

Afgelopen september waren we er eindelijk eens binnen en het was zeer de moeite waard. Het was echter niet de eerste keer Preveli. Toen waren we er namelijk met een bootje op het beroemde palmenstrand. Op zich hadden we daar tijd genoeg om de klautertocht naar het klooster boven te maken, ware het niet dat de trappen vanaf het strand ernaar toe voor (en dan eigenlijk vooral de terugweg) mijn echtgenoot met echte hoogtevrees teveel negatiefs opriepen. Dus bleven we beneden.

Een paar jaar later met het autootje ernaar toe. Nu is rijden langs steile hellingen dan weer niet mijn hobby, zeker niet als zonder vangrails, en met geregeld bussen als tegenligger. Waarom dat er relatief veel waren op de heenweg, was snel duidelijk: er aangekomen bleek het klooster vanaf 14 uur gesloten. Dus na van het uitzicht te hebben genoten konden we weer terug.

Ik was dan ook blij afgelopen september dat het mogelijk was vanaf Plakias met een KTEL-busje naar Preveli te gaan en weer terug. Het is een mooi, redelijk onderhouden kloostertje met een indrukwekkende geschiedenis, met name de heldendaden van de kloosterlingen in de Tweede Wereldoorlog. Aan het bijbehorende museumpje is dan ook financieel bijgedragen door (familie van) Australiërs die in die tijd daar zijn opgevangen.

[Afbeelding: 2d2dsg0.jpg]
Quote
#28


Deze week een foto van mij als foto van de week. Dank je Ger, erg leuk.
Vorig jaar mei voor het eerst naar Kefalonia geweest.
Paar dagen een auto gehuurd en mooie tochten gemaakt.
Toen wij in  Fiskardo waren geweest wilden we langs een andere weg terug dan waar wij op de heenweg langs waren gereden.
Vlak voorbij Fiskardo kwamen wij toen langs deze prachtige baai.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#29
Thumbs Down 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto op Lesbos Griekenland bij zonsondergang mooie foto vind hem zelf heel mooi 25 april 2018
Quote
#30
Allereerst welkom op Oriste Stanley; fijn dat je ons gevonden hebt. Heel veel lees- en schrijfplezier op ons gezellige en informatieve virtuele kafeneion.
Wil je ook meedoen aan onze ' Foto van de week'  competitie stuur gerust een foto in. Kijk hier hoe je dat kunt doen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De bodem komt weer langzaam in zicht dus meteen even een oproep aan alle leden om de komende vakantie leuke foto's te gaan schieten en deze natuurlijk in te sturen.
Ik roep met name iedereen die nog nooit cq al lang geen foto meer heeft ingestuurd op om het eens te proberen.

fotosmiley
Quote
#31
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto Lesbos Skala Kallonis 26 april 2017

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto op Lesbos Griekenland bij zonsondergang

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto op Lesbos Griekenland bij zonsondergang
Quote
#32


Ger,
Bedankt voor het plaatsen van mijn foto.
De foto is aanvang dit jaar genomen gedurende ons verblijf van 3 maand op Kreta (Pitsidia).
Elk jaar weer zijn we verbaasd hoe gezellig zo'n markt telkens is.
Eerst inkopen, de lokale economie een beetje helpen, en dan lekker gezellig op de markt nog iets eten.Smile
Posslke
Quote
#33


Een mooie foto Ostria ,Chora Kythira die vandaag foto van de week is
Quote
#34
Wat is Griekenland toch verrassend mooi. Dat bewojst deze goto weer. Ook goed genomen met diepte en die schattige blauwe bloempjes op de voorgrond. Wedden dat deze een goede kans maakt om te winnen!? Dat wil niet zeggen dat al die andere foto's niet mooi zijn hoor. Allemaal zijn eigen verhaal en charme. Prachtig gewoon door gaan hier mee.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#35


dank om mijn foto te plaatsen. genomen op patmos. niet ver van bootkerkhof
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
Lightbulb Foto van de week (+info) Ger 587 484.454 28 June 2022, 09:48
Laatste bericht: Arnold
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.809 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.750 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.358 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.895 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.595 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.814 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.995 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)